The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition PS4 Review
Grafică și sunet10
Portare pe consolă6.5
8.6Scor
0.0

În urmă cu un an și jumătate testam pe PC  The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut, un joc care mi-a trezit amintiri plăcute din copilăria mea și l-am comparat mult cu Diablo. Săptămâna aceasta a venit varianta jocului pe Playstation 4, sub numele de The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition. De ce Extended Edition? Pentru că pe console nu a apăriut episodic ca pe PC, dar, practic, este vorba despre același joc, portat acum pe console. Lăsând în urmă tot ce am învățat jucând pe PC, am decis să încercăm jocul și să ne facem o părere proaspătă despre el și despre cum se potrivește în momentul de față cu cerințele jucătorilor și standardele de calitate din 2017.

Acțiunea din The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition are loc într-un ținut numit Borgovia, unde un grup de cercetători amenință să distrugă pacea. Personajul principal este un vânător de monștrii din faimoasa familie van Helsing, iar tovarășa sa de drum, este, în mod ironic, o fantomă, pe nume Lady Katarina. Misiunea ta în joc este să salvezi lumea, iar povestea poate deveni extrem de încurcată și personajele întâlnite îți dau mereu impresia că nu sunt ceea ce par.

Tărâmul Borgovia pare extrem de familiar. La fel și personajele întâlnite, dar și numele acestora. Luând în calcul faptul că producătorii jocului sunt unguri, părerea mea este că inspirația pentru tot ținutul din joc este una populară, din zona Transilvaniei, iar monștrii seamănă foarte mult cu cei din legendele populare românești.

Chiar de la început, ai de ales între 3 jucători: Hunter, Thaumaturge și Arcane Mechanic. Eu am ales să joc cu Hunter, pentru că la orice joc RPG, îmi place cel mai mult să joc cu un personaj care se bazează mai mult pe forță și luptă corp la corp, decât pe magie. Alegerea mi s-a părut imediat înțeleaptă, mai ales că fantoma Lady Katarina, se bazează pe magie.

Gameplay-ul este foarte asemănător cu cel din Diablo. Ai o hartă mare în față, ascunsă în mare parte, care poate fi explorată într-u totul. Acțiunea te duce repede într-un oraș, unde ai la dispoziție questuri, vânzători și artefacte, personaje diferite și cu interese diverse. Unele questuri îți sunt impuse, însă la altele ai posibilitatea de a refuza. Foarte asemănător cu Diablo, din nou, eroul are un set de arme, armuri, inele și artefacte și un inventar, unde poate stoca aur și arme găsite. Nu lipsesc poțiunile de viață (roșii) și mana (albastre), iar armele pot fi vândute sau abandonate. Fiecare acțiune pe care o duci la bun sfârșit te recompensează cu experiență, cu ajutorul căreia poți îmbunătăți statisticile de bază ale eroului, îi poți crește viața, rezistența și puterea magică. Toate aceste sunt influențate și de arme. Armele sunt diferite, iar cele care nu se potrivesc profilului tău de jucător pot fi date și fantomei care te ajută. Pe lângă cele trei elemente amintite mai sus, personajul își dezvoltă o serie de abilități, pe care le deblochezi tot odată cu experiența acumulată. Sunt 8 abilități disponibile pentru fiecare personaj, iar fiecare dintre acestea pot fi upgradate la nivelul 10. Fiecare abilitate are și unele puteri care pot fi și ele deblocate. odată ajuns la nivelul 20, personajul deblochează abilitățile de nivel 2, care sunt variante îmbunătățite ale primelor, iar la nivelul 40 se deblochează abilitățile de nivel 3. Aveți aici un gameplay înregistrat de noi, cu primele misiuni, pentru a vă face o idee despre cum este jocul:

