Anthem Review
Poveste6
Grafică10
Optimizare și implementare5
7.4Scor
0.0

BioWare, dezvoltatorul responsabil pentru Mass Effect și Dragon Age, s-a întors cu o nou[ serie de jocuri după un deceniu, Anthem. Jocul este diferit de ceea ce am văzut de la aceștia până acum și trailerele păreau promițătoare. Este vorba despre un joc în care intri în pielea unui erou de tipul “Ironman” în care zbori, te bați și pari, în general, un adevărat bad-ass. Este un joc minunat de fantezie sci-fi care marchează un teren complet nou pentru un studio cunoscut pentru jocuri roleplay single player. Anthem este un shooter cooperativ exclusiv online, cu accent pe înfrângerea și jefuirea tuturor extratereștrilor.

Anthem încearcă să spună o poveste de aventură și de descoperire. Jucătorii sunt pusi în rolul unui Freelancer, termenul referindu-se la un pilot al exo-costumelor puternice Javeli. După ce au supraviețuit unui mare eveniment cataclismic, jucătorii sunt însărcinați să reconstruiască reputația pierdută a Freelancerilor și să învingă forțele Dominionului, o fracțiune care nu se va opri la nimic pentru a controla puterea infinită ținută în Anthem. Campania de 11-15 ore se transformă într-o poveste generică despre bine și rău, dar ceea ce lipsește cu adevărat este faptul că farmecul poveștilor cu care ne-a obișnuit BioWare. În afara câtorva caractere notabile, marea majoritate a personajelor sunt șterse și par a fi de umplutură, pentru a contura o narațiune cât de cât logică.

BioWare știe cum să creeze o lume mai bună(din punct de vedere visual și conceptual) decât majoritatea studiourilor. În timp ce centrul principal (Fort Tarsis) este înghesuit ca o catacombă, NPC-urile din joc sunt pline de viață. Dacă vreți să săriți peste dialog, ați greșit buzunarul jocul, dar aceste momente sunt realizate chiar bine și nu sunt atât de plictisitoare ca în alte jocuri, dar sunt prezente pe toată durata campaniei și după ea.

Bioware ne cere să ne conectăm la lumea unică a lui Anthem, care se va schimba și va evolua odată cu actualizarea jocului cu noul conținut post-lansare. Pe foaie viitorul sună bine, pentru că vor fi introduse noi evenimente, sisteme și mai multă varietate de misiuni în lunile următoare. Problema mea este că jocul a fost lansat și nu este vorba despre un demo. Dacă lansezi un produs, de ce dracu’ nu îl faci până la capăt??? Ceea ce avem în față este practic o experiență frumoasă, dar plină de bugguri, repetitivă, care transformă povestea clasică a jocurilor Bioware din single-player în multi-player, dar cu același scop de a termina povestea. Anthem se vrea un fel de The Division Sci-Fi și reușește să facă acest lucru, poate chiar mai bine, din punct de vedere vizual, dar se pierde rapid prin povestea și personajele care nu îți crează un sentiment de identitate și viață. Lumea vrumoasă amestecă un teren liber de explorat, cu jungle, cascade și ruine care arată magnific când zbori prima dată prin ele, dar care crează un sentiment de repetitivitate după primele 2-3 ore în joc.

La început trebuie să ne alegem un personaj și Anthem ne oferă 4 clase din care să alegem: rogue (Interceptor), mage (Storm), warrior (Colossus) și jack-of-all-trades (Ranger) , toate acestea putând fi modificate după bunul plac. Opțiunile de personalizare non-convoluționate (și surprinzător deschise) sunt diversificate, din punct de vedere estetic, foarte colorate și plăcute ochiului. Fiecare clasă oferă un gameplay diferit. Colossus folosește arme cu rază de acțiune mică și are armură mare (ca un fel de tank). Storm are un rol de mijloc, folosind arme de rază medie și abilități de evitare a atacurilor. Ranger poate folosi orice armă din joc și trage cu rachete, iar Interceptor este un costum rapid, abil, cu care te concentrezi pe atacuri la distanță mică (melee). Chestia mișto este că poți schimba costumul sau clasa oricând.

