Viziunile cu pacienti si doctori apar si dispar is aceste cosmaruri si amintiri care te tortureaza. Linia care delimiteaza realitatea de fictiune este depasita in timpul experimentelor care au loc in curte. In timp ce incerci sa-ti recapeti memoria si sa evadezi din Centrul de Tratament Bright Dawn, esti inconjurat de sange, carne si tipete, in timp ce doctorul examineaza totul cu o placere sadica. Tu este William Redmoor, iar viata ta va deveni un iad pe pamant.

Asa prezinta Memetic Games noul lor joc Dementium 2 HD, lansat in decembrie si distribuit de Digital Tribe Games.

[bd_youtube id=aMraP6MBrLM ]

Dementium 2 HD este un remake al unui joc clasic aparut pe consolele DS, optimizat pentru PC si cu grafica imbunatatita, sunet refacut si controller optimizat pentru un gameplay cu tastatura si mouse.

logo

In Dementium 2 HD intri in pielea lui William Redmoor, un rezident al Centrului de Tratament Bright Dawn, o institutie care gazduieste infractori periculosi, care sufera de dementa. Personajul nostru a suferit recent  operatie experimentala pe creier, iar memoria ii face feste. Se pare totusi ca sotia si fiica protagonistului au fost ucise, iar probele politiei il indica pe William ca suspect principal.

DIIHD_Screen-2

Operatia nu pare un succes din punctul lui William de vedere, intrucat demonii trecutului, care ar fi trebuit sa fi disparut, isi fac inca simtita prezenta. Situatia nu este roz pentru protagonist, intrucat, doctorul pare sa aiba planuri speciale pentru acesta. Odata intrat in pielea personajului, scopul tau este sa elimini demonii care incearca sa te omoare, sa fii cu un pas in fata doctorului in orice moment si sa reusesti sa evadezi din acest loc sinistru, cat mai ai timp. Partea cea mai dificila pare sa fie distingerea realitatii de fictiune si examinarea celor 2 posibilitati: sa fi tu nebun sau sa fi innebunit toata lumea.

DIIHD_Screen-1

Dupa cum am precizat la inceput, Dementium 2 HD este un remake al unui joc clasic aparut pe consolele Nintendo DS, un produs revolutionar la vremea respectiva. Producatorii au dorit sa pastreze toate elementele originale de gameplay de pe console, insa acest fapt poate dauna intr-o anumita masura jocului, intruat concurenta este mult mai mare pe platformele PC pentru un joc FPS.

Totusi, Dementium 2 HD reuseste sa imbine 3 elemente distincte si anume actiunea intr-un gen pur FPS, povestea care te tine conectat si puzzle-uri antrenante care dau o nota aparte jocului si alunga monotonia unui shooter dupa ceva ore adunate cu el.

DIIHD_Screen-3

Controlul jocului a fost adaptat pentru PC, iar acum Dementium 2 HD se poate juca atat de pe tastatura plus mouse, dar si cu ajutorul unui gamepad modern. Actiunea se desfasoara intr-un cadru clasic de FPS, in care trebuie sa elimini cat mai repede oponentii si sa eviti sa ajungi prada lor. Astfel de jocruo sun tde multe ori repetitive si devin enervante la un anumit punct, dar asa cum am precizat anterior,  ai la dispozitie un set de puzzle-uri intre misiunile de bataie, care te deconecteaza si relaxeaza putin gameplay-ul alert.

DIIHD_Screen-4

La inceput primesti 2 arme, un „suriu” (nr: cutit de inchisoare) si un pistol, pe care le vei folosi sa te descotorosesti de adversari. Cutitul este extrem de eficient si iti este util chiar si in luptele mai dificile cu boss-ii. Pistolul face damage mai mare, insa are un recul enervant si este greu sa tintesti pana te vei obisnui cu el. Pe parcursul jocului vei gasi si alte arme, ca in toate shooterele, fiind prezente shotgun-uri, arme de asalt sau chiar si arme mai ciudate (bumerang, spre exemplu). Damage-ul facut de arme este similar altor shootere, iar toata lumea va gasi rapid intrebuintarea fiecareia dintre acestea si le va putea folosi la potentialul maxim.

