Domina Review
Sunet6
Raport calitate/preț8.5
8Overall Score
0.0

Domina este un joc pixelat 2D de acțiune și strategie creat de DolphinBarn, cu care am avut plăcerea să petrec niște timp în ultima săptămână. Fără să o lungesc, iată părerile mele despre experiența de joc pe care o oferă acesta.

În campania din Domina, joci drept un deținător de sclavi folosiți pentru lupte în arenă, din timpul Imperiului Roman. Povestea te descrie scurt ca fiind fiul unui tată bogat care te-a dezmoștenit, iar tu dorești să câștigi turneul cu scopul de a-i dovedi tatălui că ești demn de admirația lui. Ai timp de 365 de zile să pregătești un grup de sclavi ca să devină gladiatori neînfricați și să câștige luptele organizate în arenă. Desigur pe parcursul acestui an, tatăl tău moare și continui ce ai început.

În acest joc povestea nu este un element important, ci doar ceva care să îți ofere la început un context asupra ce se întâmplă. În consecință, ea poate fi ignorată și nu influiențează gameplayul.

domina

Eu fiind cel care răspunde de sclavi, trebuie să suport toate costurile de întreținere, cele ale echipamentului și altele. Dacă gladiatorii mei câștigă luptele, eu primesc bani și pot cumpăra mâncare, apă și vin. Pot avea un număr limitat de sclavi la comanda mea, iar ei consumă zilnic mâncare și apă. Dacă nu am destul, lor le scade moralul sau pot muri. În caz că situația financiară e rea, pot vinde sclavii, îi pot elibera (ceea ce crește moralul celorlalți sclavi) sau îl pot pune la moarte.

Gladiatorii au fiecare diferite abilități și puncte de HP. Îi pot modela după cum doresc prin antrenamente. Pot mări intensitatea unui anume antrenament ca puncte acelei abilități să crească mai repede. Pe măsură ce un gladiator se antrenează, șansa lui de câștig în arenă crește. Încă de la început mi-a fost dat un antrenor care să se ocupe de sclavi, fără să am eu nevoie să îi pun manual la antrenament. Punctele luptătorilor cresc doar prin antrenament, în urma moralului ridicat când le este oferit vin sau bani și în urma tuturor luptelor câștigate.

domina

Pot fi angajați oameni care oferă diferite servicii. De exmeplu, antrenorul este cel pe care îl plătesc să facă upgrade-uri la abilitățile de luptă în arenă. Un doctor îi vindecă automat pe gladiatori după o bătaie, iar un călugăr poate fi plătit să atragă diferite binecuvântări ale zeilor ca să crească punctele tuturor luptătorilor. Am avut voie să angajez doar 3 oameni simultan, iar după ce au făcut upgrade-urile dorite, am putut să-i concediez și să aduc pe altcineva.

Luptele în arenă le pot organiza eu, iar cele pentru campionat sunt obligatorii. Pe parcursul celor 365 de zile dinaintea campionatului vin la mine un judecător și un general de armată; ambii organizează bătălii și mă obligă să particip. Dacă mi se pare că oponentul din arenă e prea periculos, pot refuza să-mi trimit un gladiator, dar asta îi supără pe dânșii, ceea ce rezultă în pierderea favorului lor. Trebuie să le trimit vin sau să le îndeplinesc diferite cereri ca să le câștig din nou favorul. Dacă ei mă plac, atunci recompensele victoriilor cresc.

Cea mai interesantă parte din gameplay e constituită de luptele în sine. La început nu am posibilitatea să-mi îndrum gladiatorul în arenă, dar la scurt timp se deblochează un upgrade care îmi permite să le controlez mișcările în mod direct. Nemulțumirea pe care o am cu jocul este că luptele sunt foarte rapide, gladiatorii sunt mici, de aceea de multe ori e greu să îmi dau seama ce se întâmplă (mai ales când erau mai mult de 2).

Personajele se mișcă repede și uneori nu se înțelege dacă adversarul se apără cu scutul sau încearcă să atace. Ce pot să spun e că am avut de fiecare dată un sentiment puternic de satisfacere după ce îi tăiam capul unuia. Una peste alta, gameplayul este foarte bun. Campania durează aproximativ trei ore, iar dacă ești ca mine și nu ți-a ajuns doar atât, te poți juca cât poftești în modul Endless. Pentru mine totul a decurs bine, adică nu am întâlnit bug-uri sau crash-uri; cel puțin până când cel mai bun gladiator al meu s-a decis să evadeze din cauză că a simțit că merita după ce a câștigat foarte multe lupte.

domina

domina

GRAFICĂ ȘI SUNET

Domina este unul dintre acele jocuri care nu depinde de grafică atunci când vrea să te cucerească, dar nici nu ține de dorit. Motivul pentru care jocul mi-a captat atenția a fost tipul mecanicilor de gameplay. Grafica este minimalistă, pixelată și nu oferă multe detalii despre felul în care arată personajele din joc. Mie mi-a plăcut atmosfera creată de aspectul pixelat și de culorile calde.

Pot spune cu siguranță că sunetul nu este punctul forte al jocului. Sunt doar una-două melodii pe care le auzi când te afli în meniu, iar în campanie cântă aceeași melodie în urma terminării unei lupte în arenă, care se oprește la scurt timp și până la următorul eveniment ești lăsat să auzi constant sunetul sclavilor tăi care se antrenează.

În general, sunt doar câteva sunete înregistrate pentru toate acțiunile, cum ar fi săbiile ciocnite în bătălie sau frazele gladiatorilor. Toate aceste sunete devin repetitive și fac ca gameplayul să se simtă repetitiv uneori. Totuși, mi-a plăcut că în setări am avut opțiunea să elimin injuriile venite de la public din timpul luptelor. 🙂

domina

Domina reușește în totalitate să combine genurile de jocuri de management cu cele de strategie și acțiune, oferind multe ore de distracție și unele momente mai intense. Jocul este dificil și destul de complex, iar la un preț de 10 euro pe Steam, nu pot face altceva decât să vi-l recomand cu căldură.

domina