Anthem este gândit ca o experiență multiplayer cu patru jucători și oferă jucătorilor mai multe stimulente pentru XP și o mai bună pradă dacă se joacă împreună cu străini și prieteni, ca să completeze diferitele misiuni ale jocului.  Obținerea de unelte noi este captivantă, dar jucătorii nu vor vedea adevărata valoare a colectării de arme mai puternice și vor crește până când vor ajunge la nivelul 30. De aici doar vei putea debloca arme cu adevărat interesante și abilități unice.

Anthem ne oferă trei strongholds și o lume de tip hub, Fort Tarsis de unde iei misiunile și contractele Freelancer. Jocul îți cere să joci aceleași trei strongholds la infinit (până ei vor construi altele și le vor adăuga sub formă de DLC în joc mai târziu). Fiecare dintre aceste activități are șase nivele de dificultăți și oferă jucătorilor o șansă mai mare de a obține pradă ma ibună de fiecare dată când rejoacă nivelul. LA nivelul cel mai mare, Grandmaster, jucătorii trebuie să se coordoneze între ei, altfel nu ai nici o șansă. Chiar dacă Bioware zice că aceste misiuni nu sunt de cucerire de outposturi, exact asta par. Practic faci același lucru din nou și din nou,. În speranța că vei primi arme mai bune.

Luptele sunt distractive, asta putem spune. Indiferent de clasă, fiecare personaj posedă un set distractiv de abilități unice și potențial combo. Folosind abilitățile ți se oferă un mare sentiment de forță de impact, mai ales când distrugi rapid o sumedenie de inamici. Am văzut acest lucru și în Warframe, dar, vizual, Anthem arată mult mai spectaculos. Jocul se mișcă superb în timpul luptelor, dar doar aici. În rest este plin de buguri, glitchuri și jumătate din experiența de joc (14 ore pentru mine) te uiți la ferestre de încărcare. Tot ce faci declanșează o fereastră de încărcare, chiar și când deschizi un meniu în joc. Cel mai enervant este că după ce aștepți 2-3 minute să se încarce ceva, mergi 30 de secunde și aștepți din nou 2-3 minute. De multe ori ești spawnat în zone cu texturi lipsă, în afara zonei de acțiune sau în zone în care nu ai sunet, nu ai imagine, dar cineva trage în tine. Mai mult, jocul fiind online, de multe ori te deconectează de la server.

Fiind un joc lansat pe Origin, de EA, bineînțeles că nu lipsesc microtranzacțiile, mai ales pentru elemente cosmetice, dar un costum costă 61000 de bani în joc (adică aproximativ 8 euro), dar trebuie să plătești și pentru emote-uri, skinuri sau texturi (WTF !?!). Primești ceva bani în joc și aduni cam 100000 când termini jocul, dar nu sunt suficienți. Ce să facem, ăsta pare să fie viitorul jocurilor AAA.

Ca să concluzionez, Anthem nu este un joc rău, luptele sunt distractive, dar asta nu e suficient. Povestea începe promițător, dar se pierde rapid, sistemul multi-player implică coechipieri serioși, pe care îi găsești greu, misiunile sunt repetitive și slabe în contextul unui joc cu poveste, dar grafica e super mișto. Plătești scump pentru grafică însă pentru că ai de așteptat mult să se încarce jocul, chiar și cu un calculator puternic. Dacă mai adăugam și bugurile la experiență pot spune că Anthem pare un joc aflat în Early Access, un fel de beta la care mai e mult de lucrat, dar care s-a lansat cu surle și trâmbițe. Este un fel de Warframe cu poveste, un fel de The Division în spațiu, dar cu mult mai puțină varietate și va trebui să avem răbdare cu el, să așteptăm patchurile, să ne așteptăm ca EA să ne ceară bani pentru DLC-urile care urmează să apară și ca să ne putem bucura cu adevărat de el trebuie să ne convingem trei prieteni să și-l cumpere și să ne sincronizăm să ne jucăm împreună.