Space Pirates and Zombies 2 Review
Poveste5.8
Grafică6.7
Sunet6
6.1Overall Score
0.0

Space Pirates and Zombies 2 a fost lansat la începutul acestei luni și este un joc indie de strategie bazat pe lupte între nave spațiale, cu elemente de RPG. Jocul e complex și greu, deci nu este pentru jucătorul care preferă sesiuni mai scurte de joc sau mai multă acțiune decât strategie. Haideți să vedem ce oferă acesta.

Povestea prezentată odată ce pornești campania din joc, pare interesantă la început, dar pe mine m-a pierdut de client până la final. Se vorbește despre cum oamenii au descoperit o sursă de energie infinită numită Rez care putea fi prelucrată în tehnologie incredibil de avansată ce le-a permis să descopere alte planete, sisteme spațiale și extratereștrii. Până la urmă au reușit să distrugă sursa energiei, care s-a împrăștiat prin toată galaxia și acum toți depind de aceasta, fiind plin de bandiți care se bat pe ea; până la urmă s-a ajuns la o galaxie unde nimeni nu e unit, ca acel scenariu clișeic în care Pământul devine un deșert post-apocaliptic. Pe parcurs ce joci, povestea nu se dezvoltă prea mult. Mi-ar fi plăcut dacă ai putea afla mult mai multe despre poveste pe măsură ce descoperi alte sectoare din galaxie, decât unele detalii plictisitoare. Personajele sunt deloc originale și destul de banale.

Pregătește-te să investești foarte mult timp în acest joc dacă vrei să progresezi câtuși de puțin în campanie.

În Space Pirates and Zombies 2 te afli împreună cu echipajul navei tale de luptă într-o galaxie plină de inamici și bandiți. După un tutorial inutil de lung, ești lăsat să cutreieri o hartă mare reprezentată de o galaxie cu aproximativ 200 de sectoare mai mici. Nu ai un scop anume decât să culegi mai multe tipuri de resurse și oameni (care defapt funcționează drept o resursă) ca să îți îmbunătățești nava spațială și să mergi la război contra altor nave. Ideea sună bine, dar e executată prost în Space Pirates and Zombies 2.

Jocul este destul de complex; necesită foarte mult timp învățând și înțelegând cum funcționează galaxia în care te afli. Timpul acela e petrecut făcând multe lucruri plictisitoare, cum ar fi să mergi cu nava la sute de locații în care aștepți până se culeg resursele care îți țin nava mamă în viață și te lasă să îi faci upgrade-uri. Eu unul sunt sătul de acest tip de gameplay în care tu ca și jucător trebuie personal să mergi și să culegi resurse cu doar un clic așteptând să se termine timpul ca mai apoi să o iei de la început.

Ca și căpitan al navei tale, ai control asupra flotei și poți alege să mergi la luptă oricând și oriunde întâlnești o navă inamică, dar nu înseamnă că vei și câștiga acele lupte. De multe ori nu am găsit pirați ușor de bătut deoarece nu aveam resursele necesare pentru upgrade-uri, iar până la următoarea dată după ce am făcut îmbunătățiri, se repeta povestea.

Poți să formezi alianțe cu alți căpitani în loc să te bați cu ei și mai departe să formezi facțiuni care controlează unele teritorii, iar abia apoi să vă luați toți să luptați împreună contra alte facțiuni sau să cuceriți teritorii controlate de pirați. Toate aceste lucruri au nevoie de foarte mult timp și experiență ca să fie realizate și eu nu cunosc pe cineva cu acea răbdare și determinare, mai ales când nu există un obiectiv „suprem” în joc, ci doar posibilitatea de a cuceri la nesfârșit.

În Space Pirates and Zombies 2, sistemul de combat se bazează pe lupte între nave și ele sunt destul de seci în opinia mea. Dacă inamicul are mai multe nave mai mici decât tine și „echipament” similar, de cele mai multe ori el va câștiga deoarece sunt mai multe focuri de armă care îți atacă nava mamă. Controlul tuturor navelor tale e greoi, indiferent de mărime și în majoritatea timpului te chinui să vezi din ce direcție vin nave ca să încerci să le eviți. Tipurile armele navei tale funcționează aleatoriu și e greu de determinat dacă o țină e destul de aproape de tine ca laserele sau rachetele să o ajungă. În plus, pe parcurs bătăliile astea spațiale ajung să devină repetitive.

Cu toate că Space Pirates and Zombies 2 nu este foarte interesant, galaxia care te înconjoară arată destul de impresionant în timpul unei încăierări cu altă navă și locațiile sunt chiar variate, deci nu m-am plictisit să privesc în jur. Exploziile și alte efecte arată cel mult OK, dar calitatea texturilor de pe nave și a asteroizilor lasă de dorit. UI-ul este bine pus la punct, totuși.

Nu mă pot plânge de muzică deoarece creează o atmosferă potrivită atunci când îți distrugi inamicii în spațiu. Problema cea mai mare o reprezintă vocile personajelor care sunt neconvingătoare și foarte iritante din cauză că vorbesc foarte încet, uneori mai dramatic, alteori mai puțin.

Space Pirates and Zombies 2 nu este un joc pentru mine deoarece prefer și puțină acțiune într-un titlu de strategie și nu îmi convine să petrec timp culegând resurse la nesfârșit. Pe lângă campanie mai există și un mod sandbox unde ai mai multă libertate, dar nu e destul. La un preț de 20 euro pe Steam, aștept mult mai multe de la un joc.