Warhammer: End Times - Vermintide Review
8.6Overall Score
7.3

Fatshark lansează pe data de 23 octombrie un nou joc din franciza Warhammer, Warhammer: End Times – Vermintide. Jocul nu este unul de strategie, ci unul de acțiune first-person, în genul hack-and-slash, cu acțiunea plasată în universul fantastic Warhammer.

Acțiunea din Vermintide are loc în Ubersreik, un oraș capturat de Skaven, o rasă de șobolani bipezi, care distrug tot în jur. Tu vei intra în rolul unuia din cei 5 eroi disponibili și vei încerca să recucerești zonele cheie ale orașului. Luptele se vor duce pe tot teritoriul orașului, de la Magnus Tower la Under Empire.

Release-Date-Announcement-Screenshot-2

De cum intri în joc, ești pus să alegi unul din cele 5 personaje despre care vă spuneam mai sus. Astfel, poți alege să joci cu:

• Witch Hunter – vânătorul de vrăjitoare, care are în arsenal 2 săbii, topor, pistol, arbaletă și pistol automat
  • Waywatcher – un elf, care beneficiază de toate armele cunoscute rasei, de la pumnale la arcuri
  • Empire Soldier – un veteran de război, care duce armele grele, lovind cu ciocanul și arme de foc
  • Dwarf Ranger – un pitic războinic nervos, în stilul celor din filmele Stăpânul Inelelor, care vine înarmat cu o secure și arbaletă
  • Bright Wizard – o vrăjitoare care lupta pentru omenire folosindu-se de puteri magice.

bh-heroes

Alegerea nu pare grea și mai toți jucătorii vor merge pe mâna eroului cu care sunt deja obișnuiți din alte jocuri, însă veți vedea că nu e așa de simplu precum pare. Odată ales caracterul, te vei trezi într-un han, iar în mijloc ai o masă de unde îți poți alege misiunile. În varianta beta, sunt 3 misiuni disponibile, urmând ca din data de 23 să putem juca toate cele 13 misiuni ale jocului.

Bright_Wizard_Screenshot_001

Gameplay-ul se desfășoară în 4 jucători și ai la dispoziție 5 nivele de dificultate. Poți alege să joci cu prietenii sau offline (cu boți), setând modul Privat la conexiune, sau poți alege să joci Online, fie găzduind serverul sau alăturându-te unui joc deja început. Având în vedere că  Vermintide se joacă cooperativ, trebuie să îți alegi bine colegii de echipă dacă vrei să speri la victorie. Fiecare erou are plusuri sau minusuri, iar pentru a putea face față jocului, trebuie să profiți de toate avantajele pe care le ai. Și, chiar dacă jocul este în beta, nu stai mult să-ți găsești coechipieri. Multiplayerul se conectează rapid, iar pingul este excelent.

Dwarf_Ranger_Screenshot_003_2015-06-10

Jocul nu pare foarte complicat, dar pe când te pregătești să te relaxezi, te trezești într-o situație fără întoarcere și nu mai ai alternative, iar meciul este pierdut. Puteți vedea mai jos încercările noastre eșuate:

Per total, gameplay-ul este bun, singurul lucru care mă deranjează este poziția camerei. De multe ori nu văd în lateral și mă trezesc lovit de inamici, iar când vin mulți, problema este gravă. Nivelul de dificultate al jocului este ridicat, poți lua destul de ușor bătaie chiar și pe „Easy”. Vermintide are 13 misiuni, iar fiecare durează aproximativ 40 de minute, dacă reușești să o termini. Practic ai asigurată o durată de joc de 12 ore, însă prin faptul că jocul e cooperativ în online, poți juca mult mai mult, fără să te plictisești. Luând în calcul acest lucru, raportul preț/calitate al jocului este excelent.

EGX-Screenshot

Vermintide este un first person, cu grafică modernă și bine realizată. Animațiile sunt bine gândite și nu sunt deranjante. Dacă ar fi să caut să găsesc probleme în legătură cu acest aspect, mă pot gândi doar la poziția camerei, de care am vorbit mai sus. Cerințele de sistem sunt destul de ridicate, iar dacă nu ai un sistem performant, vezi inamicii prea târziu și s-ar putea să nu poți riposta suficient de repede.

fatshark_gdc-2015_02

Pe partea de sunet, lucrurile stau puțin mai prost. Dialogurile sunt foarte bine realizate, vocile personajelor sunt interpretate bine, însă în joc, mie mi se pare că nu sunt direcționate prea bine sunetele. Chiar dacă folosesc niște căști de gaming mai mult decât decente, nu-mi prea dau seama de unde vin inamicii și mă trezesc lovit din spate. Muzica de fundal și atmosfera sunt foarte bune, oamenii de la Fatshark au făcut o treabă foarte bună.

Gamescom_Vermintide_Screenshot_002

Dacă vrei să joci un hack-and-slash, fără temă asiatică, fără ninja și samurai care împrăștie tot în jur și, mai ales, dacă ești și un fan al seriei Warhammer sau a filmelor gen Stăpânul Inelelor, Vermintide este o alegere excelentă. Jocul are un gameplay alert, o grafică bună și promite o experiență de joc de lungă durată. Chiar dacă vrei să joci online sau offline, Vermintide îți va oferi o experiență plăcută.

În perioada următoare, urmăriți secțiunea Video, vă vor aștepta mai multe filmulețe de gameplay pentru Vermintide.