Hollow Knight Review
Gameplay5.5
Grafică8.8
7.1Overall Score
0.0

Hollow Knight și-a făcut apariția pe magazinul Steam anul acest și din câte lucruri bune am auzit inițial despre el, am decis să îi dau o încercare. Jocul a fost dezvoltat de către Team Cherry și este un platformer indie 2D de aventură.

În Hollow Knight joci drept un mic extraterestru cu coarne care traversează un regat decăzut al insectelor și al eroilor. Nu este oferit prea mult context la început, iar pe parcurs întâlnești numeroase insecte prietenoase și monumente magice care oferă câteva informații ciudate și neclare despre lumea în care se află personajul tău, ceea ce te bagă în ceață și am decis să nu mai fiu atent la micile elemente ale poveștii.

Chiar de la început nu mi-a plăcut viteza și felul în care sare personajul. Viteza de mișcare este foarte mare și jocul fiind un platformer, are multe puzzle-uri de sărituri și de multe ori am pierdut controlul extraterestrului la sărituri care par foarte simple.

Ideea jocului este să cobori în peșteri pline de monștri și boși, care odată învinși aruncă bani. Acei bani sunt folosiți pentru o hartă și o busolă care ajută la navigarea prin peșterile încurcate sau la cumpărarea anumitor consumabile și puteri. Din perspectivă, conceptul mi-a părut că suna bine, dar după puțin timp petrecut cu jocul am realizat că este o prostie. Tunelurile sunt extrem de adânci și întortochiate, dar nu îți este dată din start o busolă, doar o hartă care conține câteva dintre acestea.
D
urează mult să te întorci la suprafață din cauză că nu cunoști tunelurile din start și că atunci când te reîntorci într-o cameră, inamicii se respawnează. În plus, dacă ai murit pe drum, ai pierdut toți banii strânși. Singurul motiv pentru a te reîntoarce la suprafață este să ajungi la magazin, după care te aventurezi din nou prin aceleași camere subterane ca să ajungi la altele noi.

Sistemul de luptă cu insectele AI nu este nici el destul de fluid. Ești echipat cu o sabie și pe parcurs dobândești anumite abilități și puteri. Atunci când lovești cu sabia, apare o undă albă lată și lungă, ceea ce blochează obiectul din fața ta pentru un scurt timp. Asta a fost foarte agasant atunci când m-am luptat cu inamici scunzi și nu puteam vedea dacă sunt din nou în raza mea de acțiune după o lovitură care îi arunca în spate.

Un aspect care mi s-a părut foarte interesant a fost modul în care recapeți vieți. Orice lovitură scade o viață a ta și în loc să bei poțiuni magice ca în orice alt joc, aici se umple un cerc atunci când lovești inamici, din care poți crea alte vieți pe parcurs ce avansezi.

După destul timp de joc, realizezi că peșterile încep să arate la fel în sensul de platforme și că inamicii au doar aspectul exterior modificat, fără să apară prea multe tipuri noi. Boșii sunt destul de variați, totuși unele camere în care se află permit jucătorului să îi doboare fără să fie atinși. Pe mine gameplayul m-a plictisit destul de repede.

GRAFICĂ & SUNET

Cu toate că mecanicile de gameplay m-au dezamăgit, nu pot spune același lucru despre grafică. În Hollow Knight grafica este nemaipomenită. Toate personajele și fundalurile au fost desenate extrem de bine și de în detaliu.

La capitolul sonor, eu cred că efectele de sunet sunt clare și bine alese, dar nu mi-a plăcut muzica de pe fundal care nu se schimbă și creează o atmosferă sumbră, ceea ce nu se potrivește cu stilul estetic.

Hollow Knight are niște mecanici de luptă și de mișcare care mi se par nesatisfăcătoare, iar ideea de a parcurge peșteri cu tuneluri încurcate fără posibilitatea să te întorci la suprafață imediat, nu mi-a plăcut. Hollow Knight este un joc care sună și arată foarte bine din perspectivă, dar la bază consider că nu e un joc captivant și plăcut.