Săptămâna trecută am pus mâna pe un mic joc numit Air Brawl pe Steam. Este un multiplayer creat de Landfall Games, în care îți alegi un avion și te bagi în luptă cu alți jucători pe un teren de luptă mic, dar cu multe locuri pe unde poți fugi sau face manevre.
Air Brawl este un joc multiplayer cu avioane, iar, ca majoritatea jocurilor de acest fel, este mai greu de înțeles la început și destul de greu de învățat. Există un tutorial când intri în joc, dar este destul de complicat și îți ia ceva timp până te descurci să pilotezi cum trebuie avioanele. Mie mi-a luat aproape o oră până să pot să mă învârt cum trebuie cu avionul prin teren. Odată ce te-ai plictisit de tutorial, poți începe să te joci și vei fi aruncat imediat în acțiune, împotriva altor jucători. Air Brawl nu este totuși un joc clasic cu avioane. Nu trebuie să vă așteptați la replici de avioane reale, ci la modele fictive, cu atribuții diferite. Îți poți distruge adversarii folosind arme neconvenționale, care distrug controlul avionului, îl fac să nu mai poată folosi armele sau îi aplică un damage constant pe parcursul jocului.
Ai la dispoziție 6 avioane, fiecare cu funcții diferite. Fatbird este bun pentru că poate seta capcane. Sharp Shooter are un sistem de ochire foarte bun, iar Viking are rezistență sporită și mai multă „viață”. Air Brawl se vrea a fi practic un fel de Unreal Tournament cu avioane, în mediul online. Este o încercare, ce-i drept, și un concept bunicel, dar jocul are destul de multe minusuri.
Controlul avioanelor este surprinzător de bun, iar răspunsul la comenzi este rapid. Îți ia ceva timp să te obișnuiești dar odată prinsă mișcarea, te vei descurca destul de bine. Mi s-a părut că ar fi mai ușor dacă aș folosi un controller, așa că am conectat maneta de XBox la PC și am încercat să mă joc. Din păcate, controlul de pe manetă nu a fost cum am sperat. Răspunsul a fost mult mai greu și nu am putut mapa toate butoanele. Am fost nevoit să mă întorc la tastatură și a trebuit să învăț butoanele, pentru că nici la acestea nu am putut schimba mare lucru.
În online, am reușit să mă conectez destul de repede, am și ales adversari pe măsura capacităților mele de a pilota, adică ~0, dar mi-am cam luat-o. Chestia bună este că am găsit repede adversari. Chiar dacă nu sunt mulți conectați online, ai cu cine juca la orice oră vrei. Problema e că sunt prea buni, cel puțin pentru mine. Am încercat să joc cam cu toate avioanele, dar nu am prea reușit să fac multe killuri. Când ești omorât, jocul te scoate în meniul de început, îți poți schimba avionul și să te întorci în luptă.
Luptele se desfășoară pe niște arene similare ca și mărime, și, din păcate, ca și design grafic, cu cele din CS 1.6. Grafica pare să fie cam la același nivel și la designul avioanelor, și la arene. Așezarea arenelor este bună și sunt multe locuri pe unde te poți ascunde sau de unde poți vâna dacă dorești. Dacă ajungi să cunoști bine arenele vei avea avantaje majore, lucru care se întâmplă în orice shooter online, de altfel.
Din punct de vedere al muzicii jocul nu excelează, dar nu stă nici foarte rău. Un lucru bun este prezența diferitelor melodii în funcție de situație. Dacă la început pare enervant, după un timp îți dai seama că o anumită muzică începe și se termină subit datorită unor evenimente ce au loc în joc. De exemplu, când ești urmărit începe o anumită piesă, ș iașa îți dai seama de pericol. Aceasta se estompează sau crește în intensitate, în funcție de evenimente.
În concluzie, Air Brawl este un joc bunicel, care ar promite multe, dar se pierde în anonimat datorită lipsei de atenție pentru unele elemente fundamentale pentru mulți dintre jucători, cum ar fi suportul pentru controllere sau chiar grafica. Conceptul nu este rău, nici prost implementat, dar jocul dă impresia că ii lipsește ceva și, de aceea, mulți jucători renunță rapid.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.