Life is Strange 2 Review - Episodul 1
Poveste7
Grafică și sunet8.5
Originalitate9.5
8.3Scor
0.0

Life is Strange a fost un succes imens pentru Square Enix venind cu un titlu nou episodic în lupta cu Telltale Games și a devenit clar că va fi un joc dificil de urmat. Titlul a adunat multe aprecieri cu lansarea fiecărui episod nou, legând cu succes o poveste de viață cu o poveste de mister și cu elemente ale unei povești apocaliptice. Personajele colorate și capacitatea lor de a vorbi despre subiectele rar întâlnite în jocurile video au făcut din primul joc un favorit pentru mulți și, ca atare, au existat așteptări mari pentru Life is Strange 2.

Life is Strange 2 nu are o legătură directă cu Life is Strange, deși alegerile facute în prima serie sunt reflectate direct în episodul de debut al sezonului 2. În schimb, cele două jocuri au loc în același univers și în aceași zonă geografică, deci în episoadele următoare s-ar putea să întâlnim personaje vechi. Conexiunea se referă la modul în care ambele sunt legate de problemele din lumea reală în centrul lor. In Life Is Strange 2, jucați rolul lui Sean, un frate mai mare, care a intrat într-un rol de îngrijitor, dupa ce el și fratele său o iau la fugă după un eveniment în urma căruia au rezultat doi morți, inclusiv un politist.

Prima parte a jocului se numește „Roads”. Acest episod de patru ore – primul din cinci – ne introduce într-o poveste mai vastă și mai complexă decât a spus-o primul joc. Life is Strange 2 este în orice mod o aventură mai elaborată: acțiunea sa se extinde din Seattle în pădurile din Oregon și încă mai departe, oferindu-i senzația unui film în formă de joc. Ea aspiră să realizeze nimic mai puțin decât un portret critic al Statelor Unite în epoca lui Donald Trump, fiind practic un fel de manifest politic. Povestea începe la o săptămână după dezbaterea prezidențială finală dintre Trump și Clinton – și înainte de tragedia care lovește familia Diaz. Personajul principal este Sean, adolescent artistic, sportiv, cu o familie strânsă, puternic legat de tatăl său, Esteban. Viața lui Sean de la începutul jocului este subliniată de eforturile sale de a fi o vedetă, având grijă de fratele său de nouă ani, Daniel, dar principala sa problemă este dacă trebuie să împacheteze prezervativele pentru petrecearea la care urmează să participe în acea seară. Dar ceea ce începe ca o poveste domestică, o ia repede pe arătură când în urma unei certe tată lcelor doi și un polițist sfârșesc morți.

Cei doi băieți mexicano-americani sunt forțați să fugă, cu polițiștii, sărăcia și spectrul rasismului țării lor pe urma lor. Aceast joc nu se teme să se inspire explicit din unele conversații politice actuale din lumea reală. Spre deosebire de primul joc, deciziile pe care le iei au impact asupra fratelui mai mic și atunci se adaugă o nouă dimensiune jocului, air locurile și oamenii din această lume nu fac lucrurile mai simple. În primul episod, întâlniți o grămadă de oameni: un tip rasist alb care amenință să-i denunțe pe Sean și pe Daniel, un tip care este întruchiparea unui ascultător al NPR și alții, iar călătoria fraților este una spinoasă. Acțiunea jocului este plasată și într-o zonă care are cea mai mare rată a rapoartelor privind crimele rasiale pe cap de locuitor. Am ținut să precizez acest lucru pentru că pentru noi cei care nu locuim acolo, aceste probleme sunt oarecum inexistente sau măcar necunoscute. Cum am spus, deciziile tale îl influențează pe Daniel. De exemplu, dacă nu te joci cu el atunci când întreabă, poate fi trist și confuz; dacă furi din magazine, ești o influență rea. Există o mulțime de factori diferiți de care trebuie să țineți cont, iar influențele acestea par să conteze, dar încă nu știm cum și cât, probabil vom afla  în episoadele următoare.

Daniel este oarecum liber în joc, văzându-și de treabă de multe ori. Uneori se oprește la ceva și, dacă reușiți să îl ajungeți din urmă, puteți interacționa cu el pentru a iniția o acțiune cum ar fi să-l înveți cum să arunce pietre peste apă. Îmi imaginez în episoadele ulterioare, aceste alegeri îl vor forma direct pe Daniel. Fără o putere de derulare sau alt echivalent (puterea din acest joc nu se află în Sean deloc), ideea de a modela în liniște un alt personaj adaugă un strat suplimentar jocului, ce îl face interesant.

Episodul întâi din Life is Strange 2 are un ritm destul de lent și nu pot să mă abțin în a-l compara direct cu jocurile de la Telltale, cu care împarte multe particularități. Spre deosebire de acestea, jocul lansat de Square Enix are o grafică mai bună și este mai complex în ceea ce privește alegerile, însă povestea este una care mi se pare prea politizată, cu prea puține detalii care să intereseze pe oricine altcineva aflat în afara Statelor Unite și eu unul voi continua să joc episoadele următoare doar pentru complexitatea alegerilor și din curiozitatea de a afla unde vor merge mai departe lucrurile.