Super Mario Odyssey Nintendo Switch Review
Sunet9.6
9Overall Score
0.0

Super Mario Odyssey este un platformer 3D dezvoltat și publicat de Nintendo pentru Nintendo Switch. Jocul s-a lansat pe data de 27 octombrie 2017.

Super Mario Odyssey spune povestea lui Mario și a lui Cappy, un spirit ce a posedat celebra pălărie a personajului principal. Cei doi încearcă să îl oprească pe Bowser să o răpească pe Prințesa Peach și să o oblige să se căsătorească cu el. Bowser ajutat de mai mulți Broodals, un fel de iepuri mutanți reușesc să îl doboare pe eroul nostru, dar el se trezește și atunci se întâlnește cu viitorul său partener, Cappy un spirit care a posedat pălăria lui Mario, iar acm acesta îi oferă anumite puteri lui Mario, de care se va folosi pentru a o salva pe prințesă.

Dezvoltarea jocului a început imediat după ce Nintendo a terminat Super Mario 3D, în 2013. O mulțime de idei au fost sugerate pe perioada de dezvoltare și pentru a incorpora toate ideiile, echipa care a lucrat la el a decis să folosească un nou stil de gameplay și anume sandbox. În Super Mario Odyssey jucătorul, bineînțele că îl va controla pe Mario, el va traversa lumea în barca lui în formă de pălărie, numită Odyssey, cu scopul de a găsi-o și de a salva-o pe prințesă. El va trebui să treacă prin diferite lumi numite „Kingdoms”, sau regate. Prin aceste lumi, Mario va căuta anumite obiecte, numite Power Moons ele sunt necesare pentru a face ca Odyssey să înainteze. Prin locurile prin care Mario va călători vor fi prezente și anumite zone numite „flat zones”, acolo el va fi plasat într-o lume de tip side-scrolling exact ca în jocul original, Super Mario Bros.

După ce îl vei găsi pe Cappy, vei putea să îl folosești pentru a poseda și controla alte personaje. Pentru a face asta va trebui să îl arunci pe Cappy spre ce vrei să controlezi, iar după vei avea controlul complet al personajului. Chiar și pălăria are o mică poveste, el te va ajuta să salvezi prințesa, iar tu îl vei ajuta să își găsească sora, Tiara, care a fost și ea răpită, tot de Bowser( drăguț, dar nu foarte original). Pe lângă această putere, cappy mai poate fi folosit și ca un jump pad sau ca o armă. Pentru mine a fost destul de interesant să îl văd pe Mario prin toate aceste lumi, foarte diferite, de exemplu prin lumea oamenilor, printre mașini și oameni sau printre dinozauri fioroși.

Stilul de Sanbox se potrivește de minune deoarece îți permite să explorezi și chiar ești încurajat să cauți cât mai multe Power Moons, deoarece ele sunt chei pentru regate diferite și unice. Unele dintre ele vor fi destul de greu de găsit și uneori este o adevărată provocare să ajungi la ele deoarece va trebui să rezolvi anumite puzzle-uri pentru a debloca diferite drumuri.

Stilul grafic este caracteristic pentru cei de la Ninetndo. Culoriile vii și personajele expresive foarte atent lucrate creează o atmosferă foarte plăcută ce te va trimit cu gândul la copilărie. Muzica și ea este o semnătură a celor de la Nintndo, foarte ușor de recunoscut. Jocul se mișcă excelent pe Nintendo Switch, 60 de FPS-uri constant, cu perioade relativ scurte de încărcare.

Ninetndo a făcut o treabă excelentă cu acest joc. Eu m-am simțit foarte bine ajutându-l pe Mario șă își găsească prințesa și chiar m-a trimis cu gândul la copilărie. Jocul este foarte distractiv și este imposibil să te plictisești.