SUPERHOT VR Review (PSVR)
  • Adrenalină pură generată de joc
Contra:
  • Destul de scurt
  • Povestea practic inexistentă
8.5Scor
7.1

Acum un an vorbeam despre SUPERHOT, un joc de tip “First Person Shooter”, produs și distribuit de SUPERHOT Team și a fost lansat pe data de 25 februarie pe platforma Steam. Jocul a fost primit foarte bine de jucători și critici, iar echipa a ascultat dorințele jucătorilor și a creat versiunea VR pentru joc, care oferă o cu totul altfel de experiență și duce la un nou nivel produsul. Noi l-am încercat pe Playstation 4 cu kit VR și puteți vedea o parte din gameplay aici.

Înainte să începem să vorbim despre gameplayul efectiv vreau să vă spun câteva cuvinte despre experiența VR trăită de noi în joc. În primul rând, motion controllerele de PS au avut de suferit destul de mult în timpul jocului. Camera este destul de mare, dar nu suficient pentru o experiență VR intensă. Un motion controller a făcut cunoștiință cu un perete în timp ce zburau obiecte prin jur care trebuiau prinse, prietena lui Marius, care a jucat jocul, a trebuit să iasă afară pentru că a fost foarte aproape să fie lovită și scaune au fost răsturnate. Toate aceste probleme au fost însă datorate spațiului dintr-o cameră normală, dar le-am amintit pentru că probabil și voi veți întâmpina astfel de probleme dacă decideți să încercați jocul. Înainte să vă avântați în aventura PS VR trebuie să vă și aprovizionați. Piața VR pentru consolă nu a fost foarte dezvoltată până de curând, dar încep să apară din ce în ce mai multe jocuri și, cel mai important, jocuri bune, nu toate prostiile prezente până acum. SUPERHOT VR este unul dintre acestea și probabil, principalul motiv în momentul de față care să vă motiveze să vă cumpărați un kit VR cu accesorii. Jocul nu merge cu controllerul DualShock 4 și i nevoie de 2 PlayStation Move controllere. Jocul îți comunică și că ai nevoie de spațiu suficient ca să te bucuri din plin de tot ce are de oferit.

Să trecem acum ș ial joc. Spre deosebire de varianta non-VR, jocul nu se mai concentrează foarte mult pe poveste și te aruncă mai repede în acțiune. Principalul aspect cu care trebuie să vă obișnuiți este faptul că totul se miscă în jurul vostru doar atunci când și voi vă mișcați, putând profita de acest lucru și planificându-vă strategia în timp ce stați. Timpul “îngheață”, dar nu 100%, totuși, inamicii încă pot trage asupra ta, tu văzând gloanțele și traiectoria pe care o s-o urmeze, putând să te ferești de ele în timp util și permițându-ți să te miști în direcția opusă. Mișcarea nu ma ieste așa de liberă ca în cazul jocului non-VR, unde te puteai mișca în liniște. Gândit pentru realitate virtuală, Superhot VR a fost reconfigurat complet, iar acum în loc să te alergi din stânga în dreapta, îți miști capul și corpul în ce parte vrei pentru a evita gloanțele și atacurile inamice, creând astfel secvențe în stil “Matrix”. Armele sunt destul de diverse, de la pistol, bâtă, katana sau armă automată (asemănătoare cu m4a1-s) și altele. Mai mult, cam toate obiectele din jurul pot fi transformate în arme în Superhot VR. Ai rămas fără gloanțe? nici o problemă. Puteți foarte ușor să doborâți inamicii folosind pumnii sau obiectele din jurul tău. Vezi un pahar de băutură? Perfect! Ia-l și dă cu el în capul celui care te atacă.

Pe cum înaintezi în joc, inamicii se înmulțesc și vin din multe direcții, fiind nevoit să te ferești de gloanțele tuturor, tu fiind în mijloc iar ei trăgând pe un perimetru destul de mare și neputând să te ferești. Vedeți mai jos un alt filmuleț în care situația a devenit destul de agitată și jocul este greu:

Nivelurile sunt destul de scurte, de fiecare dată când ești omorât, fiind nevoie să-l reiei de la început, la fel ca la jocul inițial, însă fiind vorba de un titlu VR acest lucru este bun pentru că ai nevoie de pauze de la joc. Am să vorbesc puțin despre senzația din joc când discutăm despre grafică și sunet. Impresia mea generală din gameplay a fost bună, Superhot VR fiind primul joc cu adevărat în “realitate virtuală” pentru PlayStation. Chiar dacă mai este destul de lucru pentru a avea o experiență completă care să te rupă de realitate, acest joc este un prim pas în direcția bună și anunță lucruri bune și noi care se vor întâmpla pe console în viitor.

În ceea ce privește grafica din joc, Superhot VR nu aduce ceva nou față de varianta standard. Deși grafica nu este foarte complexă, totul arată curat și foarte atent lucrat, locurile în care se petrece acțiunea sunt foarte simple, multe linii drepte în peisaj, usi, geamuri, camere, diverse obiecte aruncate în diverse locuri, pahare, sticle și alte lucruri asemănătoare. Inamicii sunt “construiți” dintr-o sticlă roșie, iar atunci când sunt omorâți se sparg în multe bucăți. Diferențele sunt făcute de universul VR. Ideea mișto este că jocul imită cu acuratețe realitatea și nu ai parte de mișcări SF, ci doar de timp care se mișcă în reluare. Vine cineva înspre tine? Uită-te în jur, pune mâna pe obiectul cel maki apropiat și lovește-l cu el. Cam asta e esența jocului. Practic totul pare intuitiv și nu trebuie să înveți nimic, doar te bazezi pe instinctele tale naturale. Grafica simplistă este destul de avansată în VR și senzația generală este una de agitație, de pericol și de adrenalină pură care nu dispare câteva minute după ce îți dai jos casca VR. Problema este că totul te copleșește, iar după o sesiune de 30 minute te doare cam tare capul și trebuie să faci pauză în mod obligatoriu.  Sunetul este și el la nivel de realitate virtuală și te poți ghida după el și întoarce capul în direcția din care ești atacat. Experiența, per total, este una extrem de bine conturată și cu adevărat creată pentru VR.

Superhot VR este cel mai bun joc VR pentru PlayStation pe care noi l-am văzut. Experiența este intuitivă, distractivă, bine conturată și executată. Jocul are și scăpări, care nu sunt chiar puține. În primul rând povestea este practic inexistentă, gameplayul durează 2-3 ore doar și nivelul de dificultate este destul de mare. Senzația oferită de joc face însă toți banii și dacă vreți să începeți pe VR, acesta este un punct extrem de bun de unde să porniți.

Poza de profil pentru CapShot