Mario + Rabbids Kingdom Battle - Nintendo Switch Review
Gameplay9.2
Grafică & Sunet9.3
8.8Overall Score
0.0

Mario + Rabbids Kingdom Battle e unul dintre noile jocuri Mario lansate de Nintendo exclusiv pe consola sa, Switch. În acest crossover ciudat îl avem pe Mario împreună cu un doi aliați din Mushroom Kingdom care încearcă să doboare hoarde de Rabbids ai lui Ubisoft. Cu toate că nu unele lucruri aici nu se leagă, Mario + Rabbids Kingdom Battle s-a dovedit a fi un adevărat joc de succes.

În lumea din joc, un programator misterios a creat o cască VR capabilă să combine oricare două obiecte, primul exemplu fiind o floare și o lampă. Între timp, Rabbids care călătoresc în timp într-o mașină de spălat, dau peste această cască după care se trezesc în Mushroom Kingdom. Unul dintre iepuri își face de cap cu dispozitivul și combină tot ce prinde.

Rezultatul este un Rabbid îmbrăcat ca Luigi, unul îmbrăcat ca și Donkey Kong, unul combinat cu o plantă, etc. În timp ce majoritatea iepurilor Rabbids sunt scăpați de sub control și puși pe rele, cei îmbrăcați drept eroi se alătură lui Mario ca să oprească haosul din a se răspândi, iar mai departe începe jocul în sine.

Povestea este neobișnuită și îmi place; exact ce te-ai aștepta de la un astfel de titlu. În mare parte povestea e descrisă prin dialog între AI-ul din echipă și multe fețe familiare. Chiar dacă nu este nimic foarte special, nu m-am putut plânge de ea.

Felul în care Mario + Rabbids Kingdom Battle face introducerea la un joc din genul de strategie squad-based este perfect. UI-ul este foarte simplificat și reprezintă într-un mod simplu lucruri ca și șansa de lovitură sau efecte de status.

Majoritatea jocurilor de strategie pot să devină obositoare pentru că jucătorul este încărcat cu diferite alegeri noi și consecințe după moarte. Mario + Rabbids Kingdom Battle simplifică lucrurile, iar în schimb se concentrează pe mecanici de bază pentru luptă, rezolvarea de puzzle-uri și customizare minoră a personajului. Nu există moarte definitivă sau construiri de baze, ca să nu fii distras de la conceptele de la baza genului.

Am vorbit despre cât de simplu este sistemul de combat din Mario + Rabbids Kingdom Battle, cu toate acestea luptele sunt foarte strategice. Mobilitatea este cheia în joc și soldații își combină forțele în moduri creative. Manevra de săritură a echipei te lasă să îți propulsezi un membru la celălalt capăt al hărții cu ajutorul altuia ca să poți ajunge cu ușurință la turnurile de lunetiști colorate adorabil. Chiar dacă majoritatea folosesc săriturile ca să ajungă la teren înalt, Mario poate să le sară pe cap la inamici pentru niște puncte de damage extra. De aici se dezvoltă diverse tactici creative care funcționează de minune.

Fiecare decizie luată poate să influențeze drastic rezultatul luptelor acestea contra Rabbids. Nivelul de dificultate din Mario + Rabbids Kingdom Battle crește cu mult pe măsură ce avansezi și se aduc tot mai mulți inamici noi. De exemplu, e important să știi când e cazul să distragi inamici care atacă de la apropiere ca să îi lași puțin spațiu lunetistului tău sau să dobori direct la medicii inamici înainte să dobori un boss.

Cu toate astea, Mario + Rabbids Kingdom Battle rămâne un joc potrivit copiilor. Nu există o setare pentru dificultate, dar înainte de orice luptă poți să activezi Easy Mode pentru acea luptă. Opțiunea asta le dă mai multă viață membrilor echipei tale ca să îți dea mai mult timp de gândire.

Pentru puțin mai multă varietate, există puzzle-uri ușoare împrăștiate prin Mushroom Kingdom, ce au rolul să mai dea jucătorului o pauză de la acțiunea luptelor, dar nu m-au atras destul. Ele de obicei implică mutatul de cutii sau trasul de o manetă. Sunt stagii bonus care te ajută să deblochezi arme noi, dar controlul mișcării e puțin ciudat, mai ales când camera este blocată pe un singur unghi. Mișcările greoaie ar putea fi trecute cu vederea dacă nu ar fi provocări contra timp.

Fiind un titlu exclusiv pentru Switch, optimizarea e impecabilă, fără blocaje sau glitch-uri de grafică. Întreaga lume din joc e viu colorată și desigur că toate personajele au fețe prietenoase, chiar dacă sunt în echipa inamică. Animațiile sunt realizate perfect. Chiar dacă între lupte plimbatul prin lume nu este perfect, măcar mediul înconjurător e plin de viață și e presărat de easter eggs din ambele francize. Melodiile sunt bine alese și vocile personajelor sunt caraghioase și fac ca luptele să fie mai relaxante.

Una peste alta, Mario + Rabbids Kingdom Battle reușește să îmbine două lumi într-un joc de strategie adorabil care e potrivit pentru toate vârstele, fiind simplu și în același timp distractiv. Dacă deja deții o consolă Nintendo Switch, recomand să încerci jocul.