Dark Train Review
Poveste65%
Grafică70%
Gameplay60%
Raport calitate/preț40%
59%Overall Score
0%

Dark Train este un joc indie de aventură, apăsător, cu acțiunea plasată într-o lume steampunk 2D, făcută din hârtie. Jocul s-a lansat pe data de 25 octombrie 2016 și este dezvoltat și distribuit de Paperash Studio.

Povestea are în centru acțiunile inventatorului D. W. Tagrezbung care a primit un contract misterios de la un client cu mulți ani în urmă. Chiar dacă era copil el a creat un model funcțional al universului, prin asta și multe alte invenții el a atras atenția asupra lui. La o vârstă mai înaintată el primește ultimul contract mare și foarte ciudat, un client îi cere un model al lumii oamenilor cu vreme schimbătoare și mai multe elemente variabile. Ceea ce nu își dorea în model erau fețele omenești, ba chiar oamenii în sine. Adevărata provocare legată de acest proiect, era crearea unei căi de transport între client și inventator care să poată duce modelul până la destinație. Spațiul neprietenos dintre cei doi era conectat, de secole, de o singură linie de cale ferată. Planul Lui D. W. era să construiască un tren care să se poată întreține singur cu patru vagoane, fiecare vagon transportând un mediu care împreună ar forma lumea creată de inventator. D. W. Tagrezbung și-a dedicat restul vieții acestui proiect, iar în ziua în care trenul a plecat cu modelul, inventatorul moare.

Tu vei juca cu ANN 2.35f, o sepie mecanică care e legată de trenul care transportă comanda, iar scopul tău este să ai grijă ca trenul să ajungă la client.

Dark Train este este un poin-n-click puțin diferit, cu câteva elemente originale. Cu ajutorul controller-ului sau al mouse-ului vei controla Sepia, Ann 2.35f. Pentru a progresa în joc și în poveste vei fi nevoit să explorezi structura trenului, mediile din vagoane, panourile de control și împrejurimile.

În joc nu există, dialog sau elemente care să spună povestea într-un mod direct. Ceea ce face ca jocul să fie diferit este faptul că nu primești niciun fel de indicație despre ceea ce ai de făcut, pur și simplu trebuie să descoperi ceea ce trebuie să faci  de unul singur. În mare parte jocul se bazează pe rezolvarea unor puzzle-uri, care sunt destul de complicate încă de la început. Pe mine unul jocul nu m-a impresionat deoarece lipsa de informații îl face destul de frustrant, mai ales că de multe ori ajungeam într-un loc și nu aveam nici cea mai mică idee despre ce ar trebui să fac. De multe ori puzzle-urile nu au nicio logică.

Dezvoltatorul a dat jocului un aspect foarte original, elementele par făcute din hârtie. Culorile sunt foarte închise, cu o mulțime de nuanțe de gri, ceva specific unui joc cu acțiunea plasată într-un univers steampunk.

Dark Train este un joc indie care încearcă să aducă pe piață o idee de joc puțin cam ciudată, din punctul meu de vedere. Pe mine, jocul nu m-a atras să îl joc cu plăcere, iar prețul 15$ pe Steam, nu este decât un minus deoarece jocul nu are prea multe de oferit.