LawBreakers Review
  • Gameplay intuitiv și care te face să revii
Contra:
  • Greu de învățat
  • Lipsa unui mod competitiv
9Scor
0.0

Încă de la lansarea în  2016 a Overwatch, fanii platformei Steam au simțit lipsa unui joc multiplayer FPS. Chiar dacă jocul celor de la Blizzard are multe de oferit, platforma nu oferă tot ceea ce pune la dispoziție platforma Valve, iar din acest motiv mulți jucători au ales să nu cumpere sau să renunțe repede la jocul mai sus menționat. Prețul destul de piperat a contribuit și el la această situație. Din fericire pentru aceștia, soluția se pare că a venit într-un final prin lansarea LawBreakers, primul joc lansat de Boss Key Productions. Jocul a fost promovat intens de nVidia, i s-a făcut reclamă intensivă înainte de lansare, iar la prima aruncare de ochi pare o alternativă la Overwatch, dar lucrurile nu stau chiar așa. Jocul este complet multi-player online, îmbină elemente din Quake 3 Arena, Overwatch, Unreal Tournament și Halo și vine destul de tare pentru a acoperi golul amintit anterior.

Luând în considerare toate elementele de care am pomenit, jocul pare un amalgam de stiluri, însă nu e chiar așa. LawBreakers are personalitate proprie și acest lucru se vede din primele momente în joc. Jocul îți pune la dispoziție 9 clase de eroi total distincte și echilibrate, fiecare dintre acestea cu arme și abilități proprii, care se mulează oricărui stil de joc. Povestea există, însă este subțire, dar nu cred că își are rolul într-un joc gândit pentru a fi jucat în 2 echipe de câte 5 jucători – Law și Breakers. Avem la dispoziție 5 moduri de joc, 4 dintre ele clasice pentru jocurile FPS, două ca în Overwatch în care trebuie să reziști într-o zonă și două de tip capture the flag, iar cel de-al cincilea este conceput ca un joc sportiv (Blitzball). Interesant este faptul că jocul se concentrează pe obiective și nu pe fraguri, ceea ce face ca jocul în echipă să fie punctul central al jocului. De aceea, LawBreakers este recomandat pentru a fi jucat cu prietenii, iar prețul său este jumătate din cel al jocului de la Blizzard, ceea ce îl face mai atrăgător.

LawBreakers nu este gândit pentru jucători începători, asta este probabil principala lui problemă. Se presupune că ai mai jucat astfel de jocuri și știi ce trebuie să faci. Tutoriale există dar nu înveți mare lucru din ele și singurul mod de a te învăța este să-l joci. Intri în meniu, cauți un meci și în câteva momente te vei conecta la el. Sistemul este destul de bine gândit pentru că nu stai prea mult. De multe ori intri într-un meci mai repede ca în CS:GO, iar în timpul meciului poți face experimente, schimbând clasa jucătorului și încercând diversele puteri disponibile în joc.  Problema cu acest stil de joc este că vei da peste experimentați și începători la un loc, iar în primele încercări vei fi frustrat pentru că mori repede, iar apoi, după ce înveți, ești frustrat că ai coechipieri care nu știu jocul în echipă. Lipsa unui mod competitiv de joc care să pună laolaltă jucători cu aproximativ același nivel de joc este marea problemă din punctul meu de vedere. Cu toate acestea, jocul este alert, arată foarte bine și se simte impecabil.

Chiar și după ce acumulezi ceva ore în joc procesul de învățare continuă și eu am impresia că mai tot timpul înveți ceva nou. Acest lucru este esențial pentru jocurile FPS competitive, iar lipsa acestui mod se simte chiar și pentru cei neexperimentați, cum am spus mai sus. Lawbreakers nu îți deblochează skilluri noi, ci doar elemente estetice pentru jucători, deci nu devine dezechilibrat când jucătorii acumulează experiență, însă fiecare jucător dezvoltă abilități proprii, sau mai bine zis le învață. Tacticile sunt multiple și învățarea lor îți oferă o senzație de împlinire. Odată ce acumulezi ceva timp vei vedea ce clasă de jucător este eficientă împotriva alteia. Problema e că nu știi cu cine te bați până nu te întâlnești cu ei. Iar acest lucru face ca jocul să fie foarte antrenant și interesant în modurile de joc actuale, dar omoară mare parte din tacticile pe care le-am vedea în echipele profesionale într-un turneu. Ar  fi totuși interesant de urmărit jucători profesioniști jucând pentru a vedea cum se adaptează situaților neașteptate.

În teorie, toate clasele sunt controlate la fel și toată lumea profită de săriturile mari și zonele cu gravitate scăzută, care reprezintă practic și ideea centrală a jocului. Fiecare personaj este însă diferit și fiecare are 3 abilități, care se mai imită de la unul al altul în unele cazuri, dar toți sunt de fapt unici și diferiți. Fiecare clasă are trei abilități și două moduri de tragere. Una din puteri este legată de mișcare, viteză și agilitate, a doua este o grenadă, care diferă de la jucător la personaj la personaj și alta este o putere unică care face ravagii pe câmpul de luptă. Ideea este că trebuie să le încerci pentru a le învăța și acest lucru este distractiv în primele zile de joc. Am zis zile și nu ore, după cum ați observat, asta pentru că jocul este făcut și te face să revii mereu și sunt sigur că va fi unul în care jucătorii pe Steam vor acumula multe ore în joc. După fiecare meci aduni puncte cu care deschizi cutii, care îți dau articole estetice, costume noi și skinuri pe arme. Există și un DLC plătit, care pentru 12 euro îți deblochează ceva elemente estetice în joc, dar asta este cam tot conținutul plătit. Producătorii lucrează activ la joc, air conținutul nou este disponibil pentru toți jucătorii și rankul, killurile și puterile nu pot fi cumpărate, ceea ce este extraordinar.

Hărțile în acest moment sunt 8 la număr și sunt bogat realizate. Arhitectura este diferită complet de la o hartă la alta, iar culorile sunt vii și pulsante, ca în Overwatch. Marea majoritate a jocurilor FPS suferă de lipsă a profunzimii în hărți, mai ales pe verticală. Unele jocuri îți permit să de deplasezi mult în sus, dar îți lipsesc armele necesare pentru a profita de poziția înaltă. Altele sunt exclusiv create pentru lupta la înălțime și altele pur și simplu arată cum că ar avea spațiu vertical dar acesta este inutilizabil și este folosit ca și obstacol. Aici LawBreakers strălucește. Săriturile, zborul anumitor clase fac ca luptătorii să fie fatali de la înălțime, lucru pe care eu nu l-am mai simțit așa de satisfăcător la nici un joc până acum. Designul bogat al nivelelor este însă prea mult în anumite momente când nu poți desluși de la depărtare ce clasă este adversarul. Construcția nivelurilor este bogată și variată și include zone futuristice, diverse, de la zone de cumpărături în Promenade, la zone industriale în Reactor, la stații de tren în Station sau zonă arhitecturală în Redfalls. Toate nivelurile au zone mari deschise și spații închise, fiecare prezentând avantaje și dezavantaje pentru anumite clase. Aceste lucruri fac ca jocul să fie extrem de interesant și complicat pentru că prădătorul se schimbă în pradă destul de repede dacă nu ești atent. Hărțile se pot învăța, dar acest lucru este destul de complicat dacă iei în calcul viteza la care se desfășoară jocul. În CSGO de exemplu ai timp să-ți potrivești grenadele, să ocupi un spațiu, să te ascunzi, să calculezi și să aștepți. În LawBreakers dacă stai 10 secunde într-un loc e ca și cum ai pune o țintă pe tine și ai ruga adversarii să te împuște. Această mișcare continuă face ca arhitectura să se piardă în peisaj, dar mai mult de atât, personajele să fie lipsite de o personalitate reală pentru că nu ai timp să le admiri.

LawBreakers arată bestial, mișcările par naturale și oferă satisfacție, iar jocul alert este unul din cele mai antrenante pe care le-am văzut anul acesta pe PC. Din păcate jocul este cam greu de învățat și necesită destul de multe ore pentru a fi stăpânit, dar acest timp nu este pierdut, ci este utilizat într-un mod extrem de plăcut. Dacă ești fan al jocurilor FPS trebuie să-l încerci și nu vei fi dezamăgit. Datorită graficii, complexității, stilurilor de joc, lipsei conținutului plătit și avantajelor date de această gândire în majoritatea jocurilor moderne și a actualizărilor constante și a dialogului producătorilor cu jucătorii, LawBreakers este un MUST-BUY în acest moment. Pentru mine, acesta este jocul FPS al anului până în acest moment și vi-l recomand cu căldură.

Poza de profil pentru CapShot