Serial Cleaner review
Gameplay7.4
Grafică7.5
7.5SCOR
0.0

Serial Cleaner este un joc de acțiune și stealth în care trebuie să cureți locurile unor crime. El s-a lansat pe data de 14 iulie 2017, iar eu am avut ocazia să petrec puțin timp în el.

Poveste și Gameplay

Calcă în papucii lustruiți ai lui The Cleaner, un curățător profesionist pentru mafie. Nu există o altă afacere ca cea de curățător și chiar acum afacerea este în plină dezvoltare. Acțiunea ere loc prin anii ’70 când atacurile mafiei erau destul de dese.

În mare parte trebuie să te ascunzi de polițiștii care supraveghează zona în care tu trebuie să operezi. Scopul tău este să strângi cadavrele, să iei dovezile și să cureți sângele cu un aspirator. Având în vedere că este vorba despre un loc al unei crime, te-ai gândi că ar trebui să fie păzit de o mulțime de polițiști bine antrenați, dar nu și în acest joc. Ai-urile nu sunt foarte inteligente și satirizează poliția deoarece de cele mai multe ori polițiștii au gogoși în mână și chiar dacă ei sunt chiar lângă tine când te bagi într-o ascunzătoare ei devin confuzi și renunță să te mai caute, dar ascunzătoarea este este cam singurul loc unde poți scăpa de polițiști ceea ce scuză AI-urile nu foarte inteligente.

Jocul este destul de dificil încă de la primele nivele, dar după un timp te obișnuiești cu controlul și devine mult mai ușor și  dificultatea crește pe măsură ce avansezi. Criticii spun că jocul se aseamănă foarte tare cu jocurile Metal Gear. Unghiul camerei și lipsa gadgeturilor te obligă să memorezi rutele polițiștilor și să te ascunzi cât mai repede dacă ești observat. Nivelele nu sunt foarte lungi și poți să reîncerci instant după ce ești prins. Designul hărților este foarte inteligent făcut astfel să îți pună la dispoziție o ascunzătoare exact în locul în care chiar ai nevoie și să te facă subtil să înțelegi ceea ce ai de făcut pentru a trece nivelul fără probleme. Obiectele au anumit loc unde apar și de fiecare dată când ești prins el se pot schimba, de exemplu unde prima dată era o armă, după ce ești arestat în acel loc poate fi un cadavru sau invers. Pentru a vedea unde sunt cadavrele și dovezile trebuie să îți folosești simțul de “cleaner” care îți va marca obiectele cu care trebuie să interacționezi, cadavrele, ascunzătorile și locul unde trebuie să duci corpurile băgate într-un sac.

Grafica este în stilul desenelor animate, personajele nu sunt foarte detaliate, fiind 2D jocul trebuie să te facă să înțelegi harta și să știi pe unde este o ușă sau un perete, iar Serial Cleaner excelează la acest capitol, fiecare obiect este foarte bine delimitat și nu am avut niciodată probleme cu un nivel care să mă facă confuz. Culorile sunt calde și mi-au amintit de FireWatch.

Muzica este în stilul anilor ’70 și se potrivește foarte bine cu restul detaliilor.

Împreună sunetul și grafica creează o atmosferă foarte plăcută.

Serial cleaner este un joc foarte reușit care te poate scăpa de plictiseală. Cu nivele foarte bine lucrate, grafică specifică foarte interesantă și muzica foarte bine aleasă, Serial Cleaner își merită cei $15 pe Steam.

Poza de profil pentru Patrick