Spintires: MudRunner Review
Grafică și sunet8
8Scor
0.0

Spintires a fost un joc extrem de aclamat la lansare și a strâns peste 1 milion de jucători activi și au apărut repede discuții legate de decizia publisherului de a nu plăti dezvoltatorii, dar vom încerca să evităm astfel de discuții în acest articol.  Aclamat pentru acuratețea cu care jocul copiază modul real de a conduce camioane pe unele dintre cele mai ostile drumuri din lume, jocul și-a adunat o mulțime de fani. Spintires: MudRunner este practic versiunea reinventată a originalului și este acum disponibil pe Steam, PlayStation 4 și Xbox One. Noi am încercat versiunea PC a jocului și l-am testat atât cu tastatura, cât și cu controllerul.

Despre joc

Spintires: MudRunner reinventează regulile și oferă noi provocări jucătorilor care își doresc o experiență unică și puternică. Jocul te pune la volanul unora dintre cele mai puternice vehicule off-road și te obligă să întâmpini unele dintre cele mai dure drumuri din lume, fiind înarmat doar cu o busolă și o hartă, iar talentul tău va fi singurul element de care vei avea nevoie pentru a supraviețui. Prin numeroase misiuni și provocări, fanii vehiculelor off-road se vor bucura de condus prin noroi, prin râuri cu curenți puternici și vor urca pe vârfuri periculoase la bordul autoturismelor lor 4×4, camioanelor și vehiculelor logistice rezistente, proiectate să reziste la cele mai extreme condiții. Jucătorii dedicați și pasionații de conducere vor aprecia senzațiile de conducere hiperrealiste datorită unui motor de fizică avansată, inclusiv simularea combustibilului, un sistem de transmisie diferențiat, simularea anvelopelor moi, precum și interacțiuni realiste între vegetație, noroi, apă și vehiculul dumneavoastră. În cele din urmă, jucătorii care caută aventuri și medii deschise vor iubi libertatea oferită de hărțile de tip sandbox ale jocului – alegeți ce cale să faceți, prin teren dificil, râuri, păduri, mlaștini, munți … natura și pericolele pe care le va pune mereu la test.

Dacă vorbim despre un joc de condus, de orice gen, cred că mai întâi trebuie să ne referim la mașinile disponibile. Spintires: MudRunner ne pune la dispoziție 19 vehicule puternice pentru toate tipurile de teren, fiecare având propriile caracteristici și echipamente atașabile. Aceste vehicule sunt concepute pentru a suporta cele mai extreme condiții și condiții terenuri, dar ele sunt doar uneltele – numai abilitățile tale de conducere vor face diferența și vă va ajuta să vă atingeți obiectivele. Acestea au aceleași denumiri ca și jocul vechi, însă tot ce ține de ele este îmbunătățit: se simt mai bine, se comportă mai bine pe drum, răspund mai bine la comenzi și fiecare camion are propriul său „caracter”.

Spintires: MudRunner a fost conceput ca un „sandbox”, menit să te lase să faci cam orice în joc, ceea ce este foarte bine. Versiunea inițială vine cu 6 hărți diferite, iar singurul lucru pe care îl au în comun sunt peisajele extreme. Ai la îndemână un compas și o hartă și trebuie să te descurci singur, așa cum poți. Terenul este dinamic și ciclus noapte-zi este prezent și influențează fiecare moment al jocului. Terenul este extrem de ostil și variază între noroi, râuri repezi și obstacole pe care le întâlnești și în realitate în natură, precum bolovani, copaci și rădăcinile acestora și toate acestea reacționează realistic la greutatea camionului tău. Per total, camioanele se conduc bine, mai bine ca în jocul original și natura este mai realistă.

Spintires: MudRunner evoluează liniar. Progresia este necesară în joc, ceea ce înseamnă că trebuie să completați hărți mai ușoare înainte de a fi aruncat în cele mai grele, astfel încât să nu puteți alege accidental o hartă tehnică foarte grea la începutul jocului. Consider că noua structură a campaniei are o îmbunătățire masivă, dar încă nu este un „mod de campanie”, ci doar un fel de free-roam cu obiective pe diferite hărți. Nu există nicio poveste și jocul nu urmărește un progres între hărți și misiuni și doar te pune să încerci hărți noi și camioane diferite. Modul Challenge este distractiv și oferă câteva ore de joc destul de diversificat. Unele misiuni au nevoie de 20-30 de minute pentru a fi finalizate, în timp ce altele necesită mai mult timp. Sunt 9 misiuni în acest mod la momentul actual și conținutul e variat. Jocul te pune să le încerci pentru a te familiariza cu toate aspectele sale, ceea ce e foarte bine și acest mod este practic un fel de tutorial extins.

Multiplayerul este îmbunătățit considerabil față de primul joc, dar încă mai lipsesc câteva caracteristici cum ar fi partajarea remorcilor și a farurileor, astfel încât să poți vedea toată suprafața de joc și farurile coechipierilor în pădure. Există și câteva alte probleme minore, dar acest aspect al jocului este îmbunătățit masiv. Nu mai există desincronizări imense, iar, per total, acest mod este jucabil.

Principala problemă a jocului este din nou camera, unghiul de vizualizare. Controalele camerei sunt ușor îmbunătățite față de primul joc, dar trebuie să subliniem cuvântul ușor. Problema a rămas în mare parte prezentă de la primul joc și este greu să controlezi camera. Aceasta nu este dinamică și pune probleme. Ai nevoie chiar și de câteva minute să fixezi camera corespunzător pentru a lega troliul camionului de copaci pentru a te elibera din zone de teren ostil. Producătorii au adăugat o vedere din cabină și aceasta funcționează frumos și interfața este personalizată pentru fiecare camion, dar asta este cam tot ce s-a schimbat în acest aspect.

Grafica din Spintires: MudRunner a suferit modificări, nu majore, dar ele există și acest lucru este bun pentru jucători. Camioanele au acum o personalitate aparte și modificările aduse acestora sunt vizibile. Mă refer aici la roți, în principal, pentru că dacă le schimbi se schimbă și aspectul mașinii, se modifică garda la sol și asta este bine. Terenurile sunt mai bine realizate, iar animațiile sunt frumos lucrate. Nici primul joc nu arăta rău, dar acum grafica este la nivel de 2017. Pe partea audio nu s-a schimbat însă nimic și nu este nimic spectaculos în această priviință la joc.

Spintires: MudRunner vine ca un remake mai mult la primul joc și aduce elemente noi legate de grafică și gameplay. Per total totul este mai curat, modernizat și jocul are potențial, mai ales cu includerea atelierului Steam care va aduce conținut nou în joc, mai ales pe partea de hărți. Produsul pare însă încă nepolișat. Camera este aiurea rău, la fel ca în jocul inițial, multiplayerul a fost îmbunătățit, dar încă mai necesită muncă. Fanii simulatoarelor auto îl vor aprecia, la fel ca pe primul, dar pentru a fi pe placul tuturor jocul trebuie privit ca un fel de prototip mai mult decât un joc.