Mushroom Wars Review
Grafică și sunet9.5
9Scor
0.0

Zillion Whales au reușit pe data de 7 aprilie să aducă celebrul lor joc pentru Playstation, Mushroom Wars pe Steam. Jocul este unul de strategie și mie mi se pare cel puțin ciudat să joc un atfel de joc cu o manetă, așa că mi-am dorit să-l încerc neaparat pe PC. Astăzi am să vă împărtășesc părerile mele despre el cu voi. Jocul ne prezintă războiul dus de grupări inamice de furnici, care luptă pentru păstrarea și cucerirea mușuroaielor.

532181854_preview_1

Mushroom Wars te trimite în lumea minusculă a furnicilor și te numește General al Mușuroiului, datorită curajului tău și a strategiilor de luptă adoptate. Rolul tău este să lupți împotriva triburilor și grupărilor inamice, să capturezi și să păstrezi așezări, turnuri și clădiri și să-ți mărești armata de furnici pentru a cuceri câmpul de luptă.

532181854_preview_2

Jocul este un RTS clasic, prezentat într-o variantă modernă și inedită, cu un aer comic. Când intrăm în joc avem posibilitatea de a juca modul campanie, de a încerca modul de joc skirmish, iar în viitorul apropiat va fi implementat și modul multiplayer în joc. Primul mod pe care l-am încercat a fost campanie și m-a prins imediat. Chiar dacă campania nu este foarte lungă comparativ cu alte jocuri de strategie, având 30 de misiuni dintre care câteva tutoriale, modul de joc crează dependență și te ține conectat. În modul campanie lupți cu adversari controlați de calculator, iar misiunile sunt din ce în ce mai grele.

532181854_preview_5

În joc comanzi o armată de furnici, care sunt găzduite în structuri specifice furnicilor (mușuroaie), dar fiecare cu rol propriu, ca la jocurile de strategie. Poți alege să comanzi manual 25%, 50%, 75% sau 100% din furnicile provenite din aceași structură. Sistemul de joc este similar cu cel din Planets Under Attack, iar acțiunea se petrece la viteze foarte mari. Dificultatea crește de la nivel la nivel, iar AI-ul este destul de bine pregătit, să zic așa. Ultimele misiuni sunt ceva mai complicate, dar eu consider acest lucru bun pentru un joc de strategie.

532181854_preview_6

Modul skirmish îți permite să joci o singură misiune pe o hartă aleasă de tine împotriva calculatorului. Poți alege să lupți împotriva a până la 3 adversari, iar modurile de joc sunt 3 la număr: cucerire (unde trebuie să cucerești structurile inamicilor pentru a câștiga), king of the hill și domination, unde trebuie să cucerești și să menții controlul asupra unor clădiri sau structuri anume. Jocul se desfășoară la viteză foarte mare, așa că trebuie să te miști rapid. Poți termina o misiune în 5 minute, dar aceasta se poate și prelungi. Totuși nu vă așteptați la misiuni imense ca în Age of Empires, pentru că viteza e alta. Nu cred că am jucat mai mult de 25-30 de minute pe vreo misiune.

532181854_preview_7

Cum am spus mai devreme, modul multiplayer nu este încă implementat în joc, dar când va fi, Mushroom Wars va deveni un titlu extrem de jucat pe Steam. Nu există foarte mult conținut single-player în joc, iar campania este menită să te învețe mișcările jocului, iar modul skirmish este practic un antrenament pentru viitorul multiplayer. Chiar ș iașa, dinamica jocului este foarte bună și mie mi-a plăcut mult.

532181854_preview_8

Mushroom Wars vine cu un engine grafic 2D foarte frumos realizat și implementat. Jocul este desenat similar desenelor animate, iar acest aspect contrastează cu violența jocului. Efectele speciale sunt atent lucrate, iar animațile sunt realizate magistral. Nu am întâlnit erori de grafică, nu am întâmpinat probleme de performanță sau alte buguri. Mi-a plăcut cum a fost realizat peisajul, terenul, clădirile, furnicile, tot. Nu am de ce să mă plâng în ceea ce privește grafica.

532181854_preview_11

Pe partea de sunet, jocul vine cu o coloană sonoră simplă, dar eficientă, iar efectele sonore sunt bine realizate.

Mushroom Wars este un joc de strategie extrem de bun, însă din care lipsește multiplayerul. Conținutul actual este cam scurt, dar oferă un gameplay foarte bun și rapid. Grafica și sunetul sunt și ele bune, iar prețul de 9,99€ mi se pare justificat. Dacă sunteți pasionați de jocurile de strategie, vă recomand să nu ratați acest titlu și să vă pregătiți pentru niște lupte strategice online extrem de intense și rapide.