Age of Rivals Review
Sunet & Grafică7
Raport calitate/preț9
8.2Overall Score
0.0

Age of Rivals este un joc de strategie cu cărți în care construiești o civilizație. Jocul se află pe Steam la 9,99€ și a fost dezvoltat și publicat de către Roboto Games.

Știți acele jocuri în care petreceți 10 ore ca să vă întemeiați o civilizație uriașă cu o economie dezvoltată, cu forțe militare și tot tacâmul ca să dovediți că sunteți cei mai pricepuți la jocurile respective? Age of Rivals este o versiune de 10 minute cu cărți a acelor jocuri.

Age of Rivals are un gameplay destul de complex, dar foarte ușor de înțeles. Tutorialul de la începutul jocului îți oferă o privire destul de detaliată la modul în care trebuie să joci. Încă din primele minute poți înțelege ce ai de făcut, iar pe parcurs ce joci începi să înțelegi și să înveți tacticile.

age

În mod evident, tot gameplayul se învârte în jurul cărților. Jocul are nouă categorii de cărți cu care vei începe să-ți construiești civilizația: Infantry, Mounted, Ranged, Underworld, Artistic, Holy, Civic, Fortified și Economic, fiecare având caracteristici unice. La început ești pus în joc cu un set de cărți standard pe care îl poți extinde pe parcurs ce joci. După fiecare meci câștigat ești recompensat cu monede de aur pe care le folosești să cumperi pachete de cărți. De asemenea, mai poți să strângi bani dacă duci la capăt misiunile zilnice.

În pachetele de cărți se găsesc cărți obișnuite și carduri pentru personaje. Cardurile pentru personaje pot să deblocheze oameni noi drept care joci, fiecare având o specialitate în cărți. În alte cuvine, unul poate avea mai multe cărți de un anume tip cu caracteristici îmbunătățite.

age

Scopul suprem al jocului este să însumezi mai multe puncte la sfârșitul meciului decât adversarul. Un meci are patru runde, fiecare rundă având 5 faze:

1. Build: Aici tu cu adversarul tău cumpărați cărți ca să vă creeați un pachet. Jocul este turn-based așa că vă alegeți pe rând una dintre cele patru cărți, după care sunt introduse cărți noi și împreună cu cele necumpărate sunt schimbate între jucători. Aici este partea în care îți construiești forțele de armată, linia de apărare și muncitorii care aduc resurse. Este bine să ai de la începutul meciului resurse, altfel vei fi nevoit să plătești tribut câțiva bănuți adversarului când cumperi o carte ce necesită anumite resurse. Odată ce ai resurse, vei primi reducere la cărțile care le cer.
  2. Conquest: Aici sunt prezente trei castele care descresc în mărime. Jucătorul care are mai multe cărți cu puncte de atac are dreptul să cucerească acel castel și să primească puncte și bănuți în rundă. Dacă ambii jucători au același număr de cărți cu putere de atac, se ia după care număr al punctelor de atac este mai mare.
  3. War: În această fază, fiecare jucător distribuie punctele de atac primite de la inamic pe cărțile lui. Cărțile de defensivă sunt folositoare aici deoarece pot încasa multe lovituri. Dacă o carte este lovită cu un atac mai mare decât nivelul armurii sale, este scoasă din rundă și își pierde efectul până la runda următoare.
  4. Score: Aici se adună punctele tuturor cărților rămase în viață.
  5. End: La sfârșitul unei runde sunt anulate efectele provocare cărților adversarului și unele dintre efectele pe propriile cărți. Sunt păstrate 4 cărți aleatorii și la începutul următoarei runde vei putea cumpăra alte patru cărți. În ultimă fază se distruge unul dintre cărțile doborâte a fiecărui jucător, nemaiputând fi cumpărată mai târziu în meci.

Așa decurge o rundă obșnuită, iar în ultima rundă a meciului nu mai contează banii sau cărțile pe care le ai rămase, ci numai numărul total de puncte acumulate.

age

Poți juca multiplayer sau contra calculatorului pe dificultate normală sau grea. AI-ul este deștept chiar și în modul normal, pe dificultate grea AI-ul va pedepsi orice mică greșeală comisă. În multe jocuri simți că e inutil să te întreci cu calculatorul și vrei să sari direct în multiplayer, dar aici ai o modalitate bună de a te antrena și a învăța.

Age of Rivals este destul de amuzant încă de la început și pe parcurs ce înveți mersul lucrurilor și tactici privind combinațiile de efecte pe care le poți face între cărțile tale, jocul devine mai interesant și captivant. În esență, abilitățile și caracteristicile cărților sunt tipice unui joc de acest gen, totuși felul în care joci este mai diferit decât multitudinea de titluri cu cărți de joc de pe Steam. Asta face gameplayul puțin mai interesant.

În mare aș spune că Age of Rivals este un joc foarte bun pentru a face timpul să treacă, dar după mai multe ore deblochezi personajele și a cărțile de care ai nevoie și simți că ai epuizat gameplayul. A trecut o vreme de ultima oară când am jucat vreun joc virtual cu cărți și pot afirma că e distractiv să schimbi peisajul din când în când. Ar putea fi la fel și în cazul tău.

GRAFICA ȘI SONORUL

Stilul vizual cu siguranță nu este aspectul care te va convinge să cumperi un joc de acest fel, dar estetica din Age of Rivals nu este rea deloc. Jocul e plin de culori vii, desenele de pe cărți sunt clare și nu se face ușor confuzie între elementele ce le înconjoară. Obiecția mea ar fi că majoritatea desenelor și simbolurilor sunt foarte generice și plictisitoare, ele fiind întâlnite în foarte multe jocuri din ziua de azi.

Coloana sonoră se prezintă destul de săracă. Pe fundal cântă constant aceleași melodii puține, care sunt plăcute și au claritate bună, dar se repetă la nesfârșit și după un timp mai îndelungat de gameplay devine agasant să auzi același lucru.

age

În încheiere aș spune că Age of Rivals merită încercat deoarece este ușor de învățat și oferă destule ore de joc ca să te țină ocupat câteva zile, fie că te întreci cu alți oameni în multiplayer, fie cu calculatorul. Pentru un preț de 9,99€, te alegi cu un joc la care într-adevăr s-a muncit, el fiind lipsit bug-uri, destul complex și distractiv.