Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry Review
Grafică și sunet7
7.3Scor
0.0

Prin anii 2000 circulau câteva jocuri cu temă erotică care erau destul de răspândite pe calculatoarele adoleșcenților, mai ales că nu exista accesul de acum la Internet și la astfel de materiale. Îmi aduc aminte de 2 astfel de jocuri: Leisure Suit Larry și Lula. În anii ce au urmat nu știu să fi apărut ceva care să-mi fi atras atenția în această nișă și iată că acum, după 20 de ani, apare Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry. Noul joc păstrează elementele clasice de tip point-and-click, este din nou un joc de aventură, care îl aduce pe Larry în secolul al 21-lea și nici acum nu și-a uitat metehnele și încă își caută femeile viserilor sale. Prezentarea jocului sună cam așa:

Hei doamnelor, m-am întors în afaceri! Noua mea aventură, Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry, mă aduce – indiferent de ruta sau răsucirea destinului – de la sfârșitul anilor ’80 direct în secolul 21 și wow, cum s-a schimbat lumea! În timp ce viziunea mea asupra lumii și a femeilor care este din anii 1980 se ciocnește cu realitatea modernă mai tare decât sânii unei blonde voluptoase care aleargă în costum de baie pe plajă, mi-am propus să găsesc femeile visurilor mele oriunde în lume. Vom parcurge o aventură de tip point-and-click, aș numi tipic pentru genul pe care îl experimentăm reciproc, cum m-a îndrăgostit orbește de Faith, asistenta șefului de la Prune. Din moment ce chiar și dating-ul se face digital în zilele noastre, primul lucru pe care trebuie să-l fac este să lucrez la scorul meu pe Timber, aplicația la modă, cu ajutorul căreia întâlnesc femei, le indeplinesc toate plăcerile și, prin urmare, adun puncte la profilul meu. Și ori de câte ori am un moment liber, verific întotdeauna pe scurt câteva poxe cu bikini noi pe Instacrap – secolul al 21-lea este destul de mișto!

Povestea jocului începe când Larry Laffer se trezește într-un laborator subteran în 2018, după ce a fost ținut ostatic acolo încă din anii 1980. Găsindu-și drumul spre libertate, Larry ajunge la Lefty, de unde nu mai e mult și deja începe din nou să umble după femei. El găsește rapid femeia visurilor sale, Faith, care lucrează ca și asistentă pentru directorul de la compania Prune (o parodie clară la Apple). Pentru a câștiga o întâlnire cu ea, Larry trebuie să-și dovedească valoarea satisfăcând cât mai multe femei prin intermediul aplicației Timber. Va trebui să rezolvi problemele bărbaților și femeilor din orașul New Lost Wages, făcându-le favoari acestora în schimbul punctelor primite pe Timber. În acest sens, Larry descoperă cât de mult sa schimbat lumea din jurul său de când a ieșit din laborator, iar sexul nu mai este un subiect tabu, grupurile LGBT sunt acceptate mai mult, însă oamenii sunt obsedați de tehnologie. Chiar dacă povestea jocului este clasică pentru serie, Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry nu pare un joc depășit sau unul pe care l-am mai văzut deja. Conceput în stilul clasic al jocurilor de aventură point-and-click, acesta este destul de greu în comparație cu titlurile actuale pentru că trebuie să fii atent la ce se discută și trebuie să gândești constructiv pentru a rezolva problemele și a avansa în joc. Dialogurile sunt destul de spumoase, poate un pic trase de păr, dar distractive, în aceași măsură, pentru că îl poți pune pe Larry să zică toate tâmpeniile. Chiar dacă pare că jocul se pliază după răspuinsurile tale, fiind dinamic, de fapt, acest lucru nu se întâmplă și va trebui să nimerești scenariul propus de producătorul german Crazy Bunch și vei reuși acest lucru prin explorarea tuturor variantelor de dialog.

Per total ,povestea este relativ scurtă, raportându-ne la jocurile clasice de acest tip, însă dificultatea jocului îți va da ceva bătăi de cap. Va trebui să urmezi aceași cale ca în jocurile precente din serie: să faci quest-uri pentru femei, sperând ca recompensa primită de Larry să fie o partidă de sex, însă așa cum ne-am obișnuit personajului i se va da clapă de multe ori. Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry este încărcat de stereotipuri, dacă alegi să le cauți, dar sunt plasate inteligent și amuzant. Dificultatea este dată de faptul că jocul nu te ține de mână, să zic așa, în nici un moment și va trebui să descoperi singur punctele lipsă. Dacă apeși tasta SPACE vei vedea locurile în care poți da click și vei obține o secvență de dialog, câteodată ajutătoare, câteodată nu. Pentru a trece mai departe trebuie să și combini obiectele adunate de tine, iar aceste combinații mi-au dat mie cele mai multe bătăi de cap, pentru că nu le observam din prima și am ajuns să mă plimb aiurea prin lumea jocului neștiind ce să fac în unele momente. Acest lucru va deranja cu siguranță unii jucători, dar dacă e să vorbim sincer, așa se aduce omagiu genului (dacă producătorul a vrut asta cu adevărat).

Jocul se bazează foarte mult pe designul elementelor cu care interacționezi. Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry este construit într-un stil vibrant și plăcut ochiului, păstrând clasicele scene dar adaptându-le pentru 2018. Ai la îndemână o hartă care afișează caracterele relevante în orice moment, o interfață pentru inventar care este din păcate destul de greoi de accesa și manevrat pentru că împarte obiectele pe mai multe pagini și un telefon cu ajutorul căruia te conectezi la anumite aplicații. În afară de elementele de interfață, producătorii au creat o serie de locații care sunt ca personajul principal: în anul 2018, dar cu aer de anii ’80, cu pretenții de stil, dar adesea murdare și stricate. Personajele care împânzesc jocul sunt destul de bine realizate și toate reprezintă niște stereotipuri, lucru care le-a ieșit destul de bine producătorilor.  Fiecare personaj are un set distinct și fix de replici, care sunt drăguțe și interesante când le asculți prima dată, dar devin iritante când le auzi în mod repetat, și asta se întâmplă când nu reușești să rezolvi un anumit puzzle și trebuie să te întorci peste tot. Acest lucru se va întâmpla destul de des și mai des îl auzim pe Larry cum repetă aceași propoziție când tu te chinui să cauți ceva obiect pe care probabil l-ai omis.

Ca să concluzionez, Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry este ceea ce ne-am fi așteptat: un joc deochiat, dar nu indecent, presărat cu glumițe destinate adulților, cu personaje colorate și locații nu tocmai pitorești. Povestea este bună, dacă e să o analizezi, și cei de la Crazy Bunch au reușit să readucă cumva la viață o serie care a fost explorată și exploatată îndelung, fără a fi nevoiță să repete o poveste deja spusă. Din păcate această poveste este cam scurtă, însă tu ca jucător te vei chinui să o termini pentru că jocul este destul de greu și anumite puzzleluri nu au soluții chiar logice la prima vedere. Grafica este ok ,peste așteptări aș putea spune, iar sunetul este realizat bine, însă lipsa diversității îl face repetitiv și enervant pe alocuri.