În ultimele câteva zile am avut ocazia să petrec puțin timp cu un mic joc indie horror numit Hello Neighbor. În prezent, jocul nu este lansat, ci se află în stadiul de alpha la Dynamic Pixels, așa că este pe departe de a fi terminat. Haideți să vedem cum se prezintă proiectul până acum.

În Hello Neighbor, joci drept un bărbat care tocmai ce s-a mutat peste drum de o casă imensă locuită de un bărbat dubios care pare să aibă ceva de ascuns. Pe scurt, scopul tău este să fii băgăcios și să descoperi ce se ascunde în subsolul casei vecinului tău fără să fii prins.

Fiind un joc aflat în dezvoltare, desigur că este plin de buguri și aspecte nefinalizate. Când începi, ești lăsat în joc fără vreo explicație sau vreun tutorial și trebuie să descoperi singur ce ai de făcut. Odată ce ai pătruns în casă nevăzut, singurele obstacole sunt încăperile încuiate și desigur, vecinul care locuiește în ele.

În cea mai mare parte a timpului te plimbi prin casă căutând chei care îți deschid ușile ce te duc la alte uși încuiate, doar ca să o iei de la început. Lucrul care m-a supărat cel mai mult este că întreaga casă este foarte întortocheată și unele căi de acces de la o încăpere la alta sunt foarte greu de dibuit. Îmi place că jocul te face să te plimbi prin toată casa să aduni lucruri cum ar fi magneți sau răngi ca să obții chei și să avansezi deoarece te obligă să mai interacționezi cu vecinul. AI-ul nu este foarte inteligent. Este făcut doar să te urmărească și să te prindă pentru a te scoate din casă. Dacă ești prins, ești pus din nou în fața casei tale, iar progresul nu este resetat, totuși AI-ul învață uneori din greșeli și ia diferite măsuri: instalează camere de luat vederi în locul unde te-a văzut intrând, pune capcane de urși în casă, etc.

hello

Vecinul te urmărește doar dacă te vede, nu pare să te poată auzi, deci dacă te fugărește și tu te ascunzi într-un dulap el își vede de treabă și pleacă. În joc sunt și destule probleme cu acest AI; de multe ori pare că se mișcă haotic din loc în loc chiar dacă nu te caută sau se spawnează înafara casei și rămâne blocat, iar animațiile sale lasă de dorit în sensul că personajul se mișcă fluid când interacționează cu un obiect, ci se oprește sau se teleportează câțiva centimetri mai aproape de acesta. În plus, când ai trecut de parter unde se plimbă de obicei, vecinul nu se mai obosește să te caute la etaje.

Pe hârtie, gameplayul sună interesant, dar după 30 de minute în care pare că ai parcurs doar jumătate din casă și nu mai știi unde să cauți cheia care deschide următoarea ușă, devine foarte frustrant. Eu aș zice că dezvoltatorul trebuie să regândească complet aranjamentul camerelor ca să fie mai simplu pentru jucător să își dea seama ce are de făcut la următorul pas, în loc să fie lăsat să piardă timpul în camere care se află acolo doar de umplutură.

hello

Un aspect des întâlnit la jocurile în stadiul de alpha, Hello Neighbor suferă de probleme cu optimizarea. Framerate-ul rămâne ridicat constant până când ajungi în fața casei vecinului, după se înjumătățește. Harta are o întindere mică, dar casa fiind încărcată de lucruri, afectează rău performanța jocului.

Hello Neighbor are o grafică bunicică, care pare că a ieșit din desenele animate. Este interesantă decizia creatorilor să dea un aspect vesel și colorat unui joc horror.

hello

În versiunea curentă de alpha, Hello Neighbor se prezintă plin de buguri și diverse probleme, cea mai mare fiind schema casei care îl face confuz pe jucător. Nu sunt pe deplin sigur de direcția pe care o va lua jocul pe măsură ce se aproprie de stadiul final, dar până acum nu m-a impresionat deloc.

Hello Neighbor este programat pentru lansare pe Steam în vara anului 2017.

About The Author

Poza de profil pentru Ducky_

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.