Register
Or


A password will be e-mailed to you.

The Division 2 se lansează pe 15 martie, iar Ubisoft spunea încă din ianuarie că jocul este optimizat deja pentru PC. A venit și sesiunea BETA a jocului și am apucat să-l jucăm destul de mult și am observat că jocul nu este 100% optimizat încă, dar ne așteptam deja la lucrul acesta. Cum Ubisoft are obiceiul de a permite unui număr mare de jucători să testeze jocul în aceste perioade de Beta, și cum Tom Clancy’s The Division 2  este online, era de așteptat să fie probleme cu serverele, ceea ce s-a și întâmplat, jocul deconectându-se destul de frecvent, iar lucrul cel mai enervant este că pierzi progresul din misiunea activă când acest lucru se întâmplă. Cu toate acestea, dezvoltatorul este deschis la critici și sugestii, pentru asta este și sesiunea de beta, și a anunțat problemele majore a jocului. Noi am descoperit două: serverele și degradarea performanței după sesiuni mai lungi de joc. După 3 ore au scăzut semnificativ FPS-urile și jocul a devenit impracticabil pe PC-uri mai slabe și problema nu s-a rezolvat cu un simplu restart, trebuie să aștepți puțin să se liniștească plăcile video ca să-și revină. Să trecem totuși la analiza jocului și să sărim peste problemele legate de Beta.

Vrea să discut puțin despre cerințele de sistem și performanța jocului, mai întâi. Cerințele oficiale le-am publicat acum o lună, dar le mai punem o dată:

Cerințe minime – 1080p | 30 FPS

  • OS: Windows 7 | 8 | 10
  • CPU: AMD FX-6350 | Intel Core I5-2500K
  • RAM: 8 GM
  • GPU: AMD Radeon R9 270 | Nvidia Geforce GTX 670
  • VRAM: 2 GB
  • DIRECT X: DirectX 11 | 12

Cerințe recomandate – 1080p | 60 FPS

  • OS: Windows 7 | 8 | 10
  • CPU: AMD Ryzen 5 1500X | Intel Core I7-4790
  • RAM: 8 GB
  • GPU: AMD RX 480 | Nvidia Geforce GTX 970
  • VRAM: 4 GB
  • DIRECT X: DirectX 11 | 12

Cerințe QHD – 1440p | 60 FPS

  • OS: Windows 7 | 8 | 10
  • CPU: AMD Ryzen 7 1700 | Intel Core I7-6700K
  • RAM: 16 GB
  • GPU: AMD RX Vega 56 | Nvidia Geforce GTX 1070
  • VRAM: 8 GB
  • DIRECT X: DirectX 11 | 12

Cerințe UHD – 4K | 60 FPS

  • OS: Windows 7 | 8 | 10
  • CPU: AMD Ryzen 7 2700X | Intel Core I9-7900X
  • RAM: 16 GB
  • GPU: AMD Radeon VII | Nvidia Geforce RTX 2080 TI
  • VRAM: 11 GB
  • DIRECT X: DirectX 11 | 12

Noi am testat jocul pe 3 sisteme diferite la 3 configurații diferite, pe toate cele 3 sisteme, miza a fost ca jocul să ruleze constant la 60fps. Primul a fost un PC de generație mai veche: i5-3470 3.2hz, GTX 660, 24GB RAM, pe care jocul a rulat WINDOWED, rezoluție 720p pe setări de grafică medii. Jocul a mers foarte bine, având o medie de 50-60 fps cam 3 ore când a scăzut la 15-20 de FPS și practic nu a mai putut fi jucat. Restartul nu a rezolvat problema. Al doilea sistem a fost un i5-7600k, GTX 970, 16GB RAM, acesta fiind sistemul pe care am înregistrat sesiunile de joc. Din nou jocul a rulat foarte bine, 60 de FPS-uri constant în misiuni, 90-100 FPS-uri în safe-house. Aveți mai jos un video în care puteți vedea setările de grafică:

În acest caz, performanța este influențată și de faptul că am înregistrat gameplay-ul pe acest PC, dar, în principiu, totul a mers bine. Cel de-al treilea PC a fost ceva mai nou, i7-8700K, 32 GB DDR4 și GTX 1070 și jocul a rulat la 1440p în 60 FPS constant, fără fluctuații. Deci, cerințele de sistem par a fi realistice, și, chiar dacă nu aveți un calculator super puternic o să puteți să vă jucați dacă reduceți din grafică.

