Day of Infamy Review
8.3Overall Score
0.0

Day of Infamy este un joc de tip „First person shooter” produs și distribuit de New World Interactive a cărui acțiune se desfășoară în perioada celui de-al doilea război mondial. Jocul a fost lansat pe Steam pe 23 martie la prețul de 19.99 euro.

Experimentează lupta intensă dintre infanteriile celui de-al doilea război mondial, de la malurile fortificate până la străzile explodate din Day of Infamy. Ce a pornit ca un mod pentru Insurgency, s-a transformat într-un joc de sine stătător construit cu Source Engine.

Day of Infamy duce acțiunea pe câmpurile de luptă din Europa de Sud și de Vest, în timpul celui de-al doilea război mondial. Există 10 hărți, variind de la orașe devastate de război, la sate agricole, păduri și poziții fortificate acoperite de zăpadă. Fie că lupți pentru armata SUA, forțele Commonwealth sau pentru Wehrmacht-ul german, există un arsenal de peste 70 de arme istorice și atașamente.

Jocul dispune de 9 clase de jucători și 10 moduri de joc ce se bazează pe obiective, oferind o varietate mare de experiențe în funcție de ceea ce căutați. Scopul tău include capturarea zonelor, asasinarea ofițerilor, furtul de informații ale inamicului și distrugerea tunurilor antiaeriane, stocuri de combustibil și centrele de comunicații radio. Funcția de multiplayer are lupte la scară largă cu multe valuri ce învie coechipierii, bazate pe obiective.

Selectarea clasei de Ofițer te pune în fruntea lanțului de comandă pentru echipa ta. Asocierea cu un „Radioman” vă permite să solicitați aprovizionare, grenade fumigene pe o anumită zonă, baraje de artilerie, precum și aeronave pregătite de bombardament. Poți emite, de asemenea, diverse comenzi tactice pentru echipa ta, cum ar fi flancarea sau luarea unui obiectiv. Comunicarea în mod eficient ca ofițer vă permite să transformați valul de luptă într-un ordin eficient.

Pe măsură ce joci, vei urca în rang și vei debloca unități istorice. Poti câștiga elemente cometice, precum arme albe, înfățișări pentru arme și împachetarea armei în pânză și îmbunătățirea armei. Deblocările nu oferă jucătorilor un avantaj în joc, astfel încât echilibrul va rămâne întotdeauna pe aptitudinile celui din fața monitorului.

Unitățile câștigate prin creșterea în nivel, conțin elemente unice, cum ar fi emblemele de pe braț, cască, pălării, insigne, voci și chipuri. Jocul conține regimente istorice rar găsite în jocurile ce prezintă al doilea război mondial, cum ar fi U.S. Army’s 92nd “Buffalo Soldiers”, Princess Patricia’s Canadian și British Indian Army’s 12th Frontier. Jocul conține și cele mai populare unități cum sunt U.S. 82nd și 101st Airborne Divisions, 2nd Ranger Battalion, și German Luftwaffe Fallschirmjägers.

Jocul vine cu integrare în Atelierul Steam, oferind jucătorilor o gamă largă de conținut creat de comunitate. Construit pe engine-u Valve, Source, SDK-ul este unul dintre cele mai familiare. Comunitatea poate înlocui modele, texturi, sunete și interfețe de utilizator în joc, precum și adăgurarea a noi hărți. Există deja peste 500 de moduri ce au fost adăugate jocului încă din faza de acces timpuriu al jocului.

Caracteristici

EXPERIENȚĂ EROICĂ BAZATĂ PE OBIECTIVE
Mecanica intensă de infanterie și interfața simplificată creează o experiență extrem de viscerală și captivantă. Cu un sistem de val care reînvie coechipierii, legat fiind de obiective, jocul menține accentul pe munca în echipă și coordonare.

SISTEMUL CE SE BAZEAZĂ PE ROLUL ECHIPEI
Sistemul „Squat” construit pe clase de jucători este asimetric, în funcție de ce echipă ești. Cu punctele de alimentare le puteți personaliza și upgrada echipamentul ce afectează aspectul, greutatea, rezistența și viteza de mișcare.

CONDUCERE STRATEGICĂ ȘI AVERTISMENTELE ARTILERIEI
Ofițerii pot conduce echipa lor în teren. Ca adăugare unei largi varietăți de comenzi, ei pot chema un grup intens de artilerie asupra inamicului, doar dacă un operator radio se află în apropiere.

COMUNICAȚII LOCALE ȘI RADIO
Vocea locală este folosită pentru a vorbi cu coechipierii în joc, dar o poate auzi și inamicul. Operatorii de radio, de asemenea, pot servi ca un far de comunicare pentru cei din jurul lor.

NOSTALGIE
Jocul își propune să fie o continuare a experienței celui de-al doilea război mondial stabilite în modul Day of Defeat pentru Half-Life, în 2001. Construiește atmosfera și nostalgia a acestei experiențe clasice, dar adaugă mecanică intensă pentru infanterie.

SUSȚINERE ÎN „WORKSHOP”
Day of Infamy a pornit ca cel mai popular mod pentru Insurgency, cu peste 175.000 de abonați. Cu ajutorul workshop-ului vă puteți aștepta să vedeți arme personalizate, noi aparențe pentru jucători, hărți și alte diverse moduri create de comunitatea talentată.

Am avut marele șoc să văd o diferență uriașă față de fratele mai mare al lui Day of Infamy, Insurgency. Mecanica jocului diferă foarte mult și pare mult mai realist. De la mișcare, alergat, faptul că mori când sari de la etajul 2 al unei clădiri, că sari în aer dacă e o grenadă aruncată lângă tine sau că nu poți ținti când alergi, toate aceste lucuri s-au vrut cât mai reale și New World Interactive au reușit acest lucru. Cu siguranță îl pot cataloga ca fiind cel mai realist joc pe care l-am jucat. Încercând și titluri din seria Battlefield sau primele nume din seria Call of Duty, ori alte jocuri asemănătoare. Cel mai mare minus al jocurilor de gen, pentru mine, era faptul că țintirea se făcea foarte greu, inamicul fiind un punct undeva lângă o clădire pe care nici n-o vedeai. Aici e bazat totul pe lupta la apropiere și e ușor de țintit, ai nevoie doar de viteza de reacție.

Atmosfera din cel de-al doilea război mondial se simte în Day of Infamy. Clădirile explodate și dărâmate, armele, caracterele, praful, toate sunt caracteristice ale acestui gen de joc. Faptul că sunt realizate exemplar e un plus enorm pentru acest titlu. Totodată trebuie remarcat faptul că resursele cerute sunt foarte bine optimizate și poate rula exemplar și pe configurații mai vechi. Singurul lucru pe care mi-a făcut „viața grea” a fost HUD-ul care avea un font prea mic, sau e un semn că îmbătrânesc… dar nu cred că-i asta… deci, E PREA MIC! Sau e nevoie de un monitor de 27′ pentru a vedea acel scris. Și la tabela de scor am avut dificultăți în a citi, poate se va remedia pe viitor sau poate e vreo setare pe care n-am găsit-o eu… sau poate chiar sunt bătrân și trebuie să-mi iau un monitor de 27′. Țin să precizez că jocul nu arată ca în pozele de prezentare puse în acest articol, vă recomand să urmăriți gameplay-ul de la final pentru o părere corectă asupra graficii.

Ce sunet? Nu există fundal sonor, nu există melodie ce însoțește jucătorul în timpul jocului. Exploziile și toate efectele sonore sunt realizate exemplar. Chiar și gâfâitul când jucătorul obosește pare foarte realist. Am observat că nu există un mod de a nu face zgomot când mergi. Când mergi faci zgomot, când fugi faci zgomot, când stai ghemuit faci zgomot, când mergi pe burtă faci zgomot… e nevoie de caracteristicile unui ninja în jocul ăsta. Un lucru ce mi s-a părut puțin ciudat a fost efectul de surround al pașilor făcuți de coechipieri și inamici. Am avut probleme uneori de a identifica din ce direcție se aud pașii, poate o să fie rezolvat acest lucru pe viitor.

Un joc superb ce m-a vrăjit din primele minute, vă recomand să îl achiziționați și să vă distrați alături de prieteni. Vă las mai jos gameplay-ul făcut de mine pentru a vedea reacțiile „la cald”.

——————————————

UPDATE REVIEW- 22 APRILIE 2017

După momentul scrierii review-ului de mai sus, Day of Infamy a mai primit îmbunătățiri pe care am încercat să le observăm într-un nou gameplay pe care-l găsiți mai jos. Printre noutăți se regăsesc modificări la echipa de tanchiști germani, ofițerii au acum jachetă kaki și pantaloni gri, lunetiștii jachetă kaki și pantaloni kaki și toate celelalte clase jachetă gri și pantaloni kaki. În modul „fist-person” a fost schimbată culoarea mânecilor la kaki. Au fost rezolvate unele probleme ce țineau de unele infanterii ce nu erau disponibile pe diverse hărți, au adăugat plastă de camuflaj pe căștile unor clase de jucători, printre care se regăsesc ofițerii și lunetiștii. S-au rezolvat probleme în legătură cu uniforma de camuflaj pe zăpadă.

Lista întreagă de îmbunătățiri poate fi citită aici.

Vă invităm să urmăriți gameplay-ul.