Deceit Review
Poveste/Concept8
Grafică și sunet8
8.3Scor
0.0

Aseară am jucat pe Twitch un nou joculeț horror proaspăt lansat pe Steam, numit Deceit. După o oră pe twitch și câteva ore în afară și meciuri jucate atât cu prieteni cât și cu străini a venit momentul să îi facem și un review.

Despre joc

Deceit este un joc care îți testează încrederea în prieteni și străini într-un shooter multiplayer. Te trezești într-un azil înconjurat de alți 5 jucători. 2 dintre cei 6 sunt infectați cu un virus mortal. Toți 6 pleacă în căutarea unei ieșiri, iar la anumite intervale de timp lumina dispare, iar cei infectați profită de întuneric și se transformă în monștrii încercând să-i ucidă pe restul. Azilul a fost special creat pentru a crea conflicte între jucători și să te facă să te îndoiești de intențiile prietenilor tăi.

Deceit este un joc multiplayer destul de simplu de înțeles și jucat. Jocul se desfășoară în 6 oameni și poți juca fie cu prietenii, fie cu străinii. Dacă alegi să joci cu prietenii poți crea un lobby în care să intre 6 persoane și în acest fel jocul este cel mai distractiv. Se poate juca și cu încă 2 prieteni și apoi să mai intre trei străini, dar și singur, cu 5 străini. În 4 sau în 5 oameni în același lobby n use poate juca, iar acest lucru este de înțeles pentru că astfel vei știi exact dacă unul din străini este infectat sau nu și îți strici experiența jocului. Ideea de bază e simplă, cumva echipa ta trebuie să supraviețuiască, sau cel puțin tu trebuie să supraviețuiești. Sunt 2 echipe, una formată din 4 jucători care sunt curați și al căror scop este să evadeze din azil sau să-i ucidă pe cei infectați și echipa „monștrilor” care este formată din doi jucători și care trebuie să-i împiedice pe ceilalți să evadeze. Infectații se pot transforma în forma de „teroare” doar pe întuneric, iar când sunt în acestă formă au anumite beneficii: se mișcă mai repede, au vedere nocturnă, au viață mai mare și au avantaje clare. Dacă eșuează și nu reușesc să-și ucidă victimele pe timp de noapte și nu sunt identificați au probleme când revine lumina pentru că sunt vulnerabili și pot fi și ei uciși la rândul lor.

Deceit este foarte distractiv cu prieteni, pentru că trebuie să îi minți, să îi duci în eroare și să profiți de neatenția lor. Este un mare joc de-a șoarecele și pisica și un test al încrederii. Jucând cu străini este mai haotic și ceva mai greu de stăpânit jocul dar fiindcă sesiunile nu sunt foarte lungi, este destul de distractiv. Vă las un video să urmăriți gameplayul nostru de aseară care include atât meciuri pline, de 6 oameni cât și sesiuni de joc cu străini pentru a vă face o idee despre joc:

Urmăriți în videoul de mai sus comentariile noastre legate de joc și veți putea astfel să vă faceți o idee cât mai completă despre el. eu nu am să mai insist pe acele aspecte și am să încerc să punctez câteva lucruri care n use văd în videoul respectiv. În primul rând, vedeți selecția de personaje din video. Acestea pot fi personalizate schimbându-le înfățișarea, hainele și armele cu care sunt echipați. fiecare meci jucat îți generează un număr de puncte de experiență și cu aceste puncte poți crește nivelul personajului și poți debloca anumite abilități (din nou vizibile în gameplayul de mai sus). O chestie foarte mișto care am văzut-o în joc a fost minigame-ul numit Loot Booth, care îți permite să deblochezi un mic joc de alba-neagra folosing monedele colecționate, iar în acest joc poți debloca obiecte rare din joc, precum îmbrăcăminte sau arme. Am salvat un mic filmuleț cu acest mini-game:

Ca să concluzionez pe partea de gameplay pot spune că Deceit este un joc drăguț, dar mai e de lucru la el. Jocul e înclinat pentru a ajuta infectații, care dacă se mișcă bine pot elimina toți supraviețuitorii în prima sesiune de întuneric sau își pot lua un avantaj serios. Sesiunile de joc sunt destul de scurte și durează tot la fel de mult cât durează și momentul de când cauți jucători, aștepți să intre toți și să înceapă jocul. În rest, conceptul e OK, jocul este distractiv și premisele sunt bune. Sunt destul de mulți jucători care au deja jocul, ceea ce este un mare plus pentru că ai cu cine juca.

Deceit nu are un engine grafic foarte modern, dar cu toate acestea mănâncă destul de multe resurse și ai nevoie de un sistem destul de performant pentru a-l rula decent. Acesta este unul din motivele pentru care jucătorii se plâng pe forumurile de suport. Jucându-l cu prietenii, fiecare dintre ei având o altă configurație de sistem am observat și noi diferențe majore în performanță, iar la cei cu sisteme mai vechi aceasta nu s-a îmbunătățit nici după ce au scăzut setările video, deci problema vine din optimizarea resurselor grafice. Dacă ai totuși un sistem capabil să ruleze la capacitate maximă jocul, acesta se prezintă bine. elementele de decor sunt bine lucrate și animațiile sunt corespunzătoare, răspunsul al comenzi e decent și produsul e în totalitate jucabil. Designul nivelurilor este bine lucrat, detaliile fiind multe, dar mai greu de găsit prin întuneric, însă ăsta e și scopul jocului. Pe partea de sunet jocul vine cu un pachet complet ce include o muzică de fundal în temă cu jocul, efecte sonore lucrate bine și un sistem de comunicații vocale în joc care se prezintă decent, peste altele similare prezente în alte jocuri. Singura problemă pe care am observat-o a fost la dialogurile din meciurile care le-am jucat în lobby, când vocea celui care a creat lobby-ul se auzea mult mai puternic decât celelalte, iar marea majoritate a lor se auzeau încet. Există totuși o soluție când joci cu prieteni, și anume să folosești Discord sau alt program de comunicare.

Deceit este un joc decent, destul de ușor de înțeles și cu destul de multă activitate pe Steam, deci mulți jucători. Dacă doriți să-l încercați acum ar fi momentul, să prindeți „nebunia” prezentă în aceste momente, înainte ca lumea să-și piardă interesul și să dispară mulți jucători. Automaton se ocupă însă de joc și aduce lucruri noi constant pentru a elimina rutina, ceea ce e bine. Jocul este foarte distractiv cu prietenii și o experiență cel puțin decentă cu străini. Trebuie totuși să aveți în vedere că pentru o experiență OK de joc e necesar un sistem de gaming decent.

Poza de profil pentru CapShot