În mare parte jocul este aproape identic cu cel pentru PC, însă fiind implementat pentru console are elemente specifice acestora, iar eu voi încerca să pun accent exact pe acestea. Jocul rulează destul de fluent pe PlayStation 4 la rezoluție full HD (1080p) și în 60fps. La portul pentru Xbox One au fost multe discuții despre proasta optimizare a jocului, însă eu nu am observat probleme majore de control sau funcționalitate pe PS4. Fiind un joc masiv care îți folosea o mare parte din tastatură pe PC, marea mea curiozitate a fost să aflu cum voi folosi maneta în joc. Folosim ca să ne mișcăm. Interacționăm cu caracterele din joc folosind . Când atacăm inamici vom folosi și și interacționăm cu lumea folosind și în combinație cu și . Poțiunile le folosești cu ajutorul săgeților , iar puterile speciale cu . Practic, The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition folosește toate butoanele controllerului și, spre deosebire de varianta pentru PC, nu ți le poți schimba, deci este vorba despre un proces de învățare. Maparea lor este destul de bună, însă în luptele mai grele când trebuie să activezi constant poțiuni de viața lucrurile devin ceva mai complicate. Spre deosebire de PC a trebuit de cele mai multe ori să mă opresc din mișcare pentru a muta degetul stâng pe butonul corespunzător și asta m-a făcut mai vulnerabil în joc.

Marea majoritate a questurilor de pe PC sunt prezente și pe PS4, însă de această dată questurile ușoare de care m-am plâns pe PC au fost de dificultyate normală, iar cele grele m-au solicitat destul de mult cu toate că dificultatea aleasă a fost joasă. Pentru posesorii de PlayStation Plus, The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition are și multiplayer în care poți juca cooperativ sau PvP și poți aduna trofee.

În amre parte, jocul este aproape identic cu varianta pentru PC de acum 2 ani și nu am observat schimbări nici la misiuni, nici la gameplay. Singura diferență notabilă, în minus, după părerea mea, este controlul ceva mai dificil decât pe PC și mai ales lipsa opțiunilor de personalizare a jocului.

Unul din lucrurile foarte bune la varianta pentru PC a jocului a fost grafica. Dacă nu știi că jocul este unul indie, grafica din The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition o poți asocia lejer cu aceea a unui titlu produs de o companie de top. Personajele, interfața, terenul, clădirile, animațiile, practic tot ce ține de grafică arată perfect pentru ceea ce este acest joc. Inamicii sunt creați frumos și întruchipează bine mitologia, de aceea, am spus mai devreme că se văd foarte multe elemente similare cu legendele românești. Jocul dispune de o serie de mini filmulețe, în timpul acțiunii, care sunt realizate foarte bine. Acompaniate de un dialog excelent realizat, aceste scene sunt excelente. Dacă la varianta PC puteai să-ți personalizezi interfața mutând elemente ale acesteia pe ecran, la varianta PS4 acestu lucru nu este posibil. În partea dreaptă sus ai harta, în partea stângă panou lde control al companionului, în stânga jos este panoul de resurse, iar în dreapta jos abilitățile de luptă și cele magice.

Dialogurile de care am vorbit și mai sus, mai ales între protagonist și Lady Katarina, sunt toate interpretate cu voce și sunt realizate excelent. Fantoma are o personalitate puternică și un limbaj pe măsură, iar transpunerea acestuia în joc este superbă. Chiar și inamicii dispun de un dialog interpretat, iar dacă asculți cu atenție, îți dai seama imediat de intenții sau poți să realizezi cine are „două fețe”, dintre cei cu care interacționezi. Există totuși înbunătățiri pe partea de sunet față de varianta PC, efectele sonore și dialogurile fiind remasterizate.

The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition aduce și funcționalități interactive cu controller de PS4, acesta reacționând la acțiunile jucătorului. El se aprinde în diferite culori în funcție de ceea ce faci, vibrează în lupte sau când se apropie inamicii și scoate sunete din joc.

Jucând din nou The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition mi-am adus aminte de ce mi-a plăcut așa de mult jocul original pe PC. Jocul este aproape perfect în gameplay, grafică și sunte însă unele elemente s-au pierdut la portarea pe consola PS4. Din păcate nu am găsit nimic acare să compenseze suficient cu acestea, singurul lucru adăugatcare m-a impresionat cu adevărat fiind efectele aplicate controllerului. Îmi păstrez părerea de acum doi ani spunând că jocul este unul dintre cele mai bune RPG-uri din ulta perioadă și merită încercat dacă nu ați făcut-o deja.