Saucer-Like Review
  • Poveste puternică
  • Coloană sonoră în tema jocului
Con:
  • Jocul este cam scurt
8.5Scor
0.0

Tizona Interactive ne-a adus săptămâna aceasta un nou titlu Point & Click pe Steam, Saucer-Like. Dezvoltat de Fosfatina, jocul  este o aventura grafică plasată în Japonia în perioada Evului Mediu și conține o colecție impresionantă de ilustrații grafice lucrate complet manual de către artiști grafici contemporani.

Protagonistul este Yanagi, un tânăr membru al clanului de tutori și locuitori ăn ținutul mitic din pădure. El se trezește într-o dimineață știind că trebuie să se confrunte cu cea mai importantă zi a vieții sale. Acțiunea jocului urmărește o singură zi în care toți locuitorii satului trebuie să efectueze un ritual lung anticipat, care a fost transmis din generație în generație. Yanagi va trebui să ia o decizie irevocabilă care i-ar putea crește sau, din potrivă, distruge, rolul în cadrul clanului său.  Odată ce începe ritualul, nu va fi nici o cale de întoarcere.

Saucer-Like este un joc atipic care trebuie privit ca o poveste, în stil pur clasic anime, dar nu cu eroi cu superputeri, ci o poveste de inspirație japoneză. Nu este greu să-l joci pentru că în esență jocul este un Point & Click în care te miști cu mouse-ul și dai click pe elementele pe care le găsești prin jurul tău și interacționezi cu ele. Acestea sunt plasate în poveste cu ajutorul a 40 de imagini de fundal create manual în pur stil oriental, care se aseamănă cu arta timpurie a Japoniei. Chiar dacă vi se pare poate puțin ciudată atmosfera, povestea în care ești plasat este foarte puternică, ducând până la una filozofică în esență, conturând rolul omului în societate și în care ne putem regăsi cu toții.

Saucer-Like este un joc care se adresează unei anumite categorii de oameni și ai nevoie de puțină atenție cognitivă pentru a-l înțelege. Conceptul e simplu și poate fi jucat de oricine, nepunând obstacole mari nimănui, dar substratul poveștii este ceea ce m-a prins în joc. Acțiunea se rezumă la interacțiunea cu obiectele din jur și folosirea acestora pentru a contura povestea de final. Nu ai inamici și nu ești supus pericolelor, deci nu ai cum să pierzi jocul, însă trebuie să gândești puțin pentru a ajunge la final. Nu am de gând să vă povestesc acțiunea pe îndelete pentru a nu vă strica experiența de joc, dar ce vă pot spune este că eu l-am terminat în aproximativ 2 ore. După ce rezolvați puzzlelurile veți avea parte și de niște mici animații grafice care continuă povestea și acestea sunt de asemenea realizate în tema jocului și te transpun într-o altă lume.

Chiar dacă nu are rejucabilitate și dacă ai vrea să-l mai joci o dată îl termini mai repede probabil, nu pot să zic lucruri proaste despre joc pentru că acesta m-a prins și prețul este destul de mic, 5,99€ fără reducere. Grafica în sine ar fi costat mai mult și chiar dacă nu ești fan al ilustraților antice, nu are cum să nu te prindă jocul. Transpus pe hârtie jocul ar face o bună nuvelă oferind suficient material de calitate de citit și explorat în așa fel încât să creeze o poveste bine structurată și cu suficiente dedesubturi cât să atragă o minte curioasă. Fundalul sonor prezent în joc este reprezentat de o muzică instrumentală care reprezintă jocul și lumea sa în totalitate.

Saucer-Like exploatează un subiect destul de complex și este printre puținele titluri culte pe care le-am găsit prin mediul digital. Povestea necesită un anumit nivel de cultură și va fi apreciat de oricine are un nivel cel puțin decent de afinitate artistică. Din punctul meu de vedere, jocul își face toți banii, poate chiar mai mult, iar dacă sunteți reticenți luați-l la reducere pentru că este o experiență diferită, o gură de aer proaspăt printre multitudinea de jocuri care emană un miros cel puțin neplăcut pe Steam.