Înregistrare
Or


O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.
Tower 57 Review
Gameplay8.9
Design al nivelelor9
Grafică8.8
Sunet7.7
Puncte tari
  • Gameplay dinamic
  • Potențial de rejucabilitate
Puncte slabe
  • Hitbox-uri problematice
  • Campanie scurtă
8.6Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0

Tower 57 este un shooter inide nou de aventură cu grafică pixelată creat de către Pixwerk și adus pe Steam luna aceasta de 11 bit studios. Jocul a primit multă atenție înainte de lansare la E3 2017, iar acum am avut șansa să petrec niște timp cu el și pot spune că nu m-a dezamăgit.

Povestea nu este un element important în Tower 57, dar ideea principală este că un grup de luptători experimentați vor să se revolte împotriva conducătorilor lumii și se infiltrează în Turnul 57 ca să ajungă la vârf, unde probabil se află persoanele în cauză.

Gameplay

Tower 57 poate fi jucat în single-player, totuși jocul pune accent pe munca în echipă din modul co-op. Eu nu am avut cu cine să parcurg campania, așa că am ales trei personaje cu care să încep single-player-ul.

În single-player ca să compenseze pentru lipsa jucătorului cu numărul 2, utilizatorul e lăsat să își aleagă trei dintre cele șase personaje cu care va traversa nivelele. Fiecare personaj arată și se comportă diferit, având alte tipuri de arme, abilități speciale și voce. Abilitățile speciale sunt chiar interesante și realizate creativ. De exemplu, mafiotului îi vine în ajutor o mașină plină de gangsteri care împușcă toți inamicii prezenți pe ecran.

Sistemul de combat este destul de bine pus la punct, cu o singură excepție, aceasta fiind hitbox-urile tuturor obiectelor și a unor inamici care nu sunt destul de mari și uneori gloanțele trec prin ele. În rest, controlul personajelor se comportă bine, iar toate armele pe care am avut ocazia să le folosesc sunt unice și utile. Majoritatea puștilor sunt bune în orice situație, dar vin nivele în care te vei bucura că poți căra câte trei arme diferite deodată, ca să poți trece de la gloanțe la proiectile explozive când situația le cere. Ele pot fi îmbunătățite din când în când la finalul unor nivele din turn folosind monede. Monedele le primești atunci când spargi cutii sau omori inamici.
Aproape toate armele cer muniție și aceasta e suprinzător de des întâlnită, dar în același timp folosești atât de multă muniție dintr-o armă că până întâlnești o cutie, probabil că deja ai schimbat-o pe una găsită pe jos care are deja gloanțe.

O caracteristică a jocului care mi-a plăcut la maxim e sistemul de upgrade al personajelor. În loc să fie modul obișnuit întâlnit peste tot, în Tower 57 faci upgrade la membrele oamenilor tăi. Ai pierdut un braț în luptă? Nicio problemă, te rezolvă shopul cu unul robotizat care îți sporește și puterea de foc a tuturor puștilor.

Tower 57 are la bază acel stil de joc arcade în care jucătorul are mai multe vieți, dar aici după ce mori ți se dă unul dintre cele 3 personaje alese la începutul campaniei, care vine cu alte arme și abilități, ceea ce face ca gameplayul să fie mai dinamic și mai puțin repetitiv. Poți odată la câteva etaje ale turnului să îi reînvii pe camarazii tăi cu un tip glob găsit la întâmplare prin nivele. Dacă toți oamenii tăi mor, atunci iei etajul de la început. Pe cât de greu e jocul, nu am rămas fără oameni prea des, ci m-am bazat pe trusele de prim ajutor.

Designul nivelelor e foarte bine realizat în joc. Niciodată nu am văzut să se repete schema unui etaj când treceam la următorul. E plin de capcane și răuri de acid, dar e bine că sunt zone în care ești lăsat să te plimbi și să distrugi obiecte pentru bani, ca să îți mai tragi sufletul după luptele intense.

AI-ul e suprinzător de deștept și imprevizibil. Există un număr foarte mare de tipuri de monștri, unii care apar de nicăieri sau se transformă din simple butoaie care par inofensive la primă vedere. Inamicii sunt variați și începi să înțelegi după un timp ce tip de armă funcționează mai bine contra cărui tip de monstru.

Pe parcursul timpului pe care l-am petrecut cu jocul, nu am putut spune că eram sigur de ce va urma pentru că nivelul de dificultate crește și scade când te aștepți mai puțin, în loc să devină progresiv mai greu pe măsură ce avansezi. Asta te face să rămâi alert și nu lasă jocul să devină repetitiv.

La capitolul bug-uri, nu am întâlnit decât câteva la început pe care le-am putut ignora.

Tower 57 are potențial a fi rejucat, având în vedere complexitatea și diversitatea nivelelor. Poți termina campania cu trei personaje și să o reîncepi cu celelalte trei și să ai o experiență mai diferită pentru că poți aborda nivelele într-un mod diferit.

Grafică și sunet

Stilul estetic pixelat arată foarte bine și se potrivește tipului de joc cu un ritm rapid deoarece îi permite jucătorului să se concentreze pe împușcat fără să fie distras. Personajele și monștrii au aspecte diferite și sunt ușor de diferențiat de fundal. Alt punct forte al jocului e felul cum abordează sângele. Monștrii explodează într-un nor de sânge care e foarte satisfăcător și simultan nu acoperă prea mult din ecran.

Nu pot spune că în joc coloana sonoră m-a impresionat, totuși muzica s-a potrivit atmosferei. Armele sună diferit, dar nu și destul de clar pentru placul meu; la fel în cazul personajelor.

Concluzie

Pot spune că Tower 57 se află printre cele mai bine făcute shootere pixelate de acest fel de pe Steam. Posibilitatea de a fi rejucat compensează într-o oarecare măsură pentru timpul scurt de 4 ore de gameplay (diferă în funcție de dificultatea aleasă). Controlul e bun, jocul are multă varietate. Dacă în general îți plac jocurile ce fac parte din genul acesta, te sfătuiesc să iei în considerare Tower 57. Jocul e disponibil pe Steam la 11,99 euro.

Lasa un comentariu
%d blogeri au apreciat: