Chime Sharp Xbox One Review
Grafică5.5
6.8Scor
0.0

Chilled Mouse, o companie indie britanică, a lansat săptămâna aceasta jocul de puzzle muzica, Chime Sharp pe console. Am avut și noi ocazia să îl testăm pe Xbox One și vi l-am prezentat într-un stream, iar acum îi vom face un scurt review.

Cea mai bună descriere pe care o putem da jocului este o combinație între Tetris și un sequencer de muzică. Ideea e simplă, în teorie, dar adevărul e că mai mult joci la nimereală. Jocul îți dă o tablă și îți generează piese de Tetris formate din 5 pătrățele. Trebuie să le așezi pe tablă astfel încât să formezi pătrate de minim 3×3 pătrățele. În timpo ce joci, o melodie este remixată repetând aceași notă până când linia melodică lovește un pătrat creat de tine. Atunci trece la nota următoare iar scopul tăe este ca în timpul alocat să reușești să termini melodia. Ideea pare simplă, dar în realitate nouă ne-a luat 45 de minute să terminăm o singură melodie!

Principala problemă pe care am întâlnit-o în timpul jocului a fost lipsa explicaților. Nu am nevoie să mi se spună cum să joc tetris, dar abia după vreo 30 de minute mi-am dat seama că trebuie să acopăr 60% din tablă ca să trec mai departe. Chime Sharp vine cu 4 moduri de joc și 16 nivele diferite, care trebuie însă deblocate. Avem modul Standard, Sharp, Strike și Challenge, fiecare dintre acestea mai greu ca precedentul. Ai nevoie de multe încercări ca să atingi un nivel avansat de joc, iar eu după două zile încă am probleme mari în modul Standard. Eu l-am gândit ca un tetris, dar Chime nu funcționează așa, deci mi-e greu să mă adaptez, însă jocul te prinde. Inițial am fost copleșit de o senzație de iritare generată de faptul că tot pierdeam, apoi a intervenit ambiția care acum crește mai mare în speranța că voi reuși să fac ceva până la urmă în joc.

Pe partea grafică, Chime Sharp arată mai bine ca primul joc din franciză, însă cu cât jocul avansează, tabla se colorează mai mult și lucrurile tind să o ia razna. Chiar dacă jocul are 16 nivele, acestea arată cam la fel, singurele elemente care se schimbă fiind fundalurile și tabla de joc, dar în mică măsură. Fiind un joc bazat pe muzică, sunetul este la înălțime, dacă reușești să umpli tabla și să asculți melodiile. Coloana sonoră include nume precum Kavinsky, CHVRCHES, Steve Reich, Los, Chipzel, Andy Hung, Message to Bears, Timothy Schmalz, Magic Sword, Shirobon, Noveller, Haiku Salut, Luc Grey, A Mote of Dust, Symbion Project și CFCF, toate cu renume în muzica electronică. Urmăriți mai jos o sesiunea de-a noastră din gameplay sca să vă faceți o idee despre joc:

Chime Sharp este un joc complicat, chiar dacă pare simplu și este extrem de competitiv, chiar dacă îl joci singur. Un astfel de joc îl incluzi în categoria titlurilor Casual, de obicei, dar nu și în acest caz dată fiind complexitatea sa. Prețul de €9.99 este rezonabil pentru un joc de console, dar ai nevoie de multă ambiție să îl termini.