Homeworld: Deserts of Kharak Review
Povestea9
Gameplay7.4
Grafică și sunet9.7
8.7Scor
0.0

Homeworld: Deserts of Kharak este cel mai recent proiect al celor de la Blackbird Interactive și Gearbox Software și este cel mai recent titlu din seria clasică Homeworld, prezentând povestea care servește drept prequel pentru jocul original.

Homeworld: Deserts of Kharak ne prezintă povestea lui Rachel S’jet, un comandant al flotei terestre. O anomalie este descoperită în deșertul Kharak, iar rolul tău este să îți conduci trupele într-o expediție pentru a rezolva misterul. Lucrurile iau însă o întorsătură ciudată, iar expediția se transformă într-o misiune amplă ce are ca rol întâlnirea lui Rachel cu destinul.

ss_6d1b6f5b00137dda53e98dad305210fc5ea5d171

Homeworld: Deserts of Kharak este un joc de strategie în timp real, în stilul clasic al seriei Homeworld, numai că de această dată acțiunea are loc pe sol, nu în spațiu, iar jocul profită de toate formele de relief și obstacolele pe care le găsești la sol, pentru a face din experiența de joc, una cât mai realistă și la un nivel strategic mare. Povestea campaniei este practic plasată temporal cu 100 de ani înaintea primului joc din seria Homeworld. Jocul vine cu 3 moduri: campanie, skirmish și multiplayer.

SuperScreen_1920x1080_11-34-53

În Homeworld: Deserts of Kharak controlezi un trasportator de avioane masiv numit Kapisi, care deservește ca bază principală, generator de trupe, punct central de apărare și coordonare. Această bază mobilă îți permite să construiești trupe pentru a aduna resurse, să faci îmbunătățiri, cercetări pentru upgrade-uri și să plasezi turete și arme de distrugere în masă, în principal pentru apărare, dar extrem de eficiente și în atac.

SuperScreen_1920x1080_14-12-59_logo

Campania urmărește drumul lui Kapisi prin deșert, pentru descoperirea anomaliei și culegerea, într-un final a unui artefact antic puternic. Trupele sunt conduse de Rachel S’jet, iar la început principala preocupare este protecția navei mamă, care pare destul de fragilă. Cu timpul însă vei debloca o serie de upgrade-uri care fac din unitatea centrală o forță cu care nu este prea bine să te pui. Primele misiuni sunt încete și par destul de plictisitoare, chiar grele pe alocuri. odată ce treci de acestea, chiar dacă misiunile sunt mai complicate, jocul devine mult mai fluid și totul se desfășoară la intensitate mare, comparabilă cu aceea din Starcraft.

SuperScreen_1920x1080_19-23-10_logo

Spre deosebire de alte jocuri de strategie, Homeworld: Deserts of Kharak nu ne bagă prea multe tipuri de trupe pe gât. Avem roboții care adună resurse, vehicule de asalt rapide, tancuri, artilerie, avioane și transportatorul. Adversarii sunt însă foarte diversificați și se mișcă repede. În prima mea încercare am fost copleșit de aceștia și nu am reușit să le fac față. A doua încercare a fost una încununată de succes însă și am prins ideea jocului. După ce am prins ideea și am început să trec misiuni am avut un gameplay bun, care s-a oprit însă brusc. De obicei, jocurile de strategie au o campanie sau o serie de campanii stufoase, care te plimbă prin poveste. Cu toate că povestea este foarte bună și aici și destul de stufoasă, campania este scurtă. Cu erori, învățări și încercări, ai de jucat maxim 12 ore pe aceasta.

