Worms W.M.D Review
Grafică10
Sunet8.6
9.4Scor
0.0

Nu cred că există vreun jucător cât de cât serios care să nu fi jucat măcar puțin Worms până acum. De-a lungul timpului, Team17 a redesenat, redefinit și regândit jocul Worms, lansând o serie de jocuri, atât în grafică 2D, cât și în 3D. Am jucat multe dintre ele, dar nu m-a atras niciodată varianta 3D, chiar dacă venea cu grafică mai bună, care aducea totuși confuzie în gameplay. După 25 de ani, la ceas de aniversare, se lansează Worms W.M.D. Jocul readuce pe ecranele noastre clasicul 2D, reimaginat, cu multe elemente noi pentru serie și multă multă acțiune. Proaspăt reîntors din concediu acesta a fost primul joc pe care l-am testat, fiind nerăbdător să-l încerc și nu m-a dezamăgit, așa că aș dori să vă vorbesc puțin despre el.

Despre joc

Râmele se întorc în cel mai destructiv joc Worms de până acum. Beneficiind de cea mai apreciată variantă grafică de către jucători, cea în 2D, jocul ne aduce un engine proaspăt, arme noi, un sistem de crafting, vehicule și clădiri cu care poți interacționa de această dată. Jocul promite să ne aducă cea mai bună experiență Worms de până acum, cu suficiente misiuni single-player care sunt menite să te indrocucă în toate tainele jocului și să te pregătească pentru MULT conținut multiplayer.

WormsW.M.D_Airstrike

Din momentul în care lansezi Worms W.M.D îți dai seama imediat că ești într-un joc Worms. Chiar dacă interfața este nouă, modernă, schimbată, elementele clasice îți sunt prezente, iar primul lucru pe care îl faci este să-ți creeze echipa. Ai de ales un nume pentru noua ta echipă, trebuie să-ți botezi fiecare din cele 8 râme și îți alegi modelul sau skinul pe care îl aplici asupra râmelor, coloana sonoră, piatra de mormânt și animația specifică. Acest lucru îl regăsim și în tiltlurile mai vechi din serie, însă posibilitățile oferite de noul joc sunt semnificativ mai multe, fie că vorbim despre tema principală a echipei, sunete sau animații. Am pierdut ceva timp aici dar nu am insistat prea mult pentru că eram nerăbdător să joc.

WormsW.M.D_BaseballBat

Similar, din nou, cu vechiile titluri Worms, primul lucru care ar trebui să-l faci este să parcurgi tutorialul, care este structurat în diferite misiuni. Fiecare misiune are un scor pe baza căruia se determină îndemânarea ta și performanța reușită și, automat, bonusurile pe care le primești. Tutorialele sunt destul de multe și acoperă practic tot ce trebuie să știi, de la mișcări de bază, folosirea armelor, până la crafting și folosirea vehiculelor. Dacă dorești poți relua fiecare misiune de câte ori vrei ca să reușești un scor mai bun sau poți sări peste tutoriale pentru a trece la campania propriu-zisă.

WormsW.M.D_NewWeapon_DodgyPhoneBattery

Toate misiunile single-player se joacă împotriva AI-ului. Acesta este împărțit pe nivele de dificultate, la fel ca în Worms Armageddon spre exemplu, deveniind din ce în ce mai puternic, iar la nivelele superioare pune probleme. Încă de la început ești introdus în noile elemente cu care vine Worms W.M.D. În primul rând aș vrea să vorbesc despre clădiri, care chiar dacă existau și în jocurile vechi, acum ele pot fi exploatate intrând în ele. Până acum ele reprezentau doar un adăpost după care te puteai ascunde și ca să treci de ele trebuia să le ocolești. De acum însă poți intra în ele, să-ți ascunzi mai bine râmele și chiar să-ți folosești arsenalul din ele, protejându-te și atacând în același timp.

