Middle-earth: Shadow of War Review
Poveste10
Grafică10
Sunet9.3
9.7Scor
10.0

Middle-earth: Shadow of Mordor a surprins pe toată lumea atunci când s-a lansat în 2014, el arăta o nouă față a universului ficțional Tolekin, folosind mecanicile din seria Batman: Arkham și adăugând sistemul “Nemesis”, care genera automat abilitățile căpitanilor Orci, cu scopul de a te pune la încercare și de a avea o experientă cât mai personalizată în joc.

Deși multor persoane le-a plăcut Shadow of Mordor, povestea scurtă și harta mică sunt dovada că jocul avea mai degrabă scopul de a prezenta un concept. Monolith, dezvoltatorul noului joc, Shadow of War, a creeat o continuare care a încercat să păstreze părțile cele mai bune, din primul joc, incluzând sistemul Nemesis. Distribuit de WB Games, jocul s-a lansat pe 10 octombrie 2017.

Acțiunea din acest joc, are loc la scurt timp după ce povestea din primul joc se termină. În mijlocul acțiunii este tot Talion, care s-a lăsat posedat de spiritul unui ring-maker pe nume Celebrimbor care caută să se răzbune pe Sauron și armata de orci care i-au ucis familia. Sauron este în continuare prins în lumea oamenilor, deci povestea se axează pe personajele principale care încearcă facă un plan de a contraataca folosindu-se de un inel nou foarte puternic cu care vor converti o armată de orci puternici cu care vor încerca să țină armata întunecată în golf. Povestea este încărcată de o mulțime de răsturnări de situație care vor schimba complet scopul principal și care te vor ține cu sufletul la gură pe întreaga durată a jocului. Fiind vorba de Middle Earth, bineînțeles că povestea este de calitate și nu te va plictisi.

Ca primul joc al seriei, Shadow of War este un open-world de acțiune și aventură care folosește un sistem de navigație asemănător cu cel din Uncharted sau cel din Assassin’s Creed, dar cu câteva elemente originale care te vor ajuta să treci mai ușor de la un punct al hărții la altul. Talion se poate cățăra pe aproape orice vede, chiar dacă suportul de care se prinde este foarte greu de văzut. Cu o singură apăsare de buton el poate să își ia avânt și să sară impresionant de sus, iar după un sprint bun el poate sări o distanță foarte mare, între clădiri și ziduri sau stâlpi.

Mobilitatea este multă mai importantă în Shadow of War, decât în predecesorul său deoarece harta este mult mai mare și este împărțită în patru zone uriașe pline de activități, arme și armuri de colectat și diferiți inamici. Dacă ești în grabă te poți folosi de una din puterile tale care îți va permite să treci foarte rapid printre orci, dar nu trebuie să uiți complet de orci deoarece ei te vor ajuta să devii mai puternic și îți pot da bonusuri după ce sunt omorâți.

În luptă, Talion se simte foarte ușor de controlat și răspunde foarte rapid la comenzi. Cu butoane dedicate pentru atacat și pentru apărare, personajul principal distruge o mulțime de orci până în momentul în care își va umple o bară specială care îi va permite să își folosească abilitatea specială din va rezulta o mulțime de capete și trunchiuri de inamici „zburătoare”. Cu cât vei avansa și vei debloca skill-uri jocul îți va da posibilitatea de a învăța noi mișcări și trucuri.

Bineînțeles că nu ești nevoit să ucizi toți căpitanii orci cu care te vei înțâlni. Scopul tău este să îți faci o armată proprie și puternică. Ca în jocul original, sistemul Nemesis generează o ierarhie de  căpitani orci cu un nivel ridicat, fiecare cu propriile slăbiciuni și puteri, dar și cu o personalitate unică. Dacă ai ghinionul de a fi omorât de unul, acesta va crește în nivel imediat după ce te respawna. Decât să încerci să îți ucizi inamicul principal, mai bine îl vei domina până când ți se va supune.  Pentru misiunile simple un căpitan orc cu propria armată vine destul de folositor, vei putea să îți alegi propriul căpitan al armatei care îți va deveni gardă de corp sau vei putea să îl trimiși să asasineze pe cineva.

Grafica este impresionantă, fie că vorbim de filmulețele care spun povestea, fie că vorbim de gameplay. Chiar dacă jocul arată foarte bine și este nou, totodată este și foarte bine optimizat, nu am simțit deloc scăderi bruște de FPS-uri sau lag spontan, pur și simplu se mișcă impresionant. Harta și ea arată foarte frumos, cu peisaje care îți vor tăia răsuflarea, de o mulțime de ori m-am oprit în unele locuri doar pentru a admira priveliștea. Personajele din joc sunt foarte atent lucrate și până în prezent nu am găsit un joc care să arate mai bine, iar expresiile faciale sunt și ele la rândul lor de calitate. Ce mi-a plăcut este că cei de la Monolit au fost foarte atenți la detalii, de exemplu când te vei lupta vei observa că din tine va apărea și spiritul care te ajută.

Sunetul este foarte bine ales, fie că vorbim de muzica din joc, fie că vorbim de vocile personajelor. Muzica este cea clasică folosită în acest gen de joc. Împreună, grafica și muzica formează o atmosferă de neuitat,

Middle-earth: Shadow of War a fost un joc foarte așteptat de aproape toată lumea care dețin un PC sau o consolă. Eu am rămas uimit de cât de bun a putu să fie acest joc. În opina mea, Shadow of War este printre cele mai bune jocuri lansate anul acesta, dacă nu, cel mai bun. Poveste este foarte interesantă. Fără vreo ezitare spun că jocul își merită fiecare bănuț din cei 59.994 ceruți de dezvoltator.