For Honor Review
Concept9.5
Grafică9.5
9Scor
9.5

Știm că săptămânile trecute v-am tot spus despre For Honor, jocul celor de la Ubisoft și v-am prezentat impresii din alpha și beta, iar acum a venit momentul lansării. Inițial mă gândeam să fac în acest articol o continuare a ceea ce am văzut în BETA, dar după ce am așteptat nerăbdători deschiderea serverelor aseară am descoperit că varianta finală a jocului are de fapt mai multe de oferit decât cea BETA, mai ales în materie de gameplay și stil de joc, așa că ar fi mai bine să o luăm de la capăt cu acest review. Ștergeți așadar cu buretele tot ce știați despre joc și să o luăm logic de la capăt cu el. Am spus mai devreme că am așteptat după servere; For Honor rulează doar online și noi credeam că jocul va avea doar o componentă multiplayer, dar primul lucru care ne-a sărit în față a fost campania, numită Story Mode. Așadar am început logic jocul cu modul single player și vom lua tot jocul de la zero și vom face același lucru și cu reviewul.

Concept

For Honor pare un hack-and-slash la o primă privire, dar este mult mai mult decât atât. Ca să îl încadrez într-o categorie anume aș spune că e o combinație între Dynasty Warriors și Dark Souls 3, dar cu un mod de joc care le depășeste net pe ambele și care abundă cu elemente specifice celor două jocuri, dar care te obligă să înveți mișcări asemănătoare cu cele din jocurile de bătăi gen Mortal Kombat sau Street Fighter. Mai mult, mai ales în modurile multiplayer, jocul necesită o coordonare tactică între jucători și o abordare inteligentă a câmpului de luptă, aruncarea cu capul înainte în bătălie fiind cea mai mare prostie pe care o poți face.

Ca și poveste, For Honor este o fantezie adusă la realitate de către Ubisoft. Lumea creată în joc este un câmp sângeros medieval în care se înfruntă trei dintre cei mai puternici luptători din istorie: Cavaleri europeni, Samurai și Vikingi. Fiecare clasă are la dispoziție patru tipuri de luptători, fiecare echipați cu alte arme care variază de la săbii și scuturi, la buzdugane și topoare, iar fiecare luptător are un set unic de abilități. Jocul vine cu un mod single player și unul multiplayer. Campania este menită să te învețe mecanica jocului, dar poartă un rol important în multiplayer, pentru că îți deblochează chestii de care vei avea nevoie când joci împotriva altor jucători.

Fiecare clasă de luptători în For Honor are câte 4 eroi din care îți poți alege. Fiecare facțiune are un luptător general(care are toate statisticile echilibrate), un luptător greu (care e foarte puternic dar încet), un asasin (rapid și eficient dar fragil) și un luptător hibrid (cu arme de distanță). Fiecare dintre aceștia are un set unic de abilități și este destul de mult de învățat și asimilat. Din fericire, jocul ne oferă destul de multe resurse pentru învățare și fiecare mod de joc se poate juca împotriva calculatorului.

