This is the Police 2 Review
Grafică10
9Overall Score
0.0

Dezvoltatorul Weappy Studio se întoarce anul acesta cu un nou titlu din seria de jocuri This is the Police. Echipa care a creat continuarea nu s-a grăbit să lanseze This is the Police 2 prea curând, iar de aceea a reușit să ofere o nouă experiență care nu îi dezamăgește pe fanii primului titlu din serie, păstrând formula inițială și în același timp aducând caracteristici noi.

This is the Police 2 continuă povestea din originalul titlu, urmărind-ul pe protagonistul Jack Boyd al cărui plan de a strânge jumătate de milion de dolari înaintea pensionării lui din funcția de șef al poliției din Freeburg, eșuează lamentabil și devine, în mod ironic, un fugitiv căutat de poliție. La fel ca în primul joc, povestea este prezentată la finalul zilelor din gameplay prin scurte animații sau imagini în stilul benzilor desenate, dar spre deosebire de acesta, aici acțiunea se desfășoară mai încet și sunt mai multe zile de jucat până vei da din nou de un cutscene.

Jack Boyd se refugiază într-un oraș nordic numit Sharpwood, unde după câteva întâmplări care au fost în favoarea acestuia, folosind un nume fals, el devine din nou șef al poliției, dar de această dată în Sharpwood.

This is the Police 2 are la bază același gameplay în care gestionezi personalul poliției, conduci investigații, răspunzi la apeluri de urgență și lupți contra crimei, dar aduce multe caracteristici și elemente noi ca să mențină gameplayul interesant. Apare un oraș nou, în care oamenii sunt diferiți, care automat influențează natura crimelor din apelurile de urgență și din investigații. Pe lângă acesta se mai introduc persoane care oferă contra cost diverse bunuri și chiar servicii pentru polițiștii din departament, cum ar fi câteva ore de relaxare pentru ofițerii extenuați, tratament pentru cei alcoolici, cursuri de tras la tir, etc.

Probabil cea mai importantă caracteristică adăugată este modul în care ofițerii interacționează cu asalturile. Aceste asalturi sunt fie planificate cu câteva zile în urmă, fie pe loc pentru situații de urgență. În acest mod, jocul se transformă într-o luptă turn-based de strategie. Ești obligat să trimiți șase ofițeri pe care îi controlezi individual și care au diferite abilități pe care le atribui fiecăruia în funcție de situație și de stilul în care vrei să abordezi lupta.

Poți ordona ofițerilor să se miște și să doboare infractorii într-un mod gălăgios sau tăcut pentru a nu alarma restul inamicilor. Bazat pe obiectivul dat în misiune, ai obbligația să omori inamicii sau să îi arestezi. Situațiile variază de la jafuri la bombe cu ceas și ostatici. Aceste asalturi sunt foarte complexe, se întâmplă periodic și fac ca gameplayul să fie mult mai incitant și diferit de primul joc din serie, ceea ce m-a făcut să vreau să le întâlnesc cât mai des pe parcurs.

La sfârșitul fiecărei zile alegi ce polițiști vor fi pe tura din ziua următoare, iar mulți pot să refuze dacă nu au respect pentru tine, iar alții pot veni la muncă mahmuri și riscă să ajungă în spital câteva zile dacă sunt trimiși la apeluri. În același timp jucătorul trebuie să gestioneze corect ce echipament îi dă fiecărui ofițer în funcție de abilitățile sale și apoi să trimită ofițerii potriviți pentru situația din apelul de urgență. În acestea uneori cel mai eficient este să le ordoni polițiștilor să folosească forță brută sau să îi convingă pe suspecți să se predea pașnic, etc.

În funcție de cum se descurcă ofițerii tăi în misiuni, vor primi stele și puncte pe care tu le vei atribui abilităților lor ca să le îmbunătățești. Felul în care decurge ziua de muncă influențează câte capace de doze vei primi la sfârșitul acesteia, cu care cumperi echipament nou și recrutezi alți polițiști.

This is the Police 2 nu este un joc care să te țină de mână pe parcurs, iar greșelile au un impact semnificativ și nu se remediază ușor. Jocul este croit foarte bine pentru fanii care s-au descurcat bine în primul, dar poate părea puțin prea greu pentru un novice.

Aspectul jocului nu s-a schimbat, ci rămâne în continuare o grafică simplistă cu culori reci și arătoasă totodată. Am fost încântat de apariția ocazională a filmulețelor animate între zilele din joc, în loc să fie doar acele imagini deoarece este prezentată povestea într-un mod mai plăcut pentru jucător.

Efectele sonore par mai clare, vocile personajelor sună foarte bine, dar nu sunt în totalitate fericit cu muzica de pe fundal care se oprește când se termină melodia în timpul zilei din gameplay. În plus, am sperat să fie mai multe cântece în al doilea joc, dar s-a dovedit contrariul. Muzica este bună, totuși lista scurtă de melodii se repetă foarte mult în prima parte a jocului, până la un moment dat apar puține melodii în plus.

Una peste alta, This is the Police 2 aduce multe îmbunătățiri și elemente noi la gameplay și face o treabă bună la capitolul grafică dar nu excelează la categoria poveste. Jocul oferă câteva zeci de ore de gameplay, dar nu multă rejucabilitate. Îl recomand cu căldură celor care se întorc la serie, dar și nou-veniților.