• Coloană sonoră bună
  • Lipsă de conținut
  • Optimizare slabă
  • Durată scurtă de gameplay
6.3Overall Score
0.0

Copoka este un joc indie open-world de explorare, despre o pasăre care își face cuib în vârful unei clădiri dintr-un oraș mic dintre munți. Ideea jocului a părut interesantă deoarece nu sunt multe titluri pe Steam de acest fel, așa că eu împreună cu colegul St4rL1gH7 am decis să îl încercăm.

La primă vedere, Copoka este foarte atrăgător datorită aspectului vizual viu colorat. Joci drept o pasăre care încearcă să își termine de construit cuibul. Primul lucru când ești pus în joc, îți sunt prezentate tastele de control. Încă din loading screen ești sfătuit să folosești un controller, deci asta am și făcut. Jocul îți cere să folosești doar câteva butoane pentru zbor(mai cu putere sau mai încet), pentru aterizare și unul ca să ciripești. În mare, controlul păsării în este foarte ușor și plăcut.

copoka

Mecanica de zbor este foarte simplă și în aer pasărea se mișcă fluid, totuși stilul în care aterizezi poate părea ciudat până când te obișnuiești, deoarece de multe ori nu poți controla pe deplin locul în care aterizezi, din cauza vitezei scăzute de întoarcere a păsării.
La început pasărea nu zboară foarte repede, dar poți să accelerezi viteza de zbor odată ce îți iei avânt dintr-un loc înalt și zbor în jos, ori prin colectarea penelor împrăștiate printre clădirile din oraș sau din jurul acestuia. Cu cât ai găsti mai multe pene, cu atât viteza de zbor va crește.

copoka

Harta nu este deloc mică, dar nici nu are dimensiuni foarte mari. Din perspectivă, harta este făcută destul de bine având multe detalii bine gândite. Dezvoltatorul Inaccurate Interactive încă are de lucrat la colțurile copacilor sau a statuilor și a obiectelor mai mici ca și fântânile sau mesele. Ocazional se întâmplă să treci foarte aproape de ceva și să rămâi blocat în colțurile lucrurilor pentru câteva secunde până te rotești puțin și zbori mai departe.

Scopul tău, drept o pasăre, este desigur construirea unui cuib și jocul te îndeamnă să explorezi harta în căutarea diverselor obiecte mici(crenguțe de copaci, frunze, etc). Ca să fie observate mai ușor, ele lucesc pe pământ. Chiar și așa, în mai bine de o oră de joc nu am reușit să găsesc decât un obiect: o medalie aurie mică pe care am adus-o în cuib. Am explorat majoritatea hărții și am găsit mai mult pene care mă fac să zbor mai repede. Nici St4r nu a fost mai norocos ca mine la treaba asta.

copoka

În primele 15-20 de minute de gameplay, Copoka este destul de relaxant. Apuci să explorezi o bucată bună de hartă, să admiri priveliștea de la înălțime și să te obișnuiești cu mecanica de zbor, dar după ce faci toate astea rămâi fără vreun motiv să mai joci. Cum am menționat mai sus, crenguțele sunt foarte greu de găsit și îți vine să renunți la căutarea lor după un timp. Problema cea mai mare este că jocul nu reușește să te țină captivat.

Vă invit să urmăriți mai jos un gameplay scurt realizat de St4rL1gH7. 🙂

POVESTE

Copoka are și o poveste. Pe pagina de Steam a jocului este descris Copoka ca fiind un oraș plin de suferință din cauza regimului de conducere aspru și că oamenii orașului vorbesc despre Marele Lider, iar unii susțin cum acesta va aduce dreptate și alții cred opusul acelor vorbe.

Jucătorul se află în rolul păsării și poate fi un „observator tăcut” dacă dorește. Multe grupuri de oameni din oraș vorbesc despre acest lider și dacă te apropii de ei poți asculta bârfele și după o vreme începi să vezi imaginea de ansamblu a poveștii din Copoka. Pentru mine, acest aspect al jocului nu m-a atras deoarece încă de la început povestea nu pare interesantă și nu am simțit nevoia să ascult orășenii din joc vorbind despre politică.

copoka

GRAFICA ȘI SUNETUL

Aici poate fi spus că grafica este punctul forte al jocului. Stilul vizual este lucrul care ne-a convins pe mine și St4r să încercăm Copoka. Culorile sunt vii, iar harta este împânzită de peisaje atrăgătoare ale naturii. Jocul arată foarte bine, dar are probleme serioase de optimizare. În alte cuvinte, consumă multe resurse ale PC-ului și cauzează FPS mic.

Capitolul sunet se prezintă și el la rândul lui bine. Pe fundal îți cântă diferite melodii de vioară, unele liniștitoare, altele mai vioaie. Calitatea coloanei sonore este un aspect foarte important în orice joc, iar creatorii jocului Copoka știu asta.

copoka

Copoka poate fi jucat de oricine caută să se relaxeze și să exploreze. Jocul nu reușește să te țină atent mai mult de jumătate de oră, ceea ce este păcat pentru că grafica arată foarte bine. Pentru cei 5 euro ceruți pentru Copoka pe Steam, primești un joc ce pare că nu este terminat.