This War of Mine este un joc excepțional de tip survival creat de 11 bit studios, despre care puteți afla mai multe detalii în recenzia noastră. Acum voi vorbi despre cea mai nouă expansiune adusă jocului, aceasta fiind intitulată „Father’s Promise”, care apare la trei ani de la lansarea lui This War of Mine. DLC-ul face parte dintr-o serie nouă de expansiuni separate (This War of Mine: Stories), el fiind primul dintre ele.

Spre deosebire de jocul întreg, Father’s Promise DLC se concentrează pe poveste, nu doar pe aspectul de supraviețuire din joc. Joci drept Adam care e un civil prins în mijlocul războiului împreună cu fiica sa, după ce soția lui a murit, iar fiica lui ajunge extrem de bolnavă. În primele zile ești obligat să rămâi în casă și să cauți mâncare, jucării și medicamente pentru fiica ta care e imobilizată la pat. În acest timp, nu poți dormi și după câteva zile nedormite ajungi să leșini de oboseală, timp în care fratele tău o răpește pe fată în încercarea lui lacomă de a scăpa din țară, având prioritate din cauza unui copil bolnav.

Aici începe partea din gameplay în care ești pe cont propriu și cutreieri clădirile din apropiere în căutarea fiicei lui Adam. Pentru câteva zile din joc, te întorci la stilul clasic de joc survival din This War of Mine unde faci schimburi cu alți supraviețuitori, iar în fiecare noapte mergi la o altă clădire în căutarea resurselor resurselor ce sunt esențiale să te țină în viață și să poți construi diverse lucruri în casa ta, cum ar fi un aragaz, un pat, sau un pod care duce la clădirea învecinată ce are mai multe resurse și nu necesită un drum mai lung de 5 secunde.

După un timp petrecut căutând materiale și mâncare, jocul îți reamintește scopul pe care îl are Adam atunci când afli că fiica lui a fost răpită pentru a doua oară după ce îl găsești pe fratele tău înjunghiat într-o clădire. Mai departe continui să o cauți și povestea încetul cu încetul se dezvoltă și devine puțin mai interesantă. Per total, povestea nu este rea, iar în plus îți dă un motiv să te concentrezi pe altceva decât simpla supraviețuire a grupului tău.

Înafară de gameplayul condus de poveste, Father’s Promise nu reușește să aducă multe alte caracteristici jocului de bază. Ai ocazia să explorezi o hartă nouă și foarte puțini oameni noi. Nu am o problemă cu asta, dar am sperat să fie adăugate măcar melodii sau interacțiuni și obiecte noi care să facă să se simtă că joc o expansiune, nu că reiau aceeași campanie cu alt protagonist.

În concluzie, DLC-ul Father’s Promise pentru This War of Mine este pentru iubitorii jocului care vor să se întoarcă la acesta și să facă ceva mai nou. Expansiunea te va ține ocupat multe ore și vei descoperi o poveste tristă a unui tată disperat să își protejeze fiica de ororile aduse de război. La un preț de numai 2 euro pe Steam, cu siguranță merită jucată expansiunea. A fost anunțat că următorul DLC din serie își are lansarea în 2018 și sper că va îndrepta micile problemele existente în primul.