Shattered Skies Review
Grafică5
6Overall Score
0.0

shattered skies 1Shattered Skies este un joc de tip multiplayer, survival, adventure, produs de Free Reign Entertainment. În ultimii ani, pe Steam, a apărut un nou public doritor de jocuri de supraviețuire. Au fost câteva titluri care merită menționate și care au fost un reper pentru toate celelalte: DayZ, H1Z1, Rust.

Shattered Skies a fost lansat pe 21 iulie 2016, dorindu-și să devină un titlu legendar pe acest gen, având multă promovare în spate, trailer foarte arătos și fanii care așteptau un nou joc de supraviețuire.

shattered skies 2

Este un multiplayer masiv, având servere care pot susține 70 de jucători simultan pe aceeași hartă. Suprafața de joc nu este foarte mare, putând să ajungi în 10 minute de la un capăt la altul al acesteia, necomparându-se cu jocurile concurente la acest capitol, unde în H1Z1, de exemplu, durează foarte mult să o parcurgi. Și în acest joc aveți nelipsitul inventar unde puteți căra diferite obiecte, de la arme, muniție, medicamente, hrană, capcane și altele. Pe lângă faptul că trebuie să supraviețuiești pe o hartă mică și plină de jucători, uneori apar și ceva extratereștri-zombi care sunt foarte puternici și singur e puțin greu să-i dobori pentru că ai gloanțele limitate și câteodată nu ai timp să reîncarci. Din câte am observat, sunt niște cutii cu recompense care se deschid odată la câteva ore în diverse locații de pe hartă, așa cum există și cutiile parașutate din avion, precum știți că se întâmplă și în H1Z1, dar aici este harta mai mică și nu sunt șanse absolut deloc să deschideți una fără să aveți companie, mai ales dacă alți jucători se aliază împotriva voastră. Din punct de vedere al diversității armelor și obiectelor din inventar, Shattered Skies stă destul de bine și puteți găsi multe asemenea obiecte. Încă un lucru rău pe care l-am observat a fost funcția de sprint, accesată prin tasta Shift. Aceasta merge doar în față, indiferent de direcția pe care o apeși prin WASD. Nu poți merge în lateral sau în spate, nu te poți uita în jur, de fiecare dată când vrei să alergi trebuie să fii îndreptat în direcția respectivă. Jocul mi-a oferit o experiență neplăcută, plictisindu-mă foarte repede și neînțelegând rolul obiectelor din inventar pentru că nu aveai timp sau motive să le folosești. Arme erau peste tot, în clădiri, în mașini, la fel și gloanțele pentru acestea, deci, nimic spectaculos, nimic greu în a găsi arme. Toată lumea are și toți le folosesc. Iar celelalte obiecte nu ai când să le folosești sau nu am găsit eu motivul. Nu pare un survival unde te poți ascunde în pădure să îți construiești coliba și să îți prăjești veverița la foc, nici măcar acelui zombi pe care-l omori nu poți să-i faci nimic după sau să colectezi ceva de pe cadavrul lui. Multe lucruri le-am considerat inutile.

shattered skies 3

Jocul nu e șlefuit destul de bine și imediat cum îl deschizi te simți trădat. Nu arată precum în trailer, nu e la fel de strălucitor și drăguț, totul arată foarte urât și destul de brut. Pe lângă clădirile care arată oribil sau mașinile care par din Counter-Strike 1.6, dacă te urci pe mașini poți observa, dacă stai pe margine, cum plutești pe lângă. Mediul înconjurător lasă și el de dorit, vegetația arată foarte prost și nu, nu am setat grafica pe „low”, dacă la asta vă gândiți.

shattered skies 4

La acest capitol sunt câteva lucruri care m-au surprins, sunetele din pădure sunt drăguțe, realiste (cât de cât) și chiar se integrează bine în atmosfera jocului. Sunetele armelor sunt foarte bune, la fel și acele țipete ale prietenilor extratereștri.
Jocul are un chat audio integrat unde puteți comunica. însă calitatea acestuia lasă de dorit.

shattered skies 5

Shattered Skies a avut ghinionul ca eu să fi jucat foarte mult H1Z1 înainte și am putut compara 2 titluri care au un anumit segment comun de public. Acest titlu nu se vrea un joc de supraviețuire în adevăratul sens al cuvântului, dar nici un RPG sau FPS. El vrea să fie ceva între toate aceste genuri și după părerea mea a eșuat. Cu siguranță nu merită cei 25 euro ceruți pe Steam, la acești bani putându-vă cumpăra alte jocuri din acest gen, mult, mult mai bune la toate capitolele.

Ție cum ți se pare jocul? O să-l cumperi? Dacă da, te rog mult, zi-mi și mie un motiv, eu nu l-am găsit.