Troll and I Review
Grafică5
7.5Scor
0.0

Producătorul Maximum Games, în parteneriat cu Spiral House, au lansat jocul de aventură Troll and I pe 21 martie și am avut și noi ocazia să îl testăm. ”Troll and I” este un joc de aventură, care prezintă povestea unui băiețel pe nume Otto și a prieteniei sale neconvenționale cu un Troll.

În ani ’50 în Europa de Nord, un tânăr băiat pe nume Otto este forțat să fugă de acasă după ce un grup de vânători de recompense distrug satul său în căutarea unei creaturi mitice ce se presupune că se ascunde în pădurea învecinată. În fuga sa, copilul dă din întâmplare peste creatură și între ei e leagă o prietenie. Așa începe aventura lui Otto și a Trollului. Lucrând împreună, cei doi pornesc într-o aventură printr-un ținut plin de pericole și dușmani la tot pasul. Lucrând împreună, cei doi își folosesc abilitățile fizice (a băiatului) și magice (ale Trollului) pentru a se furișa și lupta pentru a reajunge acasă în siguranță. Pădurea este plină de pericolele și lucruri necunoscute, iar munca în echipă este esențială pentru supraviețuire.

După cum ne spune povestea, avem două personaje în joc Trollul și Otto. Protagonist este copilul care este mic și slăbuț, dar are excelente abilități fizice care îi permit să se miște agil prin locuri strâmte și să evite obstacole. Fiind mic, el este firav și aici intră în ecuație trollul care este gigantic și puternic și rolul său în joc este să-l protejeze pe Otto. În joc putem controla ambele personaje trecând de la unul la altul, iar munca lor în echipă este esențială. Cel mai bine jocul ar fi jucat în multiplayer, care este posibil în doi jucători prin intermediul split-screen. Jocul poate fi jucat din tastatură și manetă, dar este greoi din tastatură, așa că am optat să îl joc cu ajutorul controllerului de Xbox One.

Încă de la început ai nevoie de acțiune cooperativă pentru că vei juca cu Otto pentru că jocul este mai fluent așa și la un moment dat ajungi la un obstacol pe care nu îl poți trece având nevoie de Troll. Troll and I are elemente specifice unui joc de supraviețuire pentru că aduni diferite obiecte pentru a termina misiunile și trebuie să faci și crafting. Încă de la început ai un mic puzzle de rezolvat pentru că trebuie să treci peste o zonă cu bolovani și nu vei putea cu băiatul. trebuie să cauți prin jur și să găsești un obiect pe care să te cațeri. Căutând prin jur identifici o aripă de avion pe care nu o poți muta însă aici intervine „monsrul”. Treci pe el și ridici aripa cu el, creând astfel o platformă pentru Otto pentru a putea trece mai departe.

Schimbarea personajelor este fluidă și rapidă, ceea ce e bine, însă după ce avansezi în joc ai nevoie de ambele personaje și fără partener de joc este destul de greu de înaintat. Totuși, din păcate în coop jocul devine plictisitor când pentru unul când pentru altul din jucători. Chiar dacă joacă doi în același timp, momentele când amândoi au câte ceva de făcut sunt puține. De exemplu, cu Otto poți face crafting, fie dacă creezi arme sau obiecte care să te ajute la finalizarea unui puzzle, iar ca să le creezi trebuie să cauți atent în jurul tău, timp în care Trollul stă nemișcat sau se plimbă aiurea să nu se plictisească. Cu trollul trebuie să-ți upgradezi puterile magice lucruri cu care nu te poate ajuta Otto. Mă așteptam ca modul coop să fie mai distractiv, dar din păcate ambii jucători implicați ajung să se plictisească pe rând și, așadar, jocul este mai plăcut single player când treci de pe un personaj pe altul, având tot timpul ceva de făcut.

În luptă poți alege să te bați cum vrei, fie cu un personaj fie cu celălalt. Trollul ar fi alegerea principală, dar trebuie să îți amintești că el e masiv și lent și vulnerabil la atacuri și trebuie tot timpul să folosești magia pentru a te vindeca. Cu toate acestea, armele lui sunt foarte eficiente. Îți poți călca în picoare adversarii sau lovi cu pumnii sau chair da cu palma măturând grupuri întregi de inamici.  Când joci cu Otto trebuie să te miști repede și să folosești armele pe care le-ai creat prin crafting. De aproape dai pe butoane ca în Street Fighter ca să lovești repede, dar trebuie să ai grijă să parezi loviturile pentru că ești fragil și mori repede. Eu am ales de cele mai multe ori să lupt cu trollul din motive evidente și luptele nu mi-au pus probleme majore în joc. Ceea cea pus probleme a fost rezolvarea puzzlelurilor.

Craftingul în joc este o parte esențială în puzzleluri și trebuie să găsești materiale pentru crafting. Spre deosebire de marea majoritate a jocurilor care implică astfel de activități, Troll and I nu te pune să aduni sute de obiecte inutile sau sute de bucăți din același material ș isă rămâi fără spațiu, ci îți dă, în mare parte, ceea ce ai nevoie. Găsești relativ repede marea majoritate a ingredientelor necesare, cu puțin excepții la ingredientele specifice, rare, care te pot face să te enervezi pe alocuri pentru că te tot învârți prin aceleași locuri după ele. Căutând ingrediente găsești și obiecte de colecție care vor genera trofee în joc, ceea ce este drăguț și 100% opțional.

Grafica pare foarte interesantă din poze dar în joc lucrurile nu stau chair așa. grafica pare să fie ca pe o consolă de generație veche (PS3 ? ) și duce lipsă de multe opțiuni la care ne-am fi așteptat de la un joc pe PC. Nu ai practic opțiuni avansate de personalizare a graficii.  Mai mult dacă schimbi vreuna din puținele setări posibile, jocul trebuie repornit, parcă ar fi unul din anii ’90. Mișcarea nu este fluidă și este obositoare pe alocuri cu prea multe efecte de blur și fără posibilitate de a le elimina. Când joci cu Trollul, acesta fiind mare sunt multe momente în care camera se fixează pe el și obturează orice altceva. Mai mult, chiar dacă jocul rulează fluid, există scăderi frecvente de FPS care eu nu mi le explic.

Ca și concept jocul este interesant, povestea este captivantă însă implementarea pe PC are multe lipsuri. Din păcate, Troll and I arată ca un joc portat de pe console. Chiar dacă nu are cerințe mari de sistem, sunt moment în joc când totul se blochează inexplicabil, continuând apoi ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Per total, jocul n ueste rău, dar arată ca unul de 20-25 euro, nu de 50.