WormsW.M.D_CraftedWeapon_SuperFlatulenceSheep

În ceea ce privește armele, acestea fiind multe, peste 80 după cum spun producătorii, dar multe din ele disponibile doar prin crafting. Craftingul presupune colectarea de ingrediente în timpul meciului, dezasamblarea armelor pentru piese și reconstruirea altora pe bază de rețete. Chiar dacă nu sunt atras de crafting, în Worms e distractiv, pentru că poți modifica unele arme, mai ales la grenade și poți schimba puterea acestora sau modul lor de funcționare. Spre exemplu, poți desambla un Holy Grenade și folosind piesele disponibile o poți reasambla astfel încât la explozie, pe lângă groapa imensă pe care o crează să elibereze și foc sau gaz.

WormsW.M.D_CraftedWeapon_AngryDonkey

Cu toate aceste noi îmbunătățiri aduse jocul tot pare clasic, funcționând după regulile standard din Worms, fiecare jucător având o tură cu o râmă și un timp pe fiecare tură. Introducerea vehiculelor schimbă însă situația jocului. Acestea îți permit să te plimbi liber pe hartă, trecând repede peste obstacole și râme inamice. Poți găsi tancuri pe teren, dar poți folosi ți mașini din Rocket League, toate fiind create pentru a putea crea haos total. Unii jucători se plâng că aceste elemente strică jocul și echilibrul din el, dar eu sunt de părere că acestea aduc, de fapt, distracție înzecită. Chiar dacă este enervant când adversarul le folosește, tu te distrezi mult cu ele, drept urmare aceasta este o strategie, de fapt, menită să avantajeze jucătorii care știu să profite de momentele oportune.

WormsW.M.D_FirePunch

Trecând de modul single-player, ajungem la partea cu adevărat distractivă a jocului: multiplayerul. Acesta se desfășoară cu ajutorul Lobby-urilor create de un jucător, căruia i se pot alătura un număr de adversari. Nu există echipe ca în Clan wars, de exemplu, deci fiecare joacă pentru el, lucru care pe mine nu mă deranjează. Oricum tota așa jucam și titlurile vechi, loviind cunoscuții doar ca să îi enervăm și era destul de distractiv. Terenurile de joc sunt generate dinamic și, chiar dacă nu există o mare varietate de terenuri, acestea arată foarte bine în engine-ul jocului. Fiecare meci în multiplayer îți dă un număr de puncte în funcție de ceea ce realizezi în timpul jocului. Nu este neaparat necesa să câștigi fiecare meci pentru a aduna puncte și a crește în grad, ceea ce face ca jucătorii cu grad mare să nu fie neaparat foarte buni, doar că au multe meciuri jucate.

WormsW.M.D_NewFeature_Helicopter

Grafica din Worms W.M.D este 2D, așa cum am spus anterior, dar este superb realizată. Există multă adâncime în grafică, în ceea ce privește terenul în special, care este realizat magistral. Culorile, atenția la detalii, modul în care fiecare element este realizat, toate acestea contribuie la o experiență unică. Cât despre animații, acestea sunt impecabile. Nu am întâlnit vreun glitch, vreo problemă legată de grafică, performanță sau animații defectuoase atâta timp cât m-am jucat. La fel ca și terenul, râmele au și ele o diversitate grafică care mi-a plăcut mult, oferind jucătorilor posibilități destul de mari de personalizare a acestora și a animaților legate de ele, precum cele prezente când acestea mor sau când câștigă un meci.

WormsW.M.D_NewFeature_BuildingInterior2

Pe partea de sunet parcă aș fi vrut mai multe voci și imnuri de victorie, dar cele care sunt prezente sunt realizate foarte bine. Mie mi-au plăcut și cele vechi și constat cu plăcere că nu s-au schimbat prea mult. Muzica de fundal este foarte bună și efectele sonore își fac treaba.

WormsW.M.D_NewFeature_BuildingOutside

În concluzie, în ceea ce privește gameplay-ul, Worms W.M.D aduce lucruri din jocurile vechi pe care le îmbunătățește, toate pentru a creea un joc cât mai distractiv. În acest moment, jocul nu este unul faorte competitiv, mai ales pe multiplayer și nu cred că s-a dorit lucrul ăsta, ci, mai degrabă, s-a optat pentru un joc cât mai dinamic și amuzant, lucru care s-a realizat. Pe partea de grafică jocul arată excelent, iar sunetul este impecabil, cu o mică obiecție pe partea de varietate. Prețul jocului este de 29,99€ pe Steam, fapt ce alungă unii jucători, dar eu cred că jocul își merită banii.