Ancient Domains of Mystery (ADOM) - PC Review
  • Ideea jocului
  • Mecanica Luptei
  • Personalizarea caracterelor
  • Dificultatea jocului
7.3Scor
0.2

Jocurile Roguelike au fost mereu provocatoare. În opinia mea, RPG-urile în care personajul principal are moarte permanentă sunt cele mai provocatoare din acest gen. Aceste tipuri de jocuri iau întregul concept în serios, oferind provocări și așteptări realiste și forțându-vă într-o situație să vă luați în considerare acțiunile și deciziile. Aceste tipuri de jocuri caută pe cei care doresc să fie forțați să gândească, iar  ADOM oferă o abordare unică în acest joc.

Făcut de Thomas Biskup ADOM se concentrează mai degrabă pe procesele gândirii decât pe abilități, spre deosebire de Realm of the Mad God și de Magicite. Inițial lansat în 1994, ADOM a fost oficial re-lansat pe Steam în acest an, și sincer, este frumos să vedem jocuri retro mai vechi, cum ar fi jocurile clasice care revin în centrul atenției.

Prima Impresie

Pentru cineva care iubește Dungeons & Dragons, ADOM este probabil unul dintre cele mai bune exemple de jocuri similare pe care le-am văzut vreodată. Încep cu faptul că există dificultăți diferite, inclusiv o versiune normală, și este posibilă și personalizarea jocului. Pentru cei care nu le plac în mod deosebit stilul rogue, poți să-l joci ca un RPG normal, să te obișnuiești cu mecanica, apoi să te scufunzi mai târziu în modul standard sau în modul de provocări. Grafica sa dovedit a fi un pic cam slăbuță pentru o aventură RPG. S-a dat însă destul de multă atenție muzicii uimitoare și ideii generale.

Personalizare

După cum am afirmat deja, personalizarea este esențială în  jocurile roguelike. Având o mare varietate, permite unui jucător să-și pună anumite părți într-un personaj. De aceea, jocuri ca D & D funcționează, iar ADOM  face acest lucru foarte bine. Există 12 clase și 22 de personaje ce pot fi jucate în ADOM , fiecare cu propriile abilități și caracteristici. Încă nu am explorat toate clasele, așa că nu pot spune care este preferința mea, dar vă pot spune că fiecare dintre ele este unică și oferă o caracteristică solidă de personalizare. Există, bineînțeles, clase mai ușoare, gen niște barbari care nu dau niciun prejudiciu. Există, de asemenea, semne stelare, care oferă jucătorului diferite beneficii. Este aleatoriu pentru versiunile standard, dar în modul gamemode personalizat, este posibil să puteți selecta dvs. semnul stelar.

Nu este  nimic altceva despre care să vorbim despre frontul de personalizare. Aplauze efortul depus pentru fiecare selecție.

Mecanica Jocului

Aventură, luptă și comori. Acestea sunt lucrurile pe care majoritatea oamenilor le gândesc atunci când vine vorba de RPGS. E rândul vostru, pe baza mouse-ului sau a tastaturii, strategia pe care o abordați, având un rol extrem de important. Acest lucru îi oferă jucătorului timp să se gândească, ceea ce este extrem de rar în alte RPG-uri.

De fapt, sistemul general este complex și adaugă realism jocului. Puteți avea un inventar plin, care, atunci când vă încurcați, vă poate mări sau reduce puterea. Cu cât folosiți mai mult o armă pe care o dobândiți cu atât crește mai mult competența personajului asupra acelei arme.

Desigur, există dezavantaje la complexitatea mecanicii jocului. Mi-a trebuit mult timp să înțeleg talentele, abilitățile, monștrii și uneori chiar jocul în sine. Tutorialul nu este util; nu explică specificul a ceea ce sunt aptitudinile. A trebuit să văd ceea ce a făcut Athletics (acordă viteză suplimentară și atribute fizice). Aceste talente diferite recompensează jucătorii care au o înțelegere a diferitelor elemente, dar pentru jucătorii casuali care nu au acel timp sau noi jucători, se va dovedi obositor. Versatilitatea în ADOM este bună, dar îmi place să joc un joc și să fiu răsplătit pentru priceperea și inventivitatea mea, nu pentru că am murit la o ușă de capcană pe care nu am avut nicio idee, obligându-mă să învăț prin încercări și erori.

Am afirmat și  inainte că grafica lasă mult de dorit, deoarece este un joc vechi. E simplist, dar este plăcut. Simplitatea face mai ușor să înțelegi ce se întâmplă oricând și oriunde, ceea ce cred că este minunat. Totuși, cea mai bună parte a ADOM-ului este sunetul. Muzica și efectele sonore îmi dau frisoane. Imersiunea pe care o creează este atât de surprinzătoare, cât și de uimitoare, deoarece nu se potrivește cu grafica.

Pentru un joc vechi, a îmbătrânit foarte bine. Eu personal cred că este un joc minunat, deoarece îmi place roguelikes și RPG-uri de aventură. Dar cred că este prea neiertător noilor jucători. Timpurile s-au schimbat, și nu fiecare jucător nou va învăța cum funcționează jocul. Deci, dacă sunteți un jucător experimentat sau un jucător nou cu mult timp liber, recomand acest joc.

Aveți mai jos un video cu gameplay-ul nostru. Mulțumim producătorului pentru cheia de review.