Just Cause 4 - PS4 Review
  • Sistemul meteorologic
  • Noul Grappling Hook
  • Misiuni repetitive
8.5Scor
0.0

Just Cause 4 se bazează pe jocurile anterioare din seria Just Cause. Există mai multe arme, mai multe vehicule, mai mult haos, mai multe distrugeri și, într-un fel, chiar și mai multe explozii. Oferind o experiență mai largă în aer liber, o mai bună fizică, un motor revigorat și progrese imense în performanța tehnică, Just Cause 4 pare să ofere fanilor tot ceea ce au sperat și mai mult. Și la suprafață, pare foarte important acest lucru.

Una dintre cele mai inovatoare caracteristici din seria Just Cause a fost întotdeauna Grappling Hook-ul lui Rico. Un instrument tip Spider-Man care îi permite lui Rico să sară de pe o clădire pe alta, să se atașeze de obiecte și să manipuleze structurile. Este într-adevăr un instrument impresionant în jocurile Just Cause din trecut. Totuși, în Just Cause 4, dezvoltatorii l-au dezvoltat puțin. Noul instrument Grappling Hook poate fi modificat cu o varietate de îmbunătățiri, permițând jucătorilor să ajusteze și să aplice diferite modificări pentru a se potrivi mai bine stilului lor personal de joc. De exemplu, în Just Cause 4 se pot atașa acum , cu ajutorul Grappling Hook-ului, mai multe baloane de orice vehicul, iar când vor fi suficiente, vehiculul se va ridica spre cer.

Într-o altă situație, când forțele inamice din Black Hand mi-au depășit numărul, am folosit grappling hook-ul pentru a echilibra balanța pe câmpul de luptă. Expedierea vehiculelor, sau chiar a soldaților de pe câmpul de luptă în orbită, înainte de a le urmări căderea înapoi pe pământ, a fost extrem de distractivă de la început până la sfârșit. Unul dintre cele mai mari plusuri ale Just Cause este faptul că poți interacționa în joc cu instrumente fizice, care oferă jucătorilor libertatea de a aborda și de a manipula situațiile după cum consideră potrivit. Această tradiție continuă și în Just Cause 4, iar în ceea ce privește locul de creație al haosului, este cel mai bun pe care franciza l-a văzut până acum.

Din păcate, aceeași îmbunătățire nu poate fi spusă pentru multe alte aspecte ale jocului. Varietatea obiectivelor misiunilor este incredibil de săracă și devine rapid repetitivă. Fie spargeți o consolă, apărați o consolă, găsiți o consolă, căutați un centru de putere sau escortați prizonieri. Zonele de la sfârșitul jocului au urmat aproape obiective și stiluri identice ale misiunilor de plecare, făcând campania în sine dezamăgitoare și lipsită de adrenalină. Sigur, puteți folosi o varietate de moduri de joc pentru a aborda fiecare situație, sau doar eliminați obiectivele principale și încheiați misiunea rapid.

În mare parte din ce am spus mai sus, se poate spune despre lumea jocului în sine. Just Cause 4 arată minunat și excelează din punct de vedere tehnic foarte bine, dar lumea însăși este lipsită de farmec și individualitate. Mă găsesc adesea pierdut în lumi deschise minunate, unde cei care locuiesc își duc viața de zi cu zi liniștiți, nevăzând scopurile și realizările mele, dar în Just Cause 4, totul pare destul de amorțit și fără minte. Nu interacționezi cu oamenii, nu prea ai multe de descoperit și explorarea este frustrată prin lipsa de stimulente, recompense și acele momente speciale  pe care le găsești în alte jocuri de tip open-world. Se simte segmentat, fiecare zonă împărțită în baze concepute pentru joc, dar fără o funcție sau interacțiune reală.

Mi-am petrecut majoritatea timpului într-un elicopter, evitând astfel luptele de la sol. Călătoria cu mașina este o mizerie, deși fizica jocului pare concepută excepțional, mașina se destramă la cea mai mică urmă de coliziune cu cel mai mic obiect. Astfel, cel mai sigur mod de transport rămân elicopterele și avioanele. În comparație cu mașinile, aparatele de zbor se controlează mult mai ușor și sunt mult mai precise, astfel pe tot parcursul jocului, am evitat vehiculele de la sol. Controlul mașinilor pare a fi o problemă generală, prezentă în toate jocurile Just Cause.

Un lucru pe care nu-l puteți ignora este lupta cu armele. Întotdeauna în jocurile anterioare din serie, lupta cu arme s-a simțit ciudată. Dușmanii reacționau într-un mod bizar și confuz, imaginile nu aveau un impact precis și totul se simțea de proastă calitate, deoarece ținta nu era deloc precisă. În Just Cause 4 apar schimbări care aduc îmbunătățiri uriașe la lupta cu armele și adaugă mai multe arme decât veți avea nevoie vreodată. Lupta cu soldații, distrugerea clădirilor sau orice alte explozii, au o calitate mult mai îmbunătățită față de oricare joc din seria Just Cause.

Înainte de lansarea jocului, au existat o mulțime de discuții despre noile sisteme meteorologice în Just Cause 4. Furtunile de nisip, furtuni și tornade toate au un impact de durată asupra mediului, dar în locații foarte scriptate. Nu vă veți trezi dintr-o dată  într-o furtună puternică în timp ce vă luptați cu valurile de dușmani, dacă nu vă aflați într-o anumită misiune. În timp ce fiecare dintre aceste sisteme meteorologice este o viziune pe care o privești și merită admirată, având în vedere că nici un joc până în prezent nu dispune de așa ceva, lipsa trăsăturilor dinamice se retrage cu adevărat din valoarea pe care ar fi putut-o introduce acest sistem.

Just Cause 4 este un loc de joacă fantastic al haosului și distrugerii, oferind jucătorilor instrumentele și opțiunile creative pentru a crea în jurul lor un haos complet. Atunci când vă axați stric pe misiunile campaniei, veți găsi un sistem repetitiv, misiuni aproape identice, lipsă de interacțiuni cu personajele din joc și o lume uriașă dezamăgitoare.

Această recenzie a fost făcută pe baza cheii primite de la distribuitor pentru Play Station 4. Mulțumim astfel pentru cheia primită. Aveți mai jos un video cu gameplay-ul nostru.