FullBlast Review
Poveste7
Grafică și sunet8.5
8Scor
9.5

FullBlast este un retro-shooter creat de UFO Crash Games, care urmează să fie lansat luna aceasta pe Steam și pe care am avut plăcerea de a-l juca înainte de lansare și vi l-am prezentat și pe stream. L-am jucat suficient pentru a putea să-i facem un review și vi-l prezentăm mai joc în detaliu.

fullblast_01

FullBlast ne prezintă o poveste apocaliptică, în care omenirea este sub asediu, fiind atacată de o rasă extraterestră. Tu ești un pilor de avion, care trebuie să lupte cu invadatorii, să distrugă navele inamice și apoi să învingă navele mamă pentru a salva Pământul.

fullblast_03

FullBlast este un creat într-un stil retro, foarte asemănător cu un joc pe care îl „rupeam” când eram copil, Raptor: Call of The Shadows. Diferențele majore sunt dictate de grafică, dar sistemul de joc este asemănător. Ești pilot de avion, iar acțiunea merge vertical. Tragi în navele care vin din toate părțile, te ferești de gloanțele lor și culegi puteri sau upgrade-uri la armele tale. Jocul poate fi jucat în single player sau în coop, de pe același calculator.

fullblast_04

În total, jocul pune la dispoziția jucătorilor 12 nivele, ceea ce mulți vor spune că e puțin, însă nivelul de dificultate este ridicat, asemănător jocurilor arcade vechi. Mie mi-a luat mai bine de două ore să termin primul nivel, deci acțiunea este din belșug. Chestia interesantă este că fiecare din aceste 12 nivele sunt generate aleatoriu, deci nu vei întâlni același scenariu de două ori, doar poziția navelor mamă fiind constantă.

fullblast_13

Pornești cu un avion care este dotat cu o armă de tip laser, care trage un rând de foc, dar dacă reușești să supraviețuiești destul, vei găsi puteri, care îți vor îmbunătății puterea de foc, rata de tragere și forța de distrugere. Ai la dispoziție și o armă secundară, care poate fi folosită o dată pe nivel, sau, dacă ai noroc poți găsi un bonus care să o activeze pentru a doua utilizare. Totuși, poți avea ghinionul să culegi o anti-putere, care să îți reducă puterea de foc, deci trebuie să ai grijă ce iteme culegi în timpul luptelor. FullBlast este controlat în totalitate de pe tastatură sau poți folosi un controller. Eu l-am jucat cu tastatura și când am făcut prima transmisie live pe stream, mi-a fost greu să mă concentrez și să lupt și să vorbesc cu oamenii.

Inamicii sunt diverși, de la nave care trag la nimereală, la altele care te urmăresc, sau care folosesc rachete de urmărire. În total, sunt 4 mini nave mamă și 3 mega nave. Acestea îți vor da cea mai mare bătaie de cap, mai ales că sunt și apărate de multe nave mici. pe lângă nivelul ridicat de dificultate în modul cel mai ușor, ai încă două opțiuni să-ți îngreunezi viața în joc. FullBlast vine și cu un set de realizări Steam și clasamente, pentru a te putea întrece cu prietenii.

fullblast_18

Per total, gameplay-ul este bun, însă nu este standard cu ceea ce găsim acum pe Steam. Cei care au jucat în copilărie astfel de jocuri îl vor aprecia, așa cum am făcut și eu, alții se vor enerva din cauza nivelului de dificultate. Chiar dacă nivelele sunt generate aleatoriu, după un timp îți vine să lași jocul deoparte și te întorci la el din lipsă de altă ocupație, deci nu trece de nivelul de joc casual sau arcade.

fullblast_14

FullBlast are un model grafic inspirat din anii 80-90, dar folosește un engine modern. Modelele sunt realizate într-o grafică 3D frumoasă, funcțională și intuitivă. Meniul principal mi se pare destul de rudimentar, dar este simplu și ușor de folosit. Nu ai multe opțiuni grafice, dar nici nu ai nevoie de mare lucru. grafica se adaptează sistemului tău, iar jocul nu are nevoie de o configurație extremă pentru a rula. Pe partea de sunet, UFO Crash Games au ales să includă un sountrack heavy metal, care se potrivește cu acțiunea jocului și te ține concentrat.

fullblast_25

FullBlast încearcă să reînvie jocul de tip shooter arcade clasic, aducând o grafică îmbunătățită unui gameplay clasic. Acest gameplay este bun, dar nu reușește să aducă multe lucruri noi și nu va trece de stilul casual. Jocul este bun de jucat împreună cu un prieten, dar în afară de satisfacția de a finaliza nivelul nu are nimic e oferit. Majoritatea îl vor juca până la finalizare și îl vor abandona mai târziu.