Am testat multe jocuri marca Daedalic Entertainment in ultima vreme si probabil voi mai juca tot pe-atatea, iar ceea ce i-a definit pana acum a fost genul a fost genul. Majoritatea jocurilor lor au fost de aventura, unele bune, iar altele decente. Spre surprinderea noastra, in urma cu cateva luni, au anuntat un joc cu totul diferit, Blackguards – un RPG pe ture plasat in universul The Dark Eye, la fel ca seriile Realms of Arkania sau Drakensang. Am reusit in sfarsit sa testam acest nou joc si a venit momentul sa ne spune parerea despre el.

Blackguards 2013-11-28 11-46-59-40

In Blackguards vei intra in pielea unui personaj atipic pentru eroii cunoscuti: un om condamnat pentru omucidere, care, impreuna cu o trupa de camarazi cu probleme la randul lor trebuie sa salveze lumea de la o amenintare care promite un viitor sumbru pentru omenire. Pe parcursul aventurii, vei descoperi o poveste intriganta si plina de intorsaturi spectaculoase. De fiecare data, moralitatea jucatorulu iva fi pusa la incercare, iar decizile luate vor avea repercursiuni. Se spune ca nimeni nu invinge temutii Blackguards fara sa-si murdareasca mainile. Trezindu-te cu soarta camarazilor in propriile maini, cat de departe esti dispus sa mergi pentru a-ti atinge scopul?

Blackguards 2013-10-30 17-48-16-54

Ai aprope pe elful Niam, care are probleme cu substantele stupefiante si pe afemeiatul vrajitor Zurbaran, iar de multe ori trebuie sa te decizi in care dintre cei doi sa ai incredere. Fiecare astfel de decizie va avea consecinte teribile in structura grupului si in soarta lumii.

Blackguards 2013-10-30 18-45-33-14

Jocul incepe cu o tragedie de proportii, cand, incercand sa o salvezi pe printesa Elenore din ghearele unui „lup intunecat”, esti pus sub acuzare de uciderea ei si condamnat la moarte. Din inchisoare vei reusi sa evadezi cu ajutorului unui pitic si a unui vrajitor. Va trebui sa pornesti pe urmele lupului si sa sa-ti demonstrezi nevinovatia. Jocul decurge ca un turn-based RPG. In cadrul luptelor, sistemul e similar cu cel din Might & Magic, insa in Blackguards  vei putea utiliza elementele din jur pentru a-ti crea avantaje si interactiona cu mediul inconjurator. De exemplu, vei putea arunca un scaun spre inamici, vei putea bloca accesul acestora cu ajutorul unor lazi sau vei putea taia candelabre uriase pentru a-i opri. Fiecare erou are abilitati proprii, iar cu ajutorul acestora, vei putea intoarce soarta lumii.

Blackguards 2013-11-28 11-58-15-39

Chiar daca sistemul de lupta e tacticizat si lumea e interactiva, Blackguards este un RPG, iar elementele definitorii ale genului sunt prezente. Eroii acumuleaza eperienta si sunt upgradati pe cum acumuleaza in rank. Exista o serie intreaga de abilitati pe care un erou si le poate insusi, printre care capcane magice, puteri de lupta, etc. Fiecare caracter are un set imens de skilluri care ii pot fi asociate in functie de cum creste in nivel. De asemenea, armele si armurile sunt nelipsite si pot fi adatpate eroilor.

Blackguards 2013-11-28 14-52-09-13
Grafica si sunet

Grafica nu exceleaza prin complexitate, dar per total este placuta. Multe elemente din fundal sunt acoperite de un fel de ceata si se dezvaluie treptat, dar este bine pentru ca te tine in priza. Animatile nu sunt cele mai reusite, dar isi fac treaba. Scenele video intre misiuni sunt statice, animatia lipseste de pe personaje, doar camera se misca si dialogul este vorbit si subtitrat, dar lipsit de interactiune video.

Blackguards_1021025

Sunetul este bine realizat, ca in majoritatea jocurilor celor de la Daedalic Entertainment, iar experienta acestora in jocurile de aventura se vede.

Blackguards_1021030

Blackguards este inca in lucru, cate un nou capitol este adaugat la fiecare 3 saptamani si lucruri sun tactualizate mereu. Asteptam multe de la acest joc, speram sa nu ne dezamageasca, iar pana acum au fost lansate 3 capitole. Povestea este buna, grafica are destule lipsuri si avem cateva buguri prin meniu, care speram ca se vor rezolva. pentru moment, nota noastra este un 6/10 pentru Blackguards si vom reveni cu o noua parere despre joc, odata ce acesta va fi 100% finalizat si disponibil in varianta finala pe Steam.