Modul single-player din For Honor nu pare a fi o experiență gen “campanie” de joc și de aceea am și evitat acest termen, ci mai mult un tutorial extins pentru multiplayer. Fiecare scenariu este menit să te învețe o tehnică a jocului. Avem astfel misiuni care ne învață acțiunile specifice unei anumite clase de luptători, sau altă misiune ne arată cum trebuie să joci în modul Dominion din multiplayer. Chiar dacă nu avem o poveste foarte bine conturată în spate, gameplayul te prinde repede și iremediabil. Șirul poveștii este destul de drept și ai instrucțiuni clare, dar ai parte de destul de multe lupte 1 la 1 cu calculatorul. Sistemul de luptă este ceea ce definește jocul și este, în esență, simplu și elegant, dar greu de învățat la un nivel superior pentru când te vei duce în multiplayer. Accentul se pune pe rapiditatea de mișcare și alegere a decizilor de luptă.  Practic, în joc, te miști din stânga în dreapta nimicind soldăței cu lovituri de toate felurile, dar când dai de un adversar puternic va trebui să intri cu el în duel, denumit de Ubisoft “The Art of Battle”. În timpul acestei lupte camera se fixează pe adversar, iar tu trebuie să adopți o poziție de luptă, poziție care îți permite să aperi atacurile inamicului și să contra ataci. Adversarul va face același lucru, iar dacă ambii aleg aceași poziție, atacurile vor fi barate de ambii, fără a produce pagube. În timp ce te aperi va trebui să acționezi repede pentru a adopta aceași poziție cu adversarul pentru a putea para loviturile, iar în timp ce ataci trebuie să te asiguri că adopți o poziție diferită. Ai două tipuri de atac disponibile, atac ușor, care este rapid, dar nu afectează prea mult adversarul și atac greu, care este oarecum previzibil, dar care executat corect induce pagube majore. Dacă dai la disperare pe taste, stamina îți va scădea și vei deveni vulnerabil la atacurile inamice, iar astfel nu este recomandat să apeși al disperare pe butoane. Și de aici vine și prima mea problemă cu aceste joc… controlul de pe taste. Acestea sunt multe la număr și chiar dacă pare simplu, până te înveți vei da mult pe lângă și e enervant. Ar fi mai simplu de pe controller, dar fiindcă testăm jocul pe PC am decis să îl testăm cu mouse și tastatură pentru că nu orice jucător are manetă de Xbox.

Abilitatea ta de a te controla și de a nu da la disperare pe taste este pusă la încercare. For Honor nu este Mortal Kombat și nu îți permite să apeși la disperare toate tastele și să câștigi din noroc chior. Asta se întâmplă chiar și cu adversarii controlați de calculator, deci nivelul de dificultate este destul de ridicat, lucru bun pentru că te va învăța cum să joci împotriva jucătorilor reali în multiplayer. Fiecare clasă de luptători are puncte forte și puncte slabe și este treaba ta să le identifici pe acestea din urmă pentru a-ți asigura victoria. La fel ca în cazul jucătorilor reali din versiunile beta, cei controlați de calculator reacționează imprevizibil, astfel încât trebuie să te adaptezi și să anticipezi mișcările lor, iar jocul nu devine repetitiv și plictisitor nici în single player. Abilitățile îți sunt puse la încercare și trebuie să stai tot timpul atent la ce se întâmplă în jurul tău.

Modul de joc single-player este împărțit în 3 capitole, câte unul pentru fiecare facțiune. Începi mai întâi cu Cavalerii, continui apoi cu Vikingii și la final joci cu Samuraii. Fiecare capitol are 6 misiuni, iar finalizarea acestora durează cam 3 ore. Ca să vă faceți o idee cam cât durează să jucați single player, ar fi cam 9 ore de joc să parcurgeți toate misiunile fără a rejuca vreuna dintre ele. Aveți mai jos un video din campania single-player, jucată de noi:

Fiecare erou din joc are un set de abilități pe care le poți debloca. Acestea poartă denumirea de “Feats” în joc și acestea pot fi folosite pe coechipieri și adversari. Acestea pot varia de la abilități de vindecare a coechipierilor, greande de tip flashbang, bonusuri de atac sau atacuri aeriale care lovesc mai mulți adversari în același timp. În timp ce aduni experiență și crești nivelul personajului, deblochezi nivele superioare abilităților tale. Fiecare abilitate are 4 nivele care pot fi atinse în funcție de câtă experiență acumulezi. Primești experiență de fiecare dată când aduni “recunoștință” în joc. Aceasta se câștigă în meciuri de fiecare dată când ucizi soldați inamici, eroi inamici sau când capturezi puncte cheie în joc. Există două tipuri de abilități: pasive și active. cele pasive nu necesită nici o acțiune din partea ta și sunt active automat după deblocare, iar cele active necesită ca tu să apeși tasta corespunzătoare puterii când dorești să o folosești. Jucând single-player, deblochezi aceste abilități și le poți folosi în multiplayer.

După ce terminați povestea este timpul să vă îndreptați către multiplayer. Acesta este împărțit în 5 moduri de joc și îți permit să ai o experiență completă în For Honor. Dacă ești încrezător în forțele proprii poți încerca mai întâi modurile 1vs1 (Duel), 2vs2 (Brawl) sau chiar și 4vs4 (Skirmish). Celelalte 2 moduri de joc 4vs4, Dominion și Elimination se bazează foarte mult pe comunicare între jucători și le-aș recomanda să fie jucate împreună cu prietenii, sau cu oameni cu care te poți întelege pentru a evita nervii generați de prezența unui “noob” în echipă. Am să încerc să vorbesc cîte puțin despre fiecare din aceste moduri.

Modul Duel (1vs1) este cel mai simplu de înteles și jucat. Meciul se desfășoară într-un sistem de cel mai bun din 5 runde și se încheie când un jucător câștigă 3 runde. În acest mod nu poți folosi abilitățile și radarul pentru a-ți găsi adversarul. Acest mod de joc îți pune la încercare abilitățile de luptă învățate pe parcursul campaniei și totul depinde de cât de bine te poți adapa. Modul de joc este unul direct și probabil cea mai ușoară metodă de a intra direct în joc împotriva jucătorilor reali.

Modul Brawl (2vs2) este foarte asemănător cu Duelul și se desfășoară în același sistem de cel mai bun din 5 runde și se încheie când o echipă câștigă 3 runde. Vei juca cu un prieten în echipă, însă veți fi spawnați în zone diferite ale hărții. Puteți să vă căutați fiecare câte un adversar sau să vă grupați și să mergeți împreună să atacați în același timp unul din adversari. Aceasta este cea mai întâlnită tactică în acest mod de joc, pentru că nu există respawnuri și câștigă echipa care la final are cel puțin un jucător în viață. Spre deosebire de Duel, arena de luptă este plină de capcane în care poți cădea dacă nu ești atent sau în care îl poți ademeni pe adversar. Elementele din arenă pot fi folosite așa că poți profita de mecanica jocului pentru a avea un avantaj în luptă.

Modul Skirmish se joacă în două echipe de câte 4 jucători. Există respawnuri în acest mod și lupta se duce pe puncte. Acumulezi puncte ucigând eroii adverși, iar prima echipă care adună 1000 puncte câștigă. Chiar dacă acesta este un mod de joc în 8 oameni, nu îl putem numi tactic, pentru că el generează cel mai mult haos în joc. Fiecare jucător joacă și merge pe unde vrea și nu se prea ține cont de munca în echipă. În Skirmish contează cel mai mult abilitatea fiecărui jucător în luptă și controlul luptelor, astfel încât să câștigi multe și repede pentru a aduce puncte echipei tale.

Modul Dominion este unul din cele 2 moduri tactice din For Honor. Acesta se joacă în echipe de câte 4 jucători și se bazează pe munca în echipă. De aceea este important să ai coechipieri buni și cu care să te poți înțelege. Daca unul dintre aceștia nu joacă cum trebuie te vei trezi într-un joc care va deveni aproape imposibil de câștigat. Scopul jocului în Dominion este să acumulezi 1000 puncte, ca și echipă. Pentru a aduna puncte trebuie să distrugi moralul echipei adverse și faci asta ucigând adversari, capturând anumite zone și păstrând controlul asupra lor. Dacă o echipă adună 1000 puncte, adversarii lor nu mai primesc respawn și trebuie să recucerească zonele sau să ucidă eroii adverși. Câștigă echipa care ucide toți adversarii de pe hartă.Acesta este unul dintre cele mai jucate moduri în joc și atrage cei mai mulți jucători. Problema e că mulți dintre aceștia intră doar să vadă cum e sau nu știu să joace și dacă prinzi cu aceștia în echipă ești sortit pieririi. Indicat ar fi să-ți găsești prieteni cu care să joci și să intrați împreună pentru a evita asemenea probleme. Această problemă a fost prezentă încă din beta și este încă activă și în primele zile de joc.

Modul Elimination este practic echivalentul jocului competitiv în alte titluri. Acesta se joacă în două echipe de câte 4 jucători și în același sistem de cel mai bun din 5 runde ca și Duel sau Brawl. La fel ca în Brawl, nu există respawn în Elimination și puteți să vă căutați fiecare câte un adversar sau să vă grupați și să mergeți împreună să atacați în același timp unul din adversari. Câștigă echipa care la final are cel puțin un jucător în viață. La fel ca în Dominion, contează foarte mult cu cine joci și preferabil ar fi să îți alegi coechipieri cunoscuți. Luptele sunt destul de intense și durează destul de mult însă nu ai timp să te plictisești.

For Honor vine cu un motor grafic specific Ubisoft, adică frumos și spectaculos. Elementele grafice sunt realizate frumos, în detaliu și animațile sunt la înălțime. S-a acordat multă atenție la detaliile mărunte din echipamentul eroilor, armele acestora și mișcările lor. În luptă, personajele se mișcă și interacționează natural cu adversarii, iar terenul poate fi manevrat și se controlat. În momentul lansării jocul vine cu 6 hărți, câte două pentru fiecare dintre cele trei facțiuni. La cavaleri avem Citadel Gate și Cathedral, la vikingi River Fort și Canyon, iar la Samurai Overwatch și forest. Puteți admira aceste hărți pe pagina oficială a jocului, iar în joc ele arată spectaculos și sunt realizate cu multă atenție.

Producătorul a ținut să precizeze că pachetele DLC care vor aduce conținut suplimentar ce va conține hărți noi, echipamente sau arme noi sau orice altceva legat de modurile de joc vor fi disponibile gratuit. Nu se precizează nimic de eventuali eroi noi, dar sper să nu fie pe bani și să dezechilibreze jocul. Eroii existenți pot fi și ei personalizați, în schimb, jucătorii putând aduna monede în joc, denumite “Steel” care pot fi cheltuite pe diverse upgradeuri cosmetice. practic îți poți modifica orice parte di narmură sau armă și îți poți pune și embleme personalizate. Moneda din joc poate fi folosită și pentru a modifica animații, precum “Emotes” sau “Execution”.

Pe partea de sunet avem o muzică de fundal drăguță în meniu, dar aceasta se repetă în timpul jocului și devine rapid obositoare. Replicile și sunetele de luptă sunt și ele bine lucrate, dar ca în cazul jocurilor de tip hack-and-slash, devin și ele repetitive destul de repede și tinzi să le ignori. Momentele cinematice însă, mai ales cele dintre misiunile single-player sunt însă foarte bine realizate și e o plăcere să le urmărești.

Am testat For Honor din versiunile de Alpha și BETA și ni s-a părut drăguț, iar dat fiind faptul că ultimul beta s-a terminat cu o zi înainte de lansare ne așteptam să avem cam același conținut și în jocul final. Am fost surprinși să descoperim lucruri noi în joc, lucruri foarte bune realizate. Jocul pare un hack-and-slash dar este mult mai mult de atât. Ubisoft a reușit să combine elemente din mai multe genuri într-un mod surprinzător de bun. Grafica este la înălțime, cu modele realizate impecabil și animații extrem de reale. Jocul rulează impecabil, nu am găsit buguri și nici probleme legate de performanță și funcționalitate. În afară de sunet care este repetitiv nu avem decât cuvinte de laudă la adresa jocului.

Poza de profil pentru CapShot