Aurion: Legacy of the Kori-Odan Review
Povestea10
9.3Scor
8.0

Majoritatea jocurilor sunt produse în acest moment în Europa, America de Nord sau Asia. Un titlu produs însă în Africa, Camerun mai exact, Aurion: Legacy of the Kori-Odan care a fost lansat de curând pe Steam a stârnit un interes destul de mare în lumea gamerilor. Producătorul, Kiro’o Games a lansat o campanie Kickstarter pentru a finanța jocul și a fost un succes imediat. L-am testat și noi și am fost plăcut surprinși de ceea ce am găsit. Jocul este un RPG de acțiune bazat pe mitologia Africană.

Aurion: Legacy of the Kori-Odan ne propune o poveste plasată pe o planetă numită Auriona, bazată pe cultura Africană. Persoanjul principal este Enzo Kori-Odan, prințul unui ținut numit Zama. El este principalul moștenitor al tronului din Zama, însă în momentul în care trebuia încoronat, o ambuscadă condusă de cumnatul său îi pune viitorul în pericol. Împreună cu soția sa, Erine Evou din Soma, prințul pornește într-o expediție pentru a-și recâștiga tronul, iar pentru a reuși acest lucru el are nevoie de sprijinul țărilor vecine. În aventura sa Enzo întâlnește noi culturi, descoperă dilemele geopolitice și existențiale ale funcțiilor de rege și regină și trebuie să descopere răspunsuri care să-l ajute să-și recâștige tronul.

img-000

Aurion este un concept care definește planeta Auriona, este un fel de forță a planetei, care poate fi controlată doar de anumite personaje. Această forță le dă celor care o pot controla abilități unice de luptă și le permite să evolueze în timp, să-și dezvolte capacitățile și să devină mai puternici. Conceptul este oarecum similar cu cel al Forței din Războiul Stelelor, dar se aplică unei culturi care se împarte pe 6 continente și este formată din 6 categorii etnice distincte, cu un trecut tumultos între ele.

img-003

Aurion: Legacy of the Kori-Odan este definit ca un RPG de acțiune, dar eu nu l-aș clasifica chiar așa. Jocul este, în opinia mea, un platformer 2D, cu elemente de RPG, plin de acțiune în timp real. Gameplayul este împorțit practic în două părți: explorarea și luptele. Prima parte, cea de explorare implică plimbarea ta pe hartă, cu scopul de a culege iteme, a vorbi cu personajele și a alege questurile și misiunile. De aici și etichetarea jocului ca un RPG. Totuși, jocul nu este încărcat de elemente masive RPG, nu implică multe dialoguri și umblatul după loot, ci mai degrabă, această parte a gameplayului este menită să îți dezvăluie povestea, care este una extraordinară.

img-004

Jocul în partea aceasta de explorare este tot un platformer de fapt, care îți permite să te miști pe o hartă de la stânga la dreapta, cu libertate verticală însă, iar mișcările posibile sunt, de asemenea, specifice platformerelor. Poți să mergi sau să alergi, să sari, să te urci, să înnoți, dar ai și elemente specifice RPG-urile, cum ar fi să-ți procuri mâncare, să discuți cu personajele și să îți dezvolți caracteristicile personajului sau să culeți unele obiecte.

img-002

Eu nu sunt mare fan al jocurilor clasice RPG și am mai spus acest lucru în nenumărate rânduri, pentru că nu am răbdare să stau la loot și să citesc marea majoritate a dialogurilor, pierzând timpul aiurea. În cazul Aurion: Legacy of the Kori-Odan a fost totuși diferit. Dialogurile nu sunt așa de multe și stufoase, iar marea lor majoritate chiar au sens și conturează povestea. Jocul a fost creat inițial în franceză, iar traducerea în engleză a fost făcută destul de slab și astfel există dialoguri cu greșeli în ele, lucru semnalat și de mulți utilizatori, dar pe mine nu m-a deranjat. Dacă vrei să înțelegi, pricepi tot ce e pe acolo, fără prea mari probleme. Povestea pe care o descoperi explorând este una din cele mai bune pe care le-am văzut în jocuri. Este solidă, unică, dintr-o perspectivă nouă și mie mi-a plăcut enorm.

img-005

Dacă ai răbdare să discuți cu suficiente personaje vei descoperi misiuni noi și alte activități opționale în joc, ce îmbogățesc experiența de gaming, care oricum este destul de mare. Poți găsi misiuni conexe, deblochezi monștri și specii mitice, adaptate din folclorul African, dar și multe alte lucruri interesante. Partea care mi-a plăcut mie cel mai mult la joc (urmărind povestea) este însă lupta. Lupta este creată în același decor 2D și este o combinație între o bătaie corp la corp, cu elemente și mișcări puternice similare cu cele din Street Fighter 2.

img-006

Sistemul de luptă este în timp real, foarte diferit de genul RPG și implică o dinamică foarte rapidă în care trebuie să adaptezi stilul de luptă cu strategia. Joci cu Enzo, care posedă o serie de mișcări care devin din ce în ce mai puternice cu trecerea timpului și acumularea de experiență și pe care le poți combina, mai ales când chemi soția să se alăture în luptă. Schemele sunt foarte tari, mi-a plăcut mult dinamica lor și dinamica celor două personaje. Nu poți schimba însă personajele, pentru a stabili unul principal și celălalt secundar, dar este bine și așa, pentru că cei doi se completează foarte bine și luptele sunt dinamice și rapide.

ss_315f2442aa82ff64ca2d28c329cfae9b9812d4df

Fiecare adversar este conturat foarte bine de poveste și posedă abilităși unice. Aurion: Legacy of the Kori-Odan nu este un joc în care te duci să bați monștrii care au toți același stil și care pot fi înfrânți la fel. Fiecare are povestea lui, care se transpune apoi în luptă. Dacă stai să citești și să explorezi, vei reuși să descoperi istoria fiecăruia și astfel vei știi cum să adopți cea mai bună strategie pentru victorie. Per total, jocul ne oferă căteva ore bune de acțiune și aventură. veți avea nevoie de cel puțin 14-16 ore să terminați jocul, fără a explora toate misiunile secundare, iar acest lucru justifică prețul de 19,99€ de pe Steam.

ss_b3f0dcc59d3ee8860a4d00828a8b2f41912901b6

Grafica este realizată în 2D, dar decorurile și elementele grafice sunt toate moderne. Cele 6 continente sunt realizate distinct, la fel și personajele de etnii diferite. În general, ilustrațile sunt realizate impecabil. Jocul suferă însă câte puțin din cauza vitezei de mișcare. Fiind un joc rapid, unele elemente grafice devin blurate la mișcare multă și asta poate deranja unii jucători. Animațile sunt însă destul de bine realizate și mie mi-au plăcut. Se putea pune accent puțin pe mișcările speciale în timpul luptelor, eventual să folosească un slow-motion la executarea atacurilor speciale, pentru a fi văzute mai în detaliu, dar nu este rău nici așa.

ss_2d02addde53c6019e37e0bbcdca93ddb663280d8

Pe partea de sunet, Kiro’o Games au făcut o treabă foarte bună. Muzica are un specific African, cu influențe clare din cultura țărilor de pe continent. Dialoguri nu există în joc, toate sunt sub formă de text, deci aici nu avem ce discuta.

ss_b91d9c811e6937856d16efc5ca3a1cc3fb93f4ca

Aurion: Legacy of the Kori-Odan m-a surprins în mod extrem de plăcut și m-a făcut să-mi aduc aminte de titlurile foarte bune gen platformer pe care le jucam în copilărie. Punctul cel mai bun al jocului este povestea, care este realizată magistral și este dezvăluită și dezvoltată pe parcursul jocului. gameplay-ul nu este unul standard, jocul nu este nici un platformer clasic, nu este nici un joc de acțiune clasic, dar nici un RPG clasic. Nu îl poți cataloga sub o singură categorie, însă nici nu este ciudat de jucat sau greu de înțeles. Jocul este unul extrem de solid, care își justifică prețul de  19,99€, lucru pe care nu îl putem spune despre multe jocuri noi lansate în aceași categorie de preț. Recomand jocul tuturor, iar dacă aveți posibilitatea să îl cumpărați vă recomand să o faceți, merită banii și timpul petrecut să-l joci.