Mushroom Wars 2 Review
Gameplay8.7
Sunet & Grafică8
Raport calitate/preț7.5
8.1Overall Score
0.0

Mushroom Wars 2 este o continuare nouă după originalul Mushroom Wars lansat în 2017. Jocul este un RTS indie cu care am avut ocazia să petrec timp în ultimele zile. Iată ce are de oferit și părerile mele despre acesta.

Mushroom Wars 2 e un joc de real-time strategy în care mai multe triburi de ciuperci intră în război, iar jucătorul preia rolul de comandant lider și trebuie să ghideze trupele de ciuperci prin nivele spre victorie.

Jocul are mecanici ușor de înțeles și nu îți va lua mult timp să înveți mersul jocului, dar va dura o vreme până vei deveni foarte bun. După tutorial, în primele 3-4 nivele jocul te va lua cu ușurelul, după care îți va cere mult mai multă putere de concentrare.

Obiectivul este simplu: să cucerești toate clădirile în formă de ciuperci de pe hartă. Ca să faci asta, trimiți soldați ciupercă de la clădirile tale spre clădirile controlate de inamic, ca aceștia să le acapareze soldații prezenți în acele clădiri și să preia controlul. Totul se învârte în jurul sumelor de soldați trimiși. De exemplu, dacă decizi să preiei controlul unei clădiri care găzduiește 20 de soldați inamici, trebuie să trimiți cel puțin 21 de soldați în acea clădire, după care va deveni a ta și rămâi cu 1 soldat înăuntrul ei. Asta automat îți lasă clădirea din care ai trimis soldați vulnerabilă la atacuri din partea altei clădiri inamice, cel puțin până muți soldați în ea sau aștepți să se producă alții.

Pe lângă asta, în campanie după câte două nivele se adaugă un element, o abilitate sau o mecanică nouă, cum ar fi abilitatea să trimiți doar un anume procentaj de soldați dintr-o clădire sau turnurile care aruncă cu proiectile în soldații inamici care pătrund în cercul său. În plus mai deblochezi eroi drept care joci și care vin cu abilități diferite pe care le folosești pe câmpul de luptă. Campania este foarte distractivă și nivelele sunt diversificate la început, dar pe parcurs ajungi să faci același lucru fiindcă hărțile nu sunt foarte variate, în schimb devin doar mai grele.

Odată ce te-ai săturat de campanie, poți intra în multiplayer unde poți juca contra alți trei jucători simultan. Asta oferă o schimbare de peisaj și te pune să îți regândești strategiile de atac, deoarece doi jucători pot ataca o clădire inamică în același timp, iar aceștia trebuie să aibă un număr mai mare de ciuperci decât clădirea inamică și decât celălalt atacant. Modul multiplayer ajunge să fie mai distractiv decât campania, odată ce te-ai familiarizat cu acesta.

Pe lângă modul offline și online, mai există opțiunea custom game care îți permite să îți creezi propriile scenarii de război între ciupercuțe. Problema cu modul custom e că nu poți găzdui meciuri contra AI, ci poți juca doar cu alți prieteni. Pe mine oricum nu m-a atras prea mult acel mod deoarece prefer să întâlnesc ceva nou de fiecare dată și să fac decizii strategice pe măsură ce joc, nu să le pregătesc dinainte.

Chiar mi-a făcut plăcere să iau o pauză de la toate shootere și platforme ca să petrec timp cu Mushroom Wars 2. La bază, jocul este simplu dar pe parcurs ești nevoit să îți folosești creierul și îți e pusă la încercare abilitatea de a lua decizii într-un timp foarte scurt.

Vă invit să urmăriți mai jos gameplayul înregistrat de St4rL1gH7. 🙂

Nu mă pot plânge de coloana sonoră fiindcă muzica este bună și m-am bucurat că efectele de sunet care se repetă în meciuri nu sunt enervante, dar mi-ar fi plăcut să îi și aud pe soldații ciupercă cum strigă atunci când pornesc la atac. Cât despre grafică, jocul în mare arată bine. Fundalurile ar putea fi mai diversificate, dar ceea ce se află pe câmpul de luptă se distinge ușor, iar totul se mișcă fluid și ecranul nu este prea încărcat.

Mushroom Wars 2 este un joc bun și mai diferit de ceea ce a apărut în ultima vreme pe Steam, dar recomand să îl jucați cu cel puțin un prieten dacă îl cumpărați, în special pentru că doar așa aveți acces la tot conținutul pe care îl oferă jocul prin custom games.