Snake Pass Review
Grafică9.5
Sunet8.5
8.6Scor
10.0

V-am tot vorbit despre jocul Snake Pass al celor de la Sumo Digital, iar acum a venit în sfârșit timpul să îl testăm.

Concept / poveste

Snake Pass este un platformer de inspirație retro în care jucătorii alunecă, se răsucesc și se cațără prin multitudinea de nivelele care devin mai grele progresiv și care sunt pline de obstacole și provocări. Personajele principale din joc sunt Șarpele Noodle și prietenul său hiperactiv pasărea Colibri Doodle. Misiunea lor este să regăsească pietrele magige pierdute denumite Keystones pentru a reda puterile Haven Tor. Jocul este un platformer unic care provoacă jucătorii să gândească ca un șarpe și să folosească abilitățile acestui animal pentru a escalada și parcurge nivelele care cresc în dificultate odată cu terminarea celor precedente. Trebuie să te târăști prin iarbă înaltă, să te încolăcești în jurul bețelor de bambus pentru a ajunge la înălțime și pentru a ajunge în final la piatra magică.

Snake Pass nu este jocul platformer clasic cu care poate sunteți obișnuiți. Aici nu ai abilități specifice acestor jocuri, nu poți sfida legile fizicii și nu poți face ceea ce un șarpe nu poate în realitate. Nu poți sări, nu poți să culegi puteri și nu poți păcăli jocul să-ți faci viața mai ușoară. Toate acestea par lucruri ciudate la început, dar te adaptezi pe parcurs și până la urmă te obișnuiești cu ideea și începi să înțelegi mecanica jocului. La început primești obstacole ușoare care te învață cum să te miști prin joc, iar procesul este destul de intuitiv. Pricepi repede că trebuie să te miști stânga dreapta pentru a înainta, că trebuie să te unduiești pe lângă stâlpi, să te încolăcești pentru a-i urca și nu ești stresat de timp. Acest lucru mi s-a părut extrem de bun. Toate platformerele care le-am jucat au fost stresant, în primul rând din pricina dificultății și prin faptul că o greșeală te costa jocul și în al doilea rând din cauză că rămâneai fără timp. Aici a doua cauză lipsește, pentru că te poți plimba și încerca cât vrei nivelul fără a avea un termen limită de finalizare.

Cu toate acestea, prima problemă, adică cea legată de dificultate nu lipsește. Snake Pass este complet pentru și despre relaxare până pe la nivelul 5-6. De aici lucrurile se complică pentru că nivelele devin din ce în ce mai grele și începi să te enervezi când descoperi că e foarte dificil să le termini. Nu ai inamici în joc, dar există obstacole: crăpături în pământ, lavă sau țepi care te vor răni. La fiecare nivel trebuie să culegi trei pietre magice pentru a trece la următorul și sunt 15 nivele în total în joc. Parcursul trebuie să îl faci cu șarpele, dar pasărea Colibri ar trebui să te ajute, să te ridice de coadă când o chemi, dar de multe ori aceasta te refuzădin motive pe care eu încă nu le cunosc, probabil pentru că, teoretic, ar trebui să poți să treci fără ajutor peste obstacolul pe care îl ai în față.

Snake Pass este un joc în care mișcarea este foarte importantă, iar dinamica nivelelor dă o notă de diversitate și fluiditate. Pentru că nivelele superioare sunt dificile, ai un sentiment foarte satisfăcător când reușești să treci de un obstacol care te-a chinuit enorm, iar acest lucru m-a ăcut să continui în lumea jocului și să încerc să îl termin. După ce te chinui și termini puzzlelurile, jocul n use termină pentru că deblochezi modul Time Trial care îți permite să rejoci nivelele anterioare și să încerci să scoți un timp cât mai bun pentru a intra în clasamentul global. Chiar dacă vi se pare că poate 15 nivele sunt puține, acestea oferă destul de mult conținut și destul de mult gameplay, ceea ce e bine. Din păcate, chiar dacă jocul este conceput pentru PC (pe lângă console), controlul este gândit pentru manete și fără controllerul meu de Xbox One probabil că abandonam jocul destul de repede din cauza dificultății.

Snake Pass este un platformer care are în centru două animale, șarpele și pasărea Colibri, care sunt ilustrate impecabil. Grafica este punctul forte al jocului. Lumea din jurul tău este ilustrată magistral, cu detalii care te fac să-ți setezi jocul pe detalii grafice maxime și să-ți dorești să joci la rezoluție 4K. Derulându-se destul de lent, jocul îți permite să ai timp să admiri elementele din jurul tău și mă bucur că nu s-a făcut rabat la calitate în ceea ce privește randarea. Animația este și ea realizată foarte bine, iar dacă ar fi să caut ceva rău de spus în legătură cu grafica aș putea să mă leg doar de faptul că în unele momente unghiul camerei se deplasează aiurea obturând obiectivul tău din poziția actuală în care te aflii încetinindu-te.

Pe partea de sunet lucrurile stau foarte bine la efecte și muzică de fundal, care este creată de compozitorul David Wise, care are o experiență vastă contribuind la o mulțime de titluri de jocuri clasice precum Donkey Kong sau Beetlejuice. Cele două personaje principale, Noodle și Doodle sunt ilustrate magnific și, din punctul meu de vedere, se putea pune accent pe o relație a lor creând niște dialoguri între ei, chiar dacă e să te distanțezi astfel de realitate, dându-le voci. Dialogurile lipsesc din joc și eu le-aș fi apreciat.

Snake Pass este un platformer extrem de bun, mult peste alte titluri din aceași categorie, dar fiind un platformer în sine este dificil și dată fiind multitudinea de culori și veselie în grafică acest lucru e contrastant. Fiindcă e greu va îndepărta ceva jucători și poate ar fi fost mai bine ca producătorii să aleagă o curbă mai lină a creșterii în dificultate. Cele 15 nivele oferă suficient de mult conținut pentru a nu te plictisi, iar grafica superbă vă va ține lângă acest joc. Pe partea de sunet aș fi apreciat prezența unor dialoguri care lipsesc cu desăvârșire, dar muzica de fundal este exemplară. Dacă vă hotărâți să achiziționați jocul pentru PC aveți neaparat nevoie de un controller ceea ce din partea mea reprezintă un minus pentru joc.