Cuphead Review
Grafică9.5
8.8Overall Score
9.9

Cuphead este un platformer indie 2D de acțiune dezvoltat și publicat pe Steam de către StudioMDHR Entertainment Inc. Jocul este făcut în stilul clasic și are o grafică inspirată din desenele animate mult-iubite ale anilor 1930. Acum că am petrecut un timp cu el, așa că iată impresiile mele despre acesta.

În Cuphead, peronajul tău este Cuphead sau Mughead (depinde dacă joci local co-op sau solo), iar cei doi după ce au fost ispitiți de averi imense, sunt nevoiți să facă un pact cu diavolul ca să nu își piardă sufletele. Pe parcursul jocului traversezi harta ca să învingi diverși boși, iar pe drum împuști sute de alți inamici ca să devii mai bine echipat pentru următoare mare luptă cu un boss.

În ciuda unui aspect foarte colorat și prietenos, Cuphead este unul dintre cele mai dificile jocuri pe care le-am jucat vreodată. În primele minute de joc am făcut greșeala gravă de a mă opri uneori să privesc fundalul și personajele deoarece jocul arată extrem de bine, iar apoi am realizat că la cât de multe se petrec simultan în jurul meu, trebuie să fiu concentrat în totalitate pe gameplay.

Cuphead are toate elementele și mecanicile prezente într-un platformer clasic, mai hardcore și am sperat că nu va dura mult până mă voi obișnui cu mersul jocului, dar iată că m-am înșelat. Înainte să îi dai o încercare jocului, trebuie să spun că vei avea multe momente de frustrare cu el.

În esență, tragi, sari și te ferești. Nivelele sunt adesea lungi și nu au checkpoint-uri, iar micul tău Cuphead nu regenerează HP-ul în timpul nivelelor. Acestea pot dura zeci de minute și încercâri până să le termini. Eu unul sunt în favoarea unui joc mai dificil care necesită puțină îndemânare, dar Cuphead mi se pare puțin prea greu uneori. Atunci când ești foarte concentrat pe terminarea unui nivel în loc să ai ocazional puțin timp să respiri, îmi taie cheful pentru că distracția e înlocuită de stres.

Cu toate astea, nu fiecare nivel este la fel de dificil. Designul acestora este foarte bun și variat. Dezvoltatorii și-au lăsat imaginația să zburde în multe nivele care diferă de cele clasice “run and gun”. Jocul îți pune la încercare dexteritatea și capacitatea de a reține tipare în nivelele bullet-hell unde Cuphead se urcă într-un avionaș asupra căruia ai control pe deplin.

Este interesant modul în care jocul te motivează să joci în continuare cât mai mult. Inamicii nu au cadrane cu HP și niciodată nu știi cât de aproape ești de capătul unui nivel. La sfârșitul turei îți este prezentat un grafic care indică cât de mult ai parcurs din nivel.

Pe parcurs se pune problema că vei juca în același fel la nesfârșit. Vei debloca mai multe feluri de tragere, abilități interesante

Ceea ce mă frustrează cel mai mult este cum sunt proiectate unele lupte cu boși. Unele dintre acestea schimbă ritmul de mers la întâmplare și nu oferă jucătorului destul timp să ia la cunoștință lucrul astă. Este adevărat că asta face ca fiecare rundă să fie mai unică, dar eu consider că nu e nevoie de așa un element în joc, fiind uneori nedrept cu jucătorul.

GRAFICĂ ȘI SUNET

Este foarte evident că lumea este atrasă de joc din cauza esteticii cu care se prezintă. Fiind inspirat din desenele animate de modă veche, Cuphead pare că are o lansare foarte târzie în 2017. În orice caz, jocul arată nemaipomenit cu fundalurile desenate de mână.

Muzica jazz este o combinație perfectă cu grafica jocului. Melodiile sunt interminabile și ajută să te calmezi atunci când reîncepi un nivel pentru a 20-a oară.

Cuphead cu siguranță este doar pentru cei care iubesc jocurile hardcore și au suficientă răbdare. Dacă decizi să îl cumperi și vrei să nu îți mănânci nervii prea mult cu el, recomand să inviți un prieten la local co-op și să vă distrați împreună în acest joc.

Poza de profil pentru Ducky_