Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered Review
Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered nu aduce nimic nou, dar acum merge pe PC-urile moderne și încă este extrem de distractiv.
Grafică și sunet8
8Overall Score
0.0

În 2009 a apărut pentru prima oară Red Faction Guerrilla, un joc uimitor de distractiv și distructiv, cu un concept open-world plasat pe pământ marțian, un concept total nou la vremea respectivă. Nu știu câți dintre voi l-ați jucat, dar eu unul am fost uimit de cât de tare era. Red Faction a fost de neegalat în principal prin introducerea unui alt concept revoluționar pentru anul respectiv, și anume mecanica de distrugere a mediului. De aceea am fost foarte entuziasmat când am reușit să revin în cizmele lui Alec Mason printr-o nouă versiune remasterizată a jocului. Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered a fost acum lansat pe Steam, PS4 și Xbox One și no iam apucat să-l jucăm cu câteva zile înainte de lansarea oficială.

Versiunea „Re-Mars-terizată” este practic același joc pe care mi-l aminteam, dar refăcută pentru a rula pe PCuri moderne. Jocul arata ca si atunci când l-am jucat prima dată! Adică, o prezentare destul de drăguță, cu grafică frumușică, dar nu modernă în adevăratul sens al cuvântului, care rulează în 3440×1440 la 120FPS, păstrând încă distrugerile și exploziile de neegalat. Văzându-l din nou îmi dau seama că aceste distrugeri sunt încă mult mai bine realizate decât în multe alte jocuri apărute între timp și asta ar trebui să spună destul de multe despre joc. Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered rulează totuși la rezoluții moderne, fiind optimizat pentru 60 de cadre pe secundă la 1080p și pentru „4K” la 120 de cadre pe secundă. Avem ceva dropuri de FPS în bătăliile distructive și în timpul exploziilor, deci pentru a-l rula corespunzător ai nevoie de o configurație de top, mai ales dacă vrei să joci în 4K cu toate la maxim.

Toate actualizările din această nouă versiune sunt vizuale, deși – în afară de pachetul DLC inclus în versiunea originală, nu există conținut nou față de versiunea originală pentru jucătorii care se întorc. Nu există arme noi sau explozivi, vehicule, clădiri, misiuni, provocări, sau altceva. Acestea fiind spuse, problemele cu care ne-am confruntat în primul joc sunt încă prezente. Fiind practic primul joc de tip open-world, la vremea sa era ceva nemaiîntâlnit, dar acum te vei întoarce în terenul marțian și vei descoperi că vei explora multe regiuni fără a găsi ceva pe acolo. Contextul jocului ne spune că Planeta a fost recent colonizată, deci poate nu ar trebui să fie mare lucru în jur în acest moment, dar este totuși dezamăgitor să spargi o groază de obiecte sperând să descoperi ceva și să aflii că nu ai nimic de câștigat din asta. Povestea este identică cu cea din jocul vechi, una de altfel destul de interesantă, dar nu există nici o misiune nouă în joc. Cu toate acestea, există multe distracții de experimentat cu motorul de distrugere, atât în povestea single-player, cât și în challenge mode și meciurile PvP.

Pentru cei care nu ați jucat Red Faction Guerrilla în 2009 am să vă spun câte ceva despre joc. Personajul principal este Alec Mason, iar tu, ca și jucător, te găsești accidental pus în fruntea luptei împotriva Red Faction, după uciderea fratelui tău de către EDF și începi aventura având la îndemână doar un ciocan. Dar ce ciocan! Cu el vei distruge multe clădiri, reducând taberele inamice la pietre și colectând resturile pentru a recicla materialele și a crea noi arme și unelte. Arsenalul îl dezvolți rapid și este spectaculos, cu multe elemente desprinse din filmele SF. După câteva misiuni obligatorii sunteți eliberați în imensul loc de joacă numit planeta Marte, cu o hartă care conține zeci de puncte reprezentând provocări de distrugere, misiuni de salvare de ostateci, rapeluri de rachete și evenimente scriptice care dezvoltă povestea principală a jocului. Red Faction Guerrilla a fost practic un joc care seamănă foarte mult cu tot ceea ce fac marii producători de jocuri în aceste zile, înainte ca ei să se fi gândit să facă aceste lucruri. Producătorul Volition a înțeles formatul acesta de jocuri înaintea tuturor, influențat fiind de propria experiență cu Saints Row 2 din 2008, și a făcut ca totul să se simtă unic și nou la vremea sa.

Desigur, nu a fost un joc perfect. Cele trei mari probleme au fost reprezentate la vremea respectivă de controlul extrem de greoi al vehiculelor, dificultatea dezechilibrată a jocului ș ia misiunilor, în general și plictiseala care se acumulează din acțiunile repetitive ale jocului în momentele de distrugere. Din păcate toate aceste lucruri au rămas la fel în Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered. Mașinile sunt „săltărețe”, mult prea „săltărețe” chiar și pentru Marte, bătăliile cu arme sunt încă mediocre și dificultatea crește exponențial în multe momente, jocul suferind de sindromul Just Cause, unde răspunsul inamicilor escaladează mult prea tare ca urmare a acțiunilor tale. Chiar și la ceea ce jocul numește dificultate „Casual”, te vei trezi împușcat și urmărit de zeci de soldați, tancuri puternic blindate și monstruozități zburătoare care trag după tine cu un fel de lasere albastre. Nervii ți se calmează însă datorită nivelului extraordinar de distrugere pe care îl poți cauza. Momentele când dai cu ciocanul în clădiri sunt extrem de detaliate pentru c ăse observă cu mla fiecare lovitură mai apare o crăpătură, se desprinde o bucată dintr-un perete sau cade un stâlp, până când, în cele din urmă, totul se dărâmă într-un mod spectaculos. În plus jocul îți permite să faci cam orice și chiar dacă multe din aceste lucruri sunt practic inutile, ele sunt distractive, iar marele plus al producătorului este că a înțeles acest lucru și a adăugat în joc misiuni hazlii, nejustificate, daor de distracție, iar făcându-le mai primiți și câte un bonus.

Concluzia este că Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered este încă distractiv, extrem de distractiv chiar. Da, încă are probleme nerezolvate, aceleași pe care le avea și jocul vechi, dar acum rulează pe sistemele noi și se vede frumos la rezoluție mare. Distrugerile sunt mai spectaculoase așa și jocul merită jucat. Sperăm că Volition vor lansa și o continuare în viitor care să nu mai fie presărată de aceste mici probleme.