DIIHD_Screen-5

Inamicii nu sunt foarte puternici, insa sunt destul de diversificati. De la zombi, care se misca incet, la capete zburatoare, fantome sau caini posedati. Acestia imi aduc aminte de elemente din Killin gFloor sau Half Life, iar incarcatura horror a acestora nu este foarte mare, insa este de efect. Pe langa monstruletii clasici, avem si lupte de boss-i, care sunt in stilul consacrat, mai mari, mai urati, insa nu la fel de puternici cum m-as fi asteptat sa fie. Ca sa-i invingi trebuie sa adopti strategii diferite, de unii sa fugi cand vin spre tine (ca in Serious Sam), in altii sa tragi in continuu. Dementium 2 HD nu aduce nimic unic din acest punct de vedere, toti acesti inamici imi par similari, ba dintr-un joc, ba din altul, dar nu ma pot plange, pentru ca imi place acest stil si m-am acomodat usor la joc.

DIIHD_Screen-6

Minusul pe care as dori sa-l remarc este nivelul de dificultate relativ mic al jocului. Ai la dispozitie multa munitie, cutii medicale , ca in seria Doom, insa inamicii sunt mult mai usor de eliminat decat in clasicul amintit.

DIIHD_Screen-7

Grafica si sunet

Avand in vedere ca jocul a fost portat de pe Nintendo DS, nu ne putem astepta la o grafica extraordinara, dar aceasta este chiar placuta. Seamana cu un joc PC ceva mai vechi, dar asta nu ma deranjeaza de loc. Atmosfera imi aduce aminte de un joc care mi-a placut mult in trecut, Clive Barker’s Undying. Personajele nu exceleaza prin design, dar modelele folosite isi fac treaba.

Nu stiu daca scopul celor de la Memetic Games a fost sa creeze o atmosfera horror care sa te inspaimante, si, sincer sper, sa nu fi fost asta, ca nu reuseste. Dementium 2 HD este un horror doar prin prisma povestii si a personajelor care patruleaza prin joc, insa inamicii au rol doar de personaje negative pe care trebuie sa le elimini, nu de sperietori. Nu cred ca cineva va avea cosmaruri dupa ce joaca Dementium 2 HD, insa jocul nu mi-a displacut chiar si asa.

DIIHD_Screen-8

Camerele in care se desfasoara actiunea sunt bine realizate, creaza o ambianta spooky si se potriveste cu tema azilului de nebuni. Am observat niste elemente exagerate pe ici pe colo, ca si cum locul ar fi fost decorat pentru halloween, insa asta nu m-a deranjat de loc.

Fondul sonor de care dispune Dementium 2 HD m-a impresionat in mod placut. Coloana sonora este extrem de buna, efectele mai slabute, dar isi fac treaba. Spre exemplu veti putea deosebi usor momentele in care trebuie sa cauti ceva prin joc fara pericole si momentele in care trebuie sa te pregatesti de bataie, caci de cand  intri intr-o camera unde vin pe tine „marmeluci”, muzica se schimba si te pune in actiune.

DIIHD_Screen-9

Am dorit sa joc Dementium 2 HD pentru ca din imaginile de prezentare am avut impresia ca este un horror care ma va captiva. Nu a fost asa, insa, spre surprinderea mea, acest lucru nu m-a deranjat. Jocul mi-a adus aminte de alte titluri clasice si l-am jucat cu placere. Chiar daca nu aduce elemente noi, iar inamicii par adunati din mai multe jocuri de actiune,  Dementium 2 HD nu este plictisitor. Imi doream un nivel mai mare de dificultate, monstrii mai greu de ucis sau o atmosfera mai apasata, insa nici asa nu e rau. Grafica nu exceleaza, dar nu displace, iar sunetul este foarte bun. Am avut parte de aproape 9 ore de joc intens sa termin Dementium 2 HD si l-as mai fi jucat daca aveam si o optiune de multiplayer. Jocul beneficiaza de Realizari Steam si salvari in Cloud, iar pretul de 10,49€ (la reducere 25%) este unul decent, avand in vedere raportul pret/calitate si timpul de gameplay. Jocul are ceva probleme, generate probabil de portare, dar developerii sunt extrem de activi pe forumurile Steam si remediaza dintre acestea, ceea ce este foarte bine. Daca doresti sa joci o combinatie intre Doom si Silent Hill, Dementium 2 HD este alegerea ideala la momentul actual.

NOTE:

POVESTE: 8

GAMEPLAY: 7