Primul lucru pe care îl observăm în The Division 2 este că jocul seamănă foarte mult cu primul, având același sistem de joc, aceleași mecanici, aceleași sunete, chiar și grafica este aproape identică. Impresia noastră este că jocul a fost reînnoit puțin și s-a lucrat mult la noua hartă, care este total diferită de cea veche, dar funcționează pe aceleași principii. Fanii primul joc vor aprecia acest lucru, pentru că vor merge mai departe în practic același joc, dar cu alte peisaje. Ubisoft sunt consecvenți și vor adăuga conținut nou săptămânal în joc după lansare pentru a ține jucătorii aproape. Acest conținut nou constă în misiuni single-player sau coop, misiuni de tip stronghold și multe activități în echipă. La fel ca și primul joc, The Division 2 merită jucat alături de prieteni. Sistemul multiplayer vine cu clanuri și cu misiuni concepute pentru echipe de 8 jucători. va fi greu să găsești 8 prieteni cu care să joci, dar vei avea de unde alege în online. problema e că nu știi ce oameni găsești acolo și va trebui să vă coordonați.

Să lăsăm totuși viitorul deoparte și să discutăm despre ceea ce am ajut deja șansa să testăm în Private Beta. Prima dată când intri în joc trebuie să-ți alegi un model de jucător și apoi ești aruncat în prima misiune pe care o vei juca singur, nu ai alternative. Trebuie să mergi pe un câmd și să elimini o serie de adversari pentru a elibera un drum către Casa Albă, pe care o vei stabili ca bază de operaţiuni. Aici poți explora monumentul într-o recreere sinistră, post-apocalitică, și la o scară de aproape 1:1 a orașului Washington DC. Aici îți deblochezi primele abilități și skilluri și lucrurile devin interesante pentru că poți porni în modul co-op, care este, de fapt, chintesența jocului. A doua misiune pe care am primit-o a fost să salvăm o fată din mâinile răufăcătorilor și făcând acest lucru deblocăm un safe-house, eliberăm practic o secțiune din hartă și primim misiuni secundare. Aveți aici un video care ilustrează arhitectura Casei Albe și primele momente co-op din joc:

Jocul îți pune piedici pentru că e greu, pe alocuri, adversarii sunt destul de puternici, și, la fel ca în Assassin’s Creed Odyssey, adversarii normali, de pe o porțiune de hartă, cresc în nivel odată cu tine. Adică, dacă tu ai nivel 2, și ei vor fi al fel în zona de început, dar dacă ai nivel 15, ei nu vor mai fi de nivel 2 ci vor fi echivalenți cu tine. Acest lucru face ca jocul să fie greu, mai ales pentru că unii din adversari sunt puternici și greu de ucis. Aceștia sunt pe diferite categorii și sunt ilustrați astfel prin culorile lor (roșu, mov sau galben), iar aceste culori ilustrează, de fapt, nivelul de armură pe care îl au. Sistemul de viață din joc funcționeaz ăpractic cu ajutorul armurii. Armura este alcătuită din bucăți care acoperă o anumită parte a corpului, air când bucata este distrusă acea parte a corpului devine vulnerabilă și astfel caracterul poate fi ucis. Acest lucru funcționează atât pentru tine ca și jucător, cât și pentru adversari, iar succesul misiunii depinde de armele pe care le ai la îndemână, pentru că acestea sunt multe și diversificate. Vă mai las un video aici să vedeți cum decurge cea de-a doua misiune principală și cum arată harta deblocată în acest moment:

Plimbându-te prin oraș descoperi activități noi (de exemplu turnuri de propagandă) și faci misiuni secundare care deblochează arme care mai de care mai avansate. Orașul este împânzit de inamici și ei controlează o anumită zonă. Dacă preiei controlul unui turn de propagandă și reziști unui val de inamici care vin să-l recucerească eliberezi acea zonă și acolo vin aliații tăi, cam ca în Just Cause. Găsești și o serie de misiuni secundare, care sunt destul de distractive și care te recompensează destul de bine. The Division 2 vine cu un sistem destul de avansat de abilități și arme, foarte asemănător cu acela al unui joc RPG. Ai 3 arme pe care le poți ehipa simultan ș iai de unde alege (dacă găsești arme bune în misiuni), dar înlocuirea acestora este greoaie, prin meniu și o poți face doar în momentele dintre misiuni pentru că altefl mori. Abilitățile speciale pe care le-am deblocat includ o mitralieră fixă automată care trage în inamici pentru o perioadă de timp, foarte utilă pentru noi în multe momente din joc, o grenadă care urmărește adversarii și o dronă care, în timp ce zboară trage în inamici. Vor fi mai multe astfel de gadgeturi în jocul final, dar din păcate ele sunt blocate în primele misiuni din Beta.

După cum am spus mai devreme, The Division 2 ne-a arătat în beta 2 misiuni principale și 5 misiuni şi activităţi suplimentare în lumea deschisă din joc. Acestora se adaugă și evenimentele aleatorii din lume, când întâlnești inamici pe stradă, dar și zonele introduse în primul joc din serie, numite Dark Zones. Acestea implică un gameplay de tip PvPvE în care ai un al doilea nivel de jucător. Trebuie să mergi în aceste zone, să elimini adversarii prezenți, să pornești generatoarele și să culegi armele și echipamentul de valoare pe care îl găsești acolo. În aceste zone sunt însă și jucători, pe lângă personajele controlate de AI și trebuie să te lupți și cu ei pentru a captura prada. Sunt trei astfel de zone incluse în acest beta, vedeți una dintre ele în videoul de mai jos:

Există în joc și un mod PVP, numit Skirmish, pe care nu am avut însă șansa să îl încercăm încă și, începând de astăzi, va fi introdus în joc un conţinut “endgame” prin intermediul unei misiuni de tip Invaded. Astfel, jucătorii îşi vor face o idee despre cum se comportă personajele la nivelul 30 şi vor putea debloca specializările Survivalist, Sharpshooter sau Demolitionist. Vom discuta despre acestea zilele următoare, în mod individual, după ce le testăm. Și fără acestea ne-am făcut deja o idee despre ce are de oferit, cel puțin în această sesiune de beta The Division 2. Grafica este specifică Ubisoft și arată impresionant, cu toate că este haotică pe alocuri. Nu lipsesc din animalele din peisaj, așa cum le vedem prin cam toate jocurile studioului, ceea ce ne-a distrat pe noi fiind prezența căprioarelor în oraș, care nu își prea au locul pe acolo. Am înțeles că sunt șobolani și câini, dar nu am văzut pisici sau alte animale de oraș. Fiind un decor post-apocaliptic, unele zone par foarte aglomerate și confuze, ceea ce necesită un anumit nivel de atenție.

Completăm cu o actualizare pentru a discuta și despre cele două moduri pe care nu apucaserăm să le testăm la momentul inițial al publicării articolului. În primul rând aș vrea să vorbim despre conținutul “endgame” pe care am reușit să îl jucă,m și am făcut acest lucru în mod co-op. Primul lucru pe care aș vrea să-l spun este că această misiune este GREA în adevăratul simț al cuvântului. Primești 3 caractere di ncare poți să alegi Survivalist, Sharpshooter și Demolitionist. No iam jucat cu toate 3, fiecare dintre ele are atuuri proprii ș iarme speciale și sunt mult mai puterncii decât caracterele cu care am jucat noi până acum și este și normal având în vedere că sunt de la finalul jocului. Fiecare din aceste caractere are o armăspecială cu gloanțe speciale. problema e că acestea sunt puține și le termini repede, pentru că adversarii sunt extrem de puternici. Nouă ne-a luat o oră să terminăm misiunea dar am avut ceva probleme de performanță în timpul jocului și nu am reușit să înregistrăm porțiunea aceasta de gameplay.

Această prezentare necesită JavaScript.

Ca o concluzie, The Division 2 arată bine spre foarte bine, gameplayul este dinamic, alert și bun, cu un nivel de dificultate destul de ridicat ș icare implică un mod de joc tactic, însă nu am prea văzut nimic nou și wow față de primul joc. Da, este vorba despre o continuare logică a primului, dar mi-ar fi plăcut să găsesc lucruri noi, să nu pară jocul ca fiind doar o readaptare într-un alt peisaj al jocului din 2016. Vom continua să ne jucăm, vă vom aduce mai mult conținut zilele acestea și vom reveni cu o recenzie completă luna viitoare când jocul va fi lansat complet și vom avea ocazia să explorăm totul.

Lasa un comentariu
%d blogeri au apreciat: