SeaBed Review
Poveste4
Scriere7
Coloană Sonoră4
5Overall Score
5.9

SeaBed este un roman vizual de mister realizat în stil anime, care va fi lansat pe Steam în luna decembrie. Eu am avut ocazia să îl joc mai devreme de lansarea oficială, așa că aveți după ce vă ghida în cazul în care sunteți curioși dacă merită sau nu cumpărat pe Steam.

Încă din start am întâmpinat o problemă, aceea fiind rezoluția. Cu toate că pe pagina de Steam a aplicației e precizat că rezoluția maximă poate fi 1440×1080, dar SeaBed nu pornește în windowed cu o rezoluție mai mare de 928×696 și în fullscreen apar doar bări negre pe margini.

SeaBed are drept personaje numai fete, trei fiind protagoniste și spune trei povești diferite. Fiecare poveste e prezentată pe bucăți scurte înaintea celeilalte. Poveștile sunt descrise în mare parte prin dialog. Majoritar, scrierea este bună și fără greșeli de gramatică, iar exprimarea ideilor spuse de autor atunci când nu este dialog, e coerentă. Poveștile sunt cele care nu m-au impresionat deloc.

Pentru fiecare dintre cele trei povești există o protagonistă: Sachiko, Takako și Narasaki. Toate trei fete s-au cunoscut din în copilărie și acțiunea din povești are loc când devin adulte. Asta e evidențiat prin amintiri scurte și vagi descrise de personaje. Takako este cea mai copilăroasă și se află că ea suferă de amnezie, Sachiko e cea mai optimistă și Narasaki e cea mai deșteaptă și încearcă să o vindece pe Takako.

Mie aceste povești mi s-au părut atât de confuze și neinteresante încât nu am reușit să le citesc până la sfârșit. Cele trei povești prezentate pe fâșii care venea când una, când cealaltă m-au derutat puțin pentru că era greu să rețin ce se întâmplase în cea precedentă când apărea iar o anumită fată, chiar dacă aceste fâșii nu au multă legătură între ele, pentru că nu este oferită din partea naratorului o explicație pentru tot ce se întâmplă – de parcă trebuia ca eu ca și cititor să cunosc din start personajele. Chiar și așa, dialogurile dintre personaje sunt foarte banale și m-au făcut să sar peste rânduri de multe ori, sperând să ajung la o parte mai interesantă pe care să o și înțeleg.

Am fost mulțumit să văd că fundalurile în SeaBed sunt multe, variate și corespund cu acțiunea din acea secțiune. Desenele sunt bine realizate, dar nimic excepțional.

Muzica e un alt lucru care m-a făcut să nu citesc până la sfârșit. Există destul de multe melodii în aplicație, dar majoritatea nu le-as descrie ca potrivite pentru o sesiune de citit și pe lângă ele sunt adăugate niște sunete ciudate care nu-și au locul, oricare ar fi scopul lor.

Nu sunt un mare fan al desenelor anime, dar chiar și așa nu pot să recomand SeaBed. Povestea e prezentată dezorganizat din cele trei perspective ale fetelor și e neinteresantă, în mare parte din cauza personajelor simple care poartă dialoguri banale.