The Coma: Cutting Class Review
Poveste6
Sunet și atmosfeă10
Raport preț/calitate10
8.8Overall Score
6.2

Zilele trecute mă uitam pe Steam la lista de jocuri noi apărute și mi-a sărit în ochi un titlu anime numit The Coma: Cutting Class pentru faptul că se afla în topul listei cu cele mai apreciate jocuri. M-am uitat la descriere și poze și am văzut că este un Anime Horror și mi-am zis că nu poate fi mare lucru. citind totuși o parte din comentarii mi-am zis să-l încerc totuși, pentru că prea multă lume îl lăuda. Cei de la Devespresso Games au fost drăguți și mi-au pus la dispoziție o cheie pentru joc. Nu am avut prea mult timp zilele trecute, așa că am prins o ocazie să mă joc în această seară… pe liniște și întuneric… PROASTĂ IDEE! Vă voi explica și de ce, acum să vă spun câte ceva despre joc.

Comeon_TheComa

Personajul principal este un elev la un liceu din Coreea pe nume Youngho. Te trezești târziu și întârzii la școală în ziua examenelor, iar după ce te chinui să ajungi la timp în sală pentru examen adormi. Te trezești noaptea, singur în școală (sau așa crezi tu) și trebuie să găsești o cale de scăpare, dar mai întâi să scapi cu viață. Nu pot dezvălui prea mult din poveste, pentru că jocul este tipic anime și povestea se desfășoară pe parcursul jocului, iar dacă vă spun prea multe vă stric experiența.

TheComa_Screenshot_additional1

The Coma: Cutting Class este un joc creat în 2D, pe care îl joci din tastatură. Te miști stânga-dreapta cu A și D, folosești tasta E pentru a interacționa cu obiecte, tasta B pentru a deschide buzunarul sau ghiozdanul și încă câteva taste pe care nu le rețin acum. Jocul se mișcă excelent și nu am întâmpinat probleme, spre deosebire de alte jocuri care nu sunt special concepute pentru platforme moderne, lucru bun, mai ales pentru că rulez Windows 10 x64.

TheComa_Screenshot_additional2

Jocul este un horror coreean, cu o atmosferă cum doar asiaticii o puteau crea. Chiar dacă nu mă așteptam să găsesc ceva înspăimântător sau care să mă miște la acest joc, parcă m-am simțit eu în joc și urmărit de creaturi. The Coma: Cutting Class este un joc diferit de ceea ce am jucat până acum… este un horror 2D, dar este în același timp un joc de supraviețuire și un joc de explorare. Mai mult este și un joc clasic anime, cu multe dialoguri și lucruri de citit.

TheCOMA_devespressoshot_003

Jucând cu Youngho va trebui să alergi între cele 3 clădiri ale școlii, căutând indicii și scăpând de „monstru”. În timp ce te plimbi vei găsi diferite obiecte, precum mâncare sau suc, care îți redau din viață, cafea, care îți menține atenția acută, bani sau fragmente de mesaje. În timp ce „bântui” prin școală, ești urmărit de o „diavoliță”, împotriva căreia nu poți luci, doar poți fugi de ea. M-am cam panicat prima dată când am întâlnit-o, dar fiindcă jocul e bine realizat și sunetele sunt bine concepute, am reușit să anticipez momentele când aceasta se apropia și am reușit să mă ascund. Singura ta „armă” este o lanternă, pe care eu am încetat însă să o folosesc, pentru a nu atrage atenție nedorită. Vă las aici un gameplay să vă faceți o idee despre joc, este de aproximativ 30 de minute, am oprit înregistrarea pentru a nu vă dezvălui prea mult din joc:

Nu știu dacă se vede prea bine din videoclip, dar chiar dacă nu pare mare lucru, jocul chiar îți dă ceva fiori, mai ales dacă îl joci noaptea. Dezavantajele pe care le-am observat în gameplay sunt date prin faptul că dacă îl joci atent, reușești destul de ușor să păcălești „monstrul”, iar nivelul de dificultate nu este foarte mare, iar automat durata jocului este redusă. M-a încurcat puțin și faptul că am uitat pe unde am trecut și am ajuns să trec prin unele locuri i de 4 ori.

TheCOMA_devespressoshot_004

The Coma: Cutting Class nu vine cu un motor grafic performant, însă grafica 2D este bine realizată. Sunt multe elemente subtile, care poate trec neobservate de gamerul uzual, dar vor fi atent studiate de fanii anime. Personajele și atmosfera este în stilul clasic Coreean, iar animațiile sunt bine puse la punct. Sincronizarea dintre mișcare, evenimente și sunet este excelentă, ceea ce și face mare parte din acest joc. Practic dacă îl jucam pe mut, unu la mână, jocul era plictisitor și anost și, doi la mână, nu treceam prea departe.

TheCOMA_devespressoshot_001

Nu este foarte simplu să realizezi o astfel de atmosferă la un joc, mai ales la unul indie și, în plus de atât, nu este ușor să direcționezi sunetul corect, lucru care m-a bucurat enorm când am jucat The Coma: Cutting Class. Sunt multe shootere moderne, care folosesc interfețe grafice sofisticate și în care nu pot să-mi dau seama exact de unde se aude inamicul, dar în acest joc, puteam aproxima chiar și distanța.

TheCOMA_devespressoshot_005

The Coma: Cutting Class este un joc neașteptat de bun, un horror 2D foarte bun, care m-a ținut în priză și, cel mai important, m-a ținut treaz. Povestea nu este extraordinară, dar atmosfera este excelentă. Gameplay-ul este cursiv și alert. Investiția nu este mare, jocul fiind disponibil pe Steam la prețul de 9,99€, iar pentru acest preț primești o experiență horror mai bună ca în alte titluri din aceeași categorie, disponibile la prețuri mai mari. Îl recomand cu plăcere. Gameplay plăcut!