Black the Fall review
8.4SCOR
0.0

Black the Fall este un side-scrolling monocrom dezvoltat de Sand Sailor Studio și distribuit de Square Enix. El s-a lansat pe data de 11 iulie 2017.

“După ani de muncă silnică, un muncitor se hotărăște să fugă. Intuitiv și oportunist, el își construiește pas cu pas, de fapt, evadarea din comunism. Prin pasajele ascunse are de îndurat întunericul și suferința dezrădăcinării. Pe drum, se întâlnește cu cea mai surprinzătoare creatură, un robot abandonat. Vor putea ei să treacă de capcanele întâlnite pe drum și să scape împreună de lumea asta pustiită?” aceasta este descrierea oficială de pe pagina de Steam a jocului.

Black the Fall este un side-scrolling monocrom care se bazează pe rezolvarea puzzle-urilor pentru a putea trece mai departe spre terminarea jocului. Încă din primele minute ale joc am constatat că ele se aseamănă foarte tare cu Inside. La început personajul tău se află într-un lift împreună cu mai mulți colegi de muncă, această scenă este aproape identică cu una din Inside. Stilul este același la ambele jocuri, ele sunt două side-scrolling-uri monocrome bazate pe rezolvarea unor puzzle-uri în care un personaj fără nume încercă să scape dintr-o lume sumbră, întunecată,complexă plină de mașinării industriale și capcane mortale.

Lăsând la o parte asemănările cu alte jocuri, Black the Fall este foarte bine făcut și chiar are o mulțime de elemente foarte originale pe care chiar nu le-am mai întâlnit, de exemplu roboțelul care te urmărește și pe care va trebui să îl folosești cu anumite ocazii sau laserul pe care îl vei folosi într-un mod cu totul unic pentru a distrage camerele de supraveghere.

Tema este foarte interesantă, iar producătorii au încercat să transmită un mesaj foarte interesant pentru generațiile care nu au trăit în perioada comunismului. În aventura ta vei observa persoane care vor fi controlate, iar din ce am înțeles eu, personajul principal realizează ceea ce se întâmplă și își riscă viața pentru a scăpa.

Eu m-am simțit foarte bine în joc deoarece de multe ori auzeam cum se vorbea limba română sau vedeam poze din România, iar acest lucru mi-a adus un sentiment foarte plăcut. Pentru mine este primul joc în care am auzit limba română. În mare parte jocul este plin de metafore și elemente pe care dacă ești atent le poți înțelege și poți să îți faci o mică idee despre cât de nociv a fot acest mod de guvernare și cât a putut să distrugă.

Nivelele sunt foarte bine gândite și pentru a reuși să le treci ai nevoie de o gândire rapidă și creativă, folosind metode cât mai ingenioase.

Jocul stă foarte bine când vine vorba de performanță, eu personal nu am avut nicio problemă legată de FPS, sau bug-uri nedorite, dar consider că cerințele sunt cam ridicate fiind vorba de un joc de genul acesta.

Grafica este foarte bine lucrată cu detalii foarte frumoase, culorile sunt închise, iar zonele sunt întunecate și sumbre. Muzica este diversificată, de la sunete calme și liniștitoare, la cântece patriotice. Împreună muzica și grafica ajută la formarea unei atmosfere apăsătoare.

Black the Fall este un joc foarte bun și care îți va pune mintea la încercare. Chiar dacă jocul se aseamănă cu alte titluri, el are un subiect cu totul unic și eu chiar cred că acest joc își merită cei 14,99€ de pe Steam.