Miniature Garden Review
Grafică și sunet7
7.3Scor
0.0

Piața jocurilor anime pe Steam este destul de mare, dar printre cele mai bune din punct de vedere calitativ sunt cele lansate de Fruitbat Factory. Am testat în trecut destul de multe titluri lansate de aceștia care au fost mult peste competiție, iar acum am avut posibilitatea să încercăm unul nou, numit Miniature Garden. Acesta este o nuvelă vizuală cu o poveste cu o puternică componentă de tip horror/thriller.

‘Miniature Garden’ este numele unei școli aflate într-o pădure la marginea orașului. La fiecare trei ani școala organizează un festival, iar legenda spune că înainte de festival unul dintre studenți va suferi o moarte misterioasă. Personajul principal este Yasunari, iar în timp ce acesta se pregătește pentru festival povestește cu prietena sa din copilărie, Ayana despre câteva lucruri ciudate care au avut loc în jurul festivalului. Să fie oare ceva ciudat în legătură cu accidentele petrecute în școală? Când te trezești împreună cu alți 4 studenți blocat în școală în noaptea festivalului te vei întreba ce e real și ce nu, iar deciziile pe care le ei pot schimba în totalitate realitatea din jurul tău.

Miniature Garden este un joc clasic japonez, o poveste vizuală în care deciziile pe care le iei afectează modul în care decurge jocul, iar cărarea pe care o alegi te va duce către un posibil final de poveste, unul din multele scenarii pregătite de producători. Ca toate jocurile de acest fel și acesta este bazat pe poveste, care reprezintă elementul central și care se modifică în funcție de deciziile pe care le iei. Aceasta este complexă și se schimbă în funcție de alegerile pe care le faci, iar acestea sunt destul de complicate încât nu îți dai seama dacă ești pe un drum bun sau rău. Chiar dacă nu ești neaparat atras de un desen animat japonez sau de o poveste matură, nu ai cum să nu apreciezi nivelul de complexitate pus în decursul jocului și multitudinea de posibilități pe care acesta ți le oferă.

La poveste contribuie enorm personajele și caracterul acestora. Spre deosebire de titlurile de acest fel jucate în anii precedenți am fost încântat să observ că s-a depus efort pentru a crea protagoniștii din Miniature Garden, care sunt lucrați cu atenție și au destul de multe expresii care îți permit să anticipezi anumite schimbări în poveste. Nu numai Yasunari este complex, dar și restul personajelor sunt destul de bine lucrate și au în spate o poveste destul de încurcată astfel încât ești pus pe gânduri de deciziile pe care aceștia le iau. În funcție de acestea îți iei și tu deciziile în joc ș iacestea contează enorm, însă sunt momente când jocul „trece la volan” și ia decizii în locul tău. Acest lucru nu este neaparat straniu, pentru că este prezent și în alte jocuri anime, dar câteodată acestea nu se potrivesc cu ceea ce vroiai tu să faci și te încurcă.

Mă așteptam ca jocul să fie destul de lung pentru că marea majoritate a acestora sunt așa, însă dacă urmărești dialogurile și nu sari peste ele rapid, veți avea parte de aproximativ 10 de ore de gameplay pentru a ajunge la un posibil final al poveștii și dacă iei deciziile bune ajungi chiar la un final ideal. Astfel de jocuri sunt făcute însă pentru a fi jucate de mai multe ori pentru a atinge concluzii diferite și pentru a debloca mai multe chestii în interiorul jocului. Nu aș dori să intru prea mult în detalii pentru a nu vă strica experiența de joc, mai ales în cadrul poveștii, așa că voi încerca să mă abțin să nu vă dezvălui mai multe detalii. Povestea se derulează destul de lent pentru necunoscători, dar destul de alert pentru fanii genului, un lucru din nou puțin ciudat legat de Miniature Garden.

Din punct de vedere vizual, Miniature Garden arată foarte bine cu grafică creată pentru rezoluții HD de înaltă calitate și suport pentru monitoare widescreen. Personajele și decorurile sunt create în genul clasic japoznez, cu accent pe detalii. Ambianța este superbă, grafica este concepută pentru a se adapta fiecărui jucător și acest lucru dă o impresie foarte bună. Coloana sonoră este foarte bună conținând muzică potrivită acțiunii din joc, în stil clasic japonez, în momentele de acțiune, însă între acestea fondul sonor este destul de plat și devine enervant, mai ales dacă pierzi timp mult prin dialoguri. Pe partea de voce, interpretarea este realizată de actori japonezi și sunetul sună bine, păcat că eu nu înțeleg nimic de acolo, noroc cu subtitrările.

Miniature Garden este un joc axat pe poveste și aceasta este bună și oferă multe finaluri diferite și posibilități multiple. Mie personal mi-a plăcut că este mai rapidă și mai scurtă decât altele de același fel, nu știu cât de mult le va plăcea acest lucru fanilor genului. Jocul este gândit pentru a fi jucat de mai multe ori însă, iar povestea este dinamică și deciziile pe care le iei schimbă cu totul multe elemente din joc, deci au impact. Grafica este atrăgătoare, frumos ilustrată, iar coloana sonoră este bună pe momentele de acțiune, dar cam plată în rest. Recomandat cu căldură pentru fanii genului dar și pentru cei care cochetează cu această nișă fiind un joc suficient de scurt pentru a te învăța cu nuvelele vizuale și suficient de lung încât să te atragă în poveste.

Poza de profil pentru CapShot