Dead by Daylight Review
8.5Puncte
0.0

Moartea nu e o cale de scăpare. Dead by Daylight este un joc horror multiplayer (4vs1) unde un jucător ia rolul unui criminal periculos, iar ceilalţi patru jucători trebuie să supravieţuiască, încercând să scape de criminal şi să evite să fie prinşi, torturaţi şi omorâţi. Supravieţuitorii joacă în modul “third-person” şi au avantajul de a fi atenţionaţi mai bine de pericol. Criminalul joacă în modul “first-person” şi este mai concentrat pe pradă. Scopul supravieţuitorilor este de a nu fi prinşi de criminal- ceva ce pare mai uşor decât este, în special când mediul înconjurător se schimbă în timp ce te joci. Dead by Daylight a fost lansat pe 14 iunie 2016 în ediţiile Standard şi Deluxe.

Caracteristici:

– Supravieţuiţi împreună… sau nu! – Supravieţuitorii pot coopera între ei sau pot fi egoişti. Şansa ta de supravieţuire poate varia dacă alegi să joci singur sau în echipă. Eşti în stare să păcăleşti criminalul şi să evadezi din terenul lui?
– Unde sunt? – Fiecare nivel este generat automat, aşa că nu vei şti la ce să te aştepţi. Puncte de pornire puse întâmplător înseamnă că niciodată nu te vei simţi în siguranţă atâta timp cât harta şi pericolele ei se schimbă de fiecare dată când joci.
– Un grup de asasini – Dead by Daylight realizează din colţ în colţ o lume horror. Ca şi criminal poţi să joci un asasin puternic sau entităţi paranormale terifiante. Familiarizează-te cu nivelurile şi stăpâneşte fiecare putere unică a asasinilor pentru a vâna, prinde şi sacrifica victimele.
– Mai adânc şi mai adânc – Fiecare criminal sau supravieţuitor are un sistem de progres cu multe abilităţi ce pot fi deblocate şi asta duce la personalizarea stilului de joc. Experimentează, joaca şi înţelege mediul înconjurător pentru a fi pregătit să vânezi sau să fugi de criminal.
– Oameni reali, frică reală – Nivelurile ce se schimbă şi reacţiile oamenilor reali fac fiecare joc o experienţă horror unică cu un scenariu neaşteptat. Nu vei putea spune niciodată ce va urma. Ambient, muzică şi mediu înconjurător relaxant, combinate pentru o experienţă terifiantă. Cu destulă răbdare, vei descoperi ce se ascunde în ceaţă.

Bun, ce încearcă acest joc să facă? Să ne sperie! Reuşeşte? Nu prea! Păi de ce? Pentru că tot timpul ai activitate, în mare parte din timp ştii unde se află criminalul pentru că încă de la început, toţi supravieţuitorii sunt “aruncaţi” pe hartă în locuri diferite şi cel puţin unul din ei, din greşeală (sau nu), se întâlneşte cu asasinul lor. Din acel moment toţi ceilalţi au o idee pe unde se află duşmanul şi încep să repare nişte generatoare de curent ce alimentează nişte stâlpi de iluminat. Acest lucru este puţin dificil, totuşi, pentru că trebuie să aşteptaţi până începe să se mişte acel motor, timp în care apar şi mici puzzle-uri unde trebuie apăsată o tastă la momentul cerut, altfel explodează o parte din generator şi toată lumea de pe hartă află că cineva e în acel loc, desigur, şi asasinul. Când jucătorii se întâlnesc, pot lucra împreună pentru a repara mai uşor aceste generatoare, ca într-un final să se deschidă o trapă prin care aceştia evadează şi scapă de criminal. Desigur, în tot acest timp ei sunt urmăriţi şi căutaţi şi chiar prinşi şi torturaţi, puşi în “cui” pe ceva ţeapă ce le penetrează corpul şi nu se mai pot da jos, doar foarte greu. Există totuşi posibilitatea de a scăpa din brateţe inamicului atunci când vă cară spre ţepuşă, sau atunci când sunteţi în ţeapă, dar e foarte greu. Şansele mai mari sunt atunci când un coleg supravieţuitor vine şi te dă jos din acea ţepuşă, dar acest lucru nu prea se întâmplă pentru că asasinul păzeşte victima până moare.

Din punct de vedere vizual, jocul induce bine starea de tensiune şi frică. Acţiunea se petrece pe timp de noapte în ceva curte a unui cimitir sau ceva asemănător. Din peisaj nu lipsesc smocurile de iarbă ce se întind pe suprafeţe mai mari sau mai mici de teren, diferite epave ruginite, barăci sau chiar hambare unde găsim şi nişte vestiare unde supravieţuitorii se pot ascunde. Toate aceste locuri arata foarte bine, obiectele cu care jucătorul poate interacţiona, dar nu trebuie uitate caracterele ce pot fi alese pentru diferitele aptitudini. Toate arată bine şi destul de standard, foarte speciale fiind caracterele criminalilor, acestea dominând în nuanţe înspăimântătoare şi efecte specifice.

Efectele sonore ar trebui să fie punctul de interes pe care trebuiau să se bazeze producătorii acestui joc. Tocmai din acest motiv nu a fost deloc neglijat, el având un rol foarte important în a transmite frica celor ce joacă Dead by Daylight. De la iarbă, la şuieratul vântului, la explozii dar cele mai importante, ŢIPETELE, toate sună exemplar şi păstrează jucătorul conectat la atmosfera terifiantă a acestui joc.

Dead by Daylight este un joc horror de excepţie, fiind foarte indicat să-l jucaţi împreuna cu alţi 4 prieteni. Preţul de 19,99 euro este foarte bun pentru ceea ce oferă acest titlu şi vi-l recomandăm să-l încercaţi.

Mai jos aveţi un mic gameplay cu jocul testat de noi.

Poza de profil pentru St4rL1gH7