Masquerada: Songs and Shadows Review
Grafică și sunet9.5
8.2Scor
0.0

Masquerada: Songs and Shadows este titlul de debut al studiolui din Singapore, Witching Hour Studios. După o campanie scurtă, dar de succes pe Kickstarter, studiourile Witching Hour au asigurat fondurile necesare pentru finalizarea Masquerada: Songs and Shadows și lansarea jocului pe Steam și PS4. Am avut ocazia să testăm și noi jocul pe Steam și în cele ce urmează vă voi spune câteva cuvinte despre joc.

Povestea se învârte în jurul lui Cicero Gavar, un Inspettore exilat din Citte de Ombre (din cauza unui lucru pe care nu-l voi spune aici pentru că vă stric jocul) și care a fost recent convocat de Varone pentru a investiga dispariția unui regent. Cu ajutorul Mascherinelor, măști vechi care ofera abilități magice, veți porni într-o aventură pentru a rezolva acest mister. Am păstrat denumirile originale din joc aici pentru că pe parcursul gameplayului veți găsi pagini din Codex care vă vor ajuta să înțelegeți totul datorită explicațiilor lor detaliate.

Masquerada se prezintă ca un RPG de acțiune bazat pe poveste, cu o întorsătură tactică și este, probabil, unul dintre cele mai liniare gameplay-uri pe care le-am experimentat într-o perioadă destul de îndelungată. Segmentele jocului sunt, de asemenea, destul de scurte. Totuși, aș minți dacă aș spune că nu m-am bucurat de ceea ce am jucat. Gameplay-ul în sine este o aventură destul de simplă, concentrată mai ales asupra luptei, și funcționează exact asa cum este prezentată. În general, Masquerada vă va obligă să faceți puțin mai mult decât să treceți prin temnițe simple, dar minunate, și să bateți monștrii înăuntru. În ceea ce privește explorarea, jocul nu oferă prea mult la început. Există puține, dacă este cazul, puzzle-uri și este aproape imposibil să vă pierdeți calea. Lucrurile devin un pic mai complicate în timp ce jocul progresează, totuși. Zonele din cadrul complexului Masquerada se construiesc în complexitate cu timpul, aruncând în cele din urmă obiecte de colecție, puzzle-uri și o zonă deosebit de uimitoare, care vă răstoarnă în timp ce încercați să vă deplasați până la ieșire.

Lucrurile devin mai complexe în timpul luptelor. În mod normal, lupta lui Masquerada este în timp real. Aceasta, desigur, înseamnă că fiecare personaj pe ecran se atacă imediat. Împreună cu atacul normal al lui Cicero, jucătorii pot folosi și abilități speciale. În funcție de care dintre cele patru măști pe care le-ați ales la început, Cicero va putea să folosească foc, apă, pământ sau aer, infuzându-le în atacurile sale. Firește, fiecare element are o specialitate proprie, cum ar fi atacul, apărarea sau sprijinul, deci este important să alegeți cu înțelepciune Mascherinul. Nu există un sistem de level-up în Masquerada, dar primești puncte de calificare pe parcursul jocului. Aceste puncte de calificare pot să fie folosite pentru a îmbunătăți și personaliza competențele atât a lui Cicero, cât și a membrilor echipei sale.

După cum am menționat, lupta din Masquerada începe în timp real. Nu trebuie să rămână în timp real, totuși! În orice moment în timpul unei bătălii, jucătorilor li se permite să oprească complet fluxul de luptă. În acest timp, vi se oferă câteva luxuri. Nu numai că puteți cerceta zona înconjurătoare și puteți vedea progresul general al luptei. Dar asta nu este tot! Jucătorii pot, de asemenea, să emită comenzi pentru întreaga echipă, spunându-le ce abilități să folosească și pe care inamic. Odată atribuite aceste comenzi, toate personajele îndeplinesc imediat aceste atacuri. Dacă este folosit corect, acest lucru poate transforma complet lupta și schimba rezultatul acesteia. Acest lucru îl puteți face de câte ori doriți, dar nu este necesar de fiecare dată și consumă timp.

Am spus inițial că povestea este explicată în interiorul jocului prin colecționarea de pagini de Codex. A avea o poveste bună este un lucru pe care toată lumea îl poate aprecia la un joc. Adică, nu-mi amintesc niciodată momentul când cineva a spus că „acest joc ar fi fost mai bine dacă povestea nu ar fi fost la fel de bună”. Asta ar fi cam ciudat. Dar ceva pe care o mulțime de oameni uită este că ritmul de stimulare poate fi la fel de important ca povestea în sine. Din păcate, producătorii s-au cam întins când au gândit povestea din Masquerada: Songs and Shadows și în loc să o integreze în joc încet, ei îți aruncă o carte și asta nu este nici măcar o glumă. Aveți o enciclopedie a lumii jocului. Când progresezi prin mai multe părți ale jocului centrate pe poveste, se hrănesc în această enciclopedie la o rată alarmant de mare. Și, din moment ce cea mai mare parte a jocului se concentrează pe poveste … să spunem doar că lectura este bogată. Nu mă înțelegeți greșit… mie în general îmi place să citesc o carte, iar povestea din joc este foarte bine scrisă, însă nu l-am ales pentru a citi un roman, ci pentru a mă concentra asupra jocului.

Nu am avut răbdare să citesc povestea în întregime, dar am putut să mă bucur de povestea care s-a desfășurat în fața mea în timpul jocului. Ai nevoie să citești măcar părți din poveste pentru a înțelege complexitatea universului Masquerada: Songs and Shadows și acest lucru va speria mulți jucători. Poate că nu am reușit să-mi amintesc cea mai mare parte a poveștii în timp ce reveneam la joc, dar am putut simpatiza cu personajele, precum și cu situația lor. Spre deosebire de enciclopedia voluminoasă a poveștii, personajele din Masquerada s-au simțit naturale și asta deoarece fiecare personaj se confrunta cu probleme foarte reale. Avem povești de dragoste, drame și de aventură în joc, ceea ce e de apreciat, iar transpunerea lor a fost realizată bine, într-un final.

Vorbind despre grafică, Masquerada: Songs and Shadows ilustrează o lume frumoasă. De la videourile dintre misiuni care arată ca un desen animat din anii 1980 la hărțile isometrice frumos redate și la culorile vii folosite pentru stilul artistic, totul se dorește să vă captiveze. În ceea ce privește muzica, eu personal nu-mi amintesc ultima dată când un joc ma marcat la fel de mult ca acesta. Este o combinație de coruri și muzică orchestrală care se potrivește perfect în lumea venețiană dinMasquerada, iar coloana sonoră o puteți obține gratuit (sau numiți prețul dvs. pentru a sprijini artistul) pe Bandcamp. Povestea este de asemenea prezentată magistral, iar vocile sunt interpretate profesional.

Masquerada: Songs and Shadows reprezintă un amestec, în esență, un talmes-balmeș în limba popular. Luate individual, elementele cheie sunt toate minunate. Acesta are un joc distractiv, detaliat și o poveste imersivă, toate acestea având loc într-o lume vie și frumoasă. Punerea elementelor în practică este însă ciudată. Există prea multă poveste și prea puțin gameplay în joc. O mare parte din timp jocul te pune să citești, nu să faci ceva anume. Dacă intri în Masquerada așteptând ore de acțiune de hack-and-slash, jocul poate dezamăgi. Dacă căutați totuși o poveste bogată și originală plasată într-un decor minunat, cartea din joc s-ar putea să fie ceea ce căutați.