SuperScreen_3840x2160_16-8-31

Modurile skirmish și multiplayer vin să suplinească acest dezavantaj, însă jocul este doar proaspăt lansat, iar hărțile pentru aceste două moduri sunt puține la număr. după ce termini campania, dacă intri în skirmish s-ar putea să fii dezamăgit de nivelul de dificultate. Adversarii controlați de calculator nu sunt foarte puternici și nu depășesc ceea ce ai găsit în campanie. În multiplayer lucrurile arată mai bine, dar iarăși, pentru că jocul este foarte nou și relativ scump, nu sunt prea mulți jucători online. Există moduri 1vs1, 2vs2 sau 3vs3, dar eu am reușit să joc doar 1vs1, unde mi-a găsit repede joc. La 2vs2 puteam să găsesc probabil adversari, dar am stat minute în șir așteptând și mi-am pierdut răbdarea. Mai sus nici nu am mai încercat. Problema este generată de localizarea modului multiplayer, din ceea ce am citit pe discuțiile Steam. Adică, pentru a avea o experiență de joc cât mai plăcută și a nu întâmpina probleme generate de lag, producătorii au limitat multiplayer pe regiuni și caută astfel doar jucători cu ping apropiat de al tău. Acest lucru va fi foarte bun pe viitor, dar acum nu prea ai cu cine juca.

ss_f3a6e19207bc0ea8d537380ffdc8a142fd474b19

Grafica este un element important la Homeworld: Deserts of Kharak. Scenele de început și cele care prezintă povestea sunt ilustrate într-o serie de desene de mână, ca picturile în ulei, iar efectele de mișcare aplicate acestora aduc un aer special jocului, apropiat de seria originală. Când intri în joc, acest stil de grafică se schimbă și ai în față o interfață modernă, futuristică și cu multe opțiuni. Ca și alte jocuri de strategie noi, acesta permite jucătorilor să se joace cu unghiurile de vizualizare, dar și cu zoomul, permițând astfel un control la 360 grade. Elementele grafice nu au putut fi astfel neglijate, pentru că se vedeau minusurile la apropiere și producătorii s-au ocupat de ele în detaliu. Trupele sunt realizate atent, în detaliu și micile elemente specifice fiecăreia sunt scoase în evidență.

ss_466dedb61352f95e0dc52a589a2b29320db6ebbd

Acțiunea are loc pe o planetă deșertică, acoperită în mare parte de un nisip de culoare gălbuie. Terenul este realizat însă cu atenție la detaliile topografice, iar denivelările, rocile și alte componente sunt evidențiate clar. Mașinile de luptă au și ele o culoare gălbuie, iar acest lucru le face aproape invizibile în unele elemente de teren. Jocul îți permite însă să schimbi această culoare, deci asta nu reprezintă o problemă. Singura problemă pe care am observat-o la motorul grafic a fost cu funcția de zoom, care îți permite să te apropii prea mult, trece prin vehicule și te face să pierzi concentrarea asupra acțiunii, iar în timpul luptelor, când trebuie să te miști rapid, aceasta poate fi o problemă. În afară de aceasta,  Homeworld: Deserts of Kharak arată superb.

ss_ac948cb76a6157e20bec0302f76bd5ef5afb9d68

Partea audio a primit și ea o atenție sporită din partea producătorilor. Dialogurile sunt bine interpretate, iar comenzile sau sunetele scoase de trupele folosite sunt foarte clar lucrate, astfel încât îți permit să coordonezi, controlezi și pregătești atacurile în funcție de acestea, nefiind neapărat nevoie să te uiți pe harta mare pentru a vedea de unde vin inamicii. Muzica este și ea în ton cu tema jocului și este realizată foarte bine.

ss_d7c7d61bacbb48d44193ed01023717fcd5c6aa6a

Homeworld: Deserts of Kharak este un titlu de strategie solid, care arată bine și promite mult. Minusurile legate de joc, în acest punct sunt strâns legate de faptul că jocul este nou. Jocul are nevoie de mai mulți jucători pentru a te putea bucura de o experiență multiplayer adevărată. Așteptăm și mai multe hărți pentru modul multiplayer și skirmish și sperăm că vor fi adăugate și acestea. Pe partea de grafică și sunet, jocul arată excelent și aceste elemente reprezintă un argument puternic pentru prețul de vânzare, care